Toptan avize yapımı ve malzemeler

-

avize yapımı
Toptan avize yapımı çok kolay ama çok da şık proje. Pilates topu ve alçıyla, şekline ve rengine sizin karar verebileceğiniz bir avize yapımı paylaşacağım bugün sizlerle.
Ben fotoğraftan da görmüş olduğunuz üzere pilates topu kullandım bu avizeyi yaparken, siz balon ya da deniz topu gibi başka bir top da kullanabilirsiniz.

Toptan avize yapımı malzemeleri

Top (mümkünse pilates topu), 3 kilo alçı, duy, bir sürahi su, leğen, beyaz karton, makas, kaşık ve streç film.

Öncelikle pilates topunun etrafına streç film sarmakla başlıyoruz avizemizi yapmaya. Streç film yapışmıyor, kolay çıkıyor müsterih olun :)
Duyun etrafına da kartonu sarıyoruz, ağız kısmını düzgün kesmeye özen gösterin.
2.5 kg alçıyı su ile karıştırdım leğen içinde ve elle yoğurdum. Eldivenle asla olmuyor boşuna denemeyin. Ellerinizle yapmanız gerekecek illa ki.
Kartonla sardığımız duyu topun tepesine yerleştirerek alçı ile sıvıyor ve sağlamlaştırıyoruz. Avizenin ağırlığını burası taşıyacağı için alçı ile iyice sıvayın ve sağlamlaştırın, elinizi korkak alıştırmayın :)

Ben düzgün bir form özellikle istemediğimden yumurta kabuğu görünümü tercih ettim. Siz düz oldun istiyorsanız elinize biraz su alarak düzleştirebilir ya da mala tarzı bir alet kullanabilirsiniz.
Alçı ile istediğiniz kadar aşağı inir, yamuk ya da düz bir forda bırakabilirsiniz. Sonra topu içinden çıkarıyoruz ve ta-taaam avizemiz hazır.
Uçlarını çok ince bırakmayın çünkü sonra kırılıp kırılıp dökülüyorlar.
İstediğiniz şekli verdikten sonra 2-3 kuruması ve kalıplanması için bekliyoruz.
Ben özellikle beyaz istedim dekorasyonuma uygun diye.
Siz alçı kuruduktan sonra başka renklere boyayabilirsiniz, hiçbir şey olmaz.

Malzemeler gördüğünüz gibi. Top, alçı, duy, su, leğen, beyaz karton, makas, kaşık ve streç film.

Pilates topuna streç film sardık.

Duy etrafını karton ile kapladık.

Alçımızı hazırladık.

Topun üzerine alçıyı sıvadık. Duy kısmını yoğun olarak alçıladık ki avize sağlam olsun, düşmesin.

İstediğimiz formu verdikten sonra topu çıkardık, 2-3 kurumasını bekledik ve istediğimiz yere astık avizemizi. Toptan avize yapımı ve malzemeler bu şekilde, kendin yaçı herkese hitap eden ilham verici bir proje olduğunu düşünüyorum, denemek isteyenlere kolay gelsin!

1 yorum gelmiş

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin

Strafordan dekoratif şömine yapımı

| | 11 Yorum

Mevsimlerden hazan – abajur yapımı

| | 14 Yorum

Spiral lambader yapımı

| | 20 Yorum

Lambader yapımına devam

| | 11 Yorum

Kendimce lambader

| | 21 Yorum

Kumaştan gece lambası yapımı

| | 0 Yorum

Gece lambası yenileme

| | 3 Yorum