Strafordan dekoratif şömine yapımı

-

Strafordan şömine yapımı
Yarışmayı duydum kış teması ilgimi çekti. Kış soğuk demektir, kar demektir, ateş ve ısınma demektir. O zaman ne yapalım; şömine.
Tatile giderken yiyeceklerimizi koyduğumuz strafor köpük kutu gözüme ilişip duruyordu, çocuk odasına puf yapayım derken internette akvaryum dekoru olarak strafor kullanıldığını gördüğümde kafamda çakan şimşeğin peşinden gitmeye karar verdim. Bu yarışma da tuzu biberi oldu. Zaten yapmayı düşünüyordum buna kısmetmiş. Malzemelerim strafor kutu, blok straforlar, tutkal, ahşap boyası derz alçı.
Strafor köpük kutu küçük olduğu için alttan ve üstten parça straforla yükselttim. Blok straforun üstüne kutu olanı koydum çevresini kalemle çizdim.
Çizdiğim yerin iki cm kadar içinden kestim, tutkalla kutu strafora yapıştırdım. Sağdan soldan, üstten alttan rast gele yapıştırdım. Derz alçı ve tutkal karışımı ile yamuk yerleri kapattım. Straforu keserken kızgın bıçakla kestim, taş deseni yaptım. Eşimin alet çantasından ne olduğunu bilmediğim çiviye benzer, ucu tok metal bir şey buldum. Tüpte kızdırdım ve rastgele taş desenleri çizmeye başladım. Çizim işi bittikten sonra yine derz ve alçı karşımı hazırladım, oldukça sıvı yaptım ki fırçayla sürmek hem kolay olsun hem de aralarına bu karışım iyice işlesin istedim.
Üç kat bu işi yaptıktan sonra aralarını ahşap boyasıyla boyadım, kalan boyayı bulaşık süngerine sürüp iç kısmına rastgele sürdüm. İs görüntüsü sağladım, alt kısmı için üst üste iki blok köpük yapıştırdım, üstü için de aynısını yaptım. Fakat çok hafif oldu, sağlam olmadı, ufacık bir darbede yıkılabilirdi.
Biri birinden ikişer cm küçüklükte iki parça tahtayı kestim, birbirine vidaladım. Tahtanın biri beyaz, diğeri kahveydi. Aldım elime duvar boyasını tahtayı da boyadım. Üstüne çocukların tahta kalemiyle taş görüntüsü çizdim, komşunun attığı vitrinden çıkarttığım camı eşime kestirdim, en üste de onu koydum. İki tahta ve 5mm camı üstüne koyunca oldukça ağıtlaştı. Led lambanın etrafına kırmızı elektirik bandı doladım, içine yerleştirdim onların üstünü de tapladığım kuru dallarla kapattım. Belki etrafı ısıtmıyor ama benim içimi ısıtıyor. Bu yarışma vesilesiyle hayalim olan şömineme kavuşmuş oldum mutluyum. Bu işin kaba kısmını, kesme, yapıştırma, alçılama işini dükkanda, kalan kısmını evde yaptım, resimleri de oğlum çekti. fb sayfamda yarışmayı duyurdum.

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

Strafordan şömine yapımı

11 yorum gelmiş

  1. fblinil

    bu kadar yetenekli arkadaslarım varken ben bir kenara cekiliyor önlerinde saygıyla egiliyor yarısmaya katılmama kararı aldıgımı belirtirken basarılar diliyorum sansınız bol olsun :D

  2. sema karakose

    ilginiz ve beğenileriniz için çok teşekkür ederim. minyatür bir şömine değil gerçek şömine boyutlarına çok yakın. eni 92 cm boyu 86 cm.

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin

Kış temalı gece lambası

| | 4 Yorum

Mevsimlerden hazan – abajur yapımı

| | 14 Yorum

Spiral lambader yapımı

| | 20 Yorum

Lambader yapımına devam

| | 11 Yorum

Kendimce lambader

| | 21 Yorum

Kumaştan gece lambası yapımı

| | 0 Yorum

Gece lambası yenileme

| | 3 Yorum