Hanım dilendi bey beğendi motifli örgü battaniye

-

Hanım dilendi bey beğendi motifi ile rengarenk bir örgü battaniye yaptım. Aşamaları ile tarifini paylaşıyorum:

  • Motife başlarken 6 zincir çekip kapatıyoruz. İlk sırada aralarına birer zincir çekerek 12 tane ikili trabzan yapıyoruz.
  • Renk değiştiriyoruz, aralarına iki zincir çekerek her aralığa ikişer tane ikili trabzan yapıyoruz.
  • Sonraki sırada tekrar renk değiştiriyoruz, aralarına ikişer zincir çekerek üçer tane ikili trabzan yapıyoruz.
  • Beyaza geçiyoruz, aynen bir önceki sıra gibi örüyoruz, ama bu sırada motifi kareye dönüştürmek için her üçüncü aralığa üçer tane ikili trabzanı iki kez yapıyoruz
  • Motiflerimiz yeterli sayıya ulaşınca tersinden 5 zincirle (köşelerde 2 zincir) birleştiriyoruz.
  • Ben 12’li 22 sıra ördüm.

Ek açıklamaya ihtiyaç duyanlar için biraz daha detay verelim: İki motifi düz tarafları içte kalacak şekilde üst üste koyalım. İpi,her ikisinin de köşesindeki deliklerden geçirerek düğümleyelim. İpi tığa alarak 5 zincir çekelim, motiflerin bir sonraki aralıklarını bir sık iğne ile birleştirelim. (5 zincir,1 sık iğne) Bunu beş kere yapınca diğer köşeye gelmiş oluyoruz. Köşede iki zincir çekiyoruz, düz tarafları içte kalacak şekilde üst üste koyduğumuz sonraki iki motifin köşelerini birleştiriyoruz, 5 zincir 1 sık iğne devam ediyoruz.Yapacağımız işin büyüklüğüne göre bu işlemi tekrarlıyoruz. Diğer kenarlarını da aynı şekilde birleştiriyoruz. Kısaca, motifleri köşelerde 2, aralıklarda 5 zincirle tersinden birleştiriyoruz.

TIĞ İŞİ ZİNCİR NASIL ÇEKİLİR?

TIĞ İŞİ TRABZAN NASIL YAPILIR?

İster tek kişilik yatak örtüsü, ister kanepe örtüsü olarak kullanabilirsiniz. Kolay gelsin.

Fotoğraf ile de aşamalarına bir bakalım:

Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.

8 yorum gelmiş

  1. Mouette

    “Beyaza geçiyoruz, motifi kareye dönüştürmek için her üçüncü aralığa üçer tane ikili trabzanı iki kez yapıyoruz”
    Bu aşamada ikili trabzanlar arasında ve bir de “yan yana iki trabzan” arasında zincir çekiliyor mu? Tşk.

  2. Dorlion

    Mouette,Beyaza geçiyoruz, aynen bir önceki sıra gibi örüyoruz,ama bu sırada motifi kareye dönüştürmek için her üçüncü aralığa üçer tane ikili trabzanı iki kez yapıyoruz”Yaptığım eklemeyle daha iyi anlaşılır sanırım.Kolay gelsin.
    kanaviceligunler,Bittiğinde görmek isterim.Size de kolay gelsin.

  3. Çok güzel. ellerine sağlık. bundan oğluma battaniye yapmak istiyorum. ama nasıl birleştirildiğini anlamadım. pek anlamam el işlerinden, adam akıllı ilk işim olacak diyebilirim. daha açık anlatabilir misin?

  4. Dorlion

    Sevgili Perso teşekkürler.Yanımda olsan bir dakikada gösterirdim ama anlatmaya çalışayım:) İki motifi düz tarafları içte kalacak şekilde üst üste koyalım.İpi,her ikisinin de köşesindeki deliklerden geçirerek düğümleyelim.İpi tığa alarak 5 zincir çekelim,motiflerin bir sonraki aralıklarını bir sık iğne ile birleştirelim.(5 zincir,1 sık iğne) Bunu beş kere yapınca diğer köşeye gelmiş oluyoruz.Köşede iki zincir çekiyoruz,Düz tarafları içte kalacak şekilde üst üste koyduğumuz sonraki iki motifin köşelerini birleştiriyoruz,5 zincir 1 sık iğne devam ediyoruz.Yapacağımız işin büyüklüğüne göre bu işlemi tekrarlıyoruz.Diğer kenarlarını da aynı şekilde birleştiriyoruz.Kısaca,motifleri köşelerde 2,aralıklarda 5 zincirle tersindan birleştiriyoruz.Umarım yardımcı olabilmişimdir.Kolay gelsin,mutlu ,sağlıklı yıllar.

Bir Cevap Yazın