Tığ işi zigzag battaniye yapımı

-

renkli zigzag örgü battaniye yapımı

Bence öyle, kış deyince aklıma rengarenk yünler gelir, tuhafiye dükkanları gelir gözümün önüne, tıka basa yumak yumak dolu dükkanlar, rengarenk tığlar, şallar, bereler, motif motif kazaklar… Bu yarışmayı duyduğum anda da aklıma örmekte olduğum battaniye geldi, üstelik oldukça keyifli olan bu battaniyeyi zaten 10 marifet.org’da paylaşmak niyetindeydim.

Yine soğuk bir gündü ve çarşıya çıkmıştım, kendimi Bursa tuz pazarının altındaki yumakçıların önünde buldum ve 2 torba dolusu rengarenk yumak aldım   :)

Bu yumakların verdiği enerjiyi anlatamam size, hepsini kullanmak istiyordum, bu yüzden de ne zamandır yapmak istediğim zig zag battaniyeyi yapmaya karar verdim.

Yapılışı:

Öncelikle ne kadar uzun bir battaniye örmek istiyorsanız 1,5 katı kadar zincir çekin, aşağı yukarı hedeflediğiniz uzunluğa geliyor.

renkli zigzag örgü battaniye yapımı

Daha sonra zinciri bir noktada durdurup elinizle tutup 3 zincir daha çekin ve tuttuğunuz deliğe batırıp  ikili trabzan yapın. Araya zincir sokmadan tekrar aynı deliğe ikili trabzan yapın, dolayısıyla bir delikte 3 adet ikili trabzan olacak.

renkli zigzag örgü battaniye yapımı

Daha sonra araya hiç zincir çekmeyin, ilk dolguyu yaptığınız zincirin yanındaki deliğe değil bir sonraki deliğe (zincire) tekrar 3 kere ikili trabzan yapın .

renkli zigzag örgü battaniye yapımı

Bu şekilde 3 adet dolgu yapıyoruz. İşte şimdi zigzag oluşturmayı sağlayan adımdayız, 3 kere ikili trabzanlı dolgu ördükten sonra hiç zincir çekmeden alttaki zincirde tam 5 adet atlıyoruz dolgu yapmak için.

renkli zigzag örgü battaniye yapımı

Ve 5 zincir atladıktan sonra 6. deliğe tekrar hiç zincir çekmeden 3 kere ikili trabzan yapıyoruz. Ve zigzagın ikinci adımına sıra geldi.

renkli zigzag örgü battaniye yapımı

Bunu 3 kez yaptıktan sonra kıvrım yapabilmek için 3 zincir çekiyoruz. Ama yine son dolgu yaptığımız deliğe tekrar 3 kere ikili trabzan yapıyoruz. Ve yine yana doğru aynı şekilde birer zincir atlayarak 3 kere ikili trabzanlı 3’er dolgu yapıyoruz ve arada zincir çekmiyoruz. Bu şekilde bir sıra örüyoruz .

renkli zigzag örgü battaniye yapımı

Zaten bunu 2 sıra ördükten sonra battaniye zigzagları oluşmaya başlıyor. Başta olmadı diye sakın vazgeçmeyin ki ben bir hafta kadar elime almamıştım üste doğru devam ettikçe siz de çok çok beğeneceksiniz. Asıl oldukça dikkat edilmesi gereken kısım dönüşler.

renkli zigzag örgü battaniye yapımı

renkli zigzag örgü battaniye yapımı

Evimdeki en güzel köşem…

renkli zigzag örgü battaniye yapımı

Kış demek sıcacık bir battaniye ve yanında  da mis kokulu bir patlamış mısır, benim için böyle :)

Bu güzel yarışmayı blogumda da yayınladım, bakmak isterseniz burda.

1 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

10marifetli Instagram konukları: ilknurturan

| | 0 Yorum

Tığ işi battaniye modellerini seviyoruz

| | 0 Yorum

Üç renkli tığ işi battaniye

| | 9 Yorum

Motifli örgü battaniye

| | 0 Yorum

Motif motif battaniye

| | 1 Yorum

El örgüsü battaniye modeli

| | 1 Yorum

Kedili battaniye modeli

| | 0 Yorum

Renkli diz battaniyesi

| | 0 Yorum

Pembe mor tonlarında kedili battaniye

| | 0 Yorum

Kedicikli örgü battaniye

| | 0 Yorum

Kedi motifli battaniye

| | 3 Yorum

Kedi motifli örgü battaniye

| | 3 Yorum

Artık yünlerden battaniye örgüsü

| | 1 Yorum

Kedili battaniye – örgü

| | 0 Yorum