Afrika Maskı Yapımı…

-

Kağıt hamurunun hazırlanışı; Yapacağınız çalışmaya yetecek kadar gazete kağıdını, su dolu bir leğen vb. bir kabın içine parçalayın. Kağıtların kullanılabilir hale gelmesi için belirli aralıklarla karıştırın. Fakat kağıtların suyu emerek şekil alabilir hale gelmesi oldukça uzun zaman almakta. Bunun için alternatif birkaç yol deneyebilirsiniz.Bunlardan birincisi;Parçalanmış kağıdı suyuyla birlikte bir kazana-tenekeye koyup 15-20 dakika karıştırarak kaynatmak.İkincisi;Gazete kağıdı kullanmak yerine ucuz, tabiri caizse kalitesiz tuvalet kağıtlarını kullanmak.Kağıtlarınız hamur kıvamına geldikten sonra bulundukları kabın içinden avuç avuçAlıp suyunu sıkın ve bir başka kaba koyup ufalayın.Ufalanmış kağıda beyaz tutkal katıp karıştırın ve hamur haline gelene kadar devam edin.Hazırladığınız hamur ne cıvık olacak ne katı olmalı. Kağıdın içindeki sert parçacıkları iyice eritmeniz lazım.Kağıt hamuruna şekil vererek çeşitli çalışmalar yapabileceğiniz gibi bunu daha önceden hazırladığınız bir iskeletin üzerini kaplamakta da kullanabilirsiniz. Özellikle yüzey olarak geniş olan çalışmalarda iskelet kullanmanız işinizi daha da kolaylaştırır.Mask yapımı çalışmalarında iskelet kullanmak, hem yapacağınız çalışmanın uzun ömürlü olmasına hem de uygulama sürecinde daha az yorulmanıza neden olacaktır.Afrika masklarından esinlendiğim bu çalışmada abartılmış formlar kullanmaya özen gösterdim. Öncelikle yapacağım maskın ebatlarına göre ince telle örülmüş bir iskelet hazırladım. Kağıt hamurunun, teller arasında kalan boşluklardan düşmemesi için bu boşlukları daha ince bir telle sardım.İskeletimi, daha önceden hazırladığım kağıt hamurumla kaplamaya başladım. İskeletin tamamını kağıt hamuru ile kapladıktan sonra kurumaya bıraktım. Bu biraz uzun sürebiliyor. Sıcak ortamlarda bu süreyi daha da kısaltabiliyoruz. Kuruma süresi, ortalama 10-15 gün sürüyor.

Masklar tamamen kuruduktan sonra sıra onları boyamaya geliyor. İstediğiniz renklerde boya malzemeleri satan dükkanlardan alacağınız “pigment boya” olarak satılan plastik(su bazlı) boyalar işinizi görür.Maskları boyadıktan sonra çeşitli aksesuarlarla onlara farklı bir görünüm kazandırabilirsiniz. Ben ip, boncuk ve tüy kullandım. Sizde farklı materyaller farklı görünümler elde edebilirsiniz.

Maskı tamamladıktan sonra sıra bunların sunumuna gelmişti. Yaptığım bu maskı, elimde daha önceden var olan ahşap bir yüzey üzerinde kullandım. Ahşap yüzeyin üzerine fırça yardımıyla, siyah mürekkep kullanarak soyut bir kompozisyon oluşturdum. Ve maskı bu ahşap yüzeyin üzerine monte ettim.

Ve sonuç;

Yada;

35 yorum gelmiş

  1. ozmelanj

    Ytongtaki yorumları okurken bir arkadaş genel olarak işlerinizin yaratıcı olduğunu yazmış.Merak ettim, neler yapmışsınızı karıştırmaya karar verdim.Bu ilk sayfam ve gene harikasın…

  2. cadikazani

    Harikasiniz sanirim 10marifete degisik tasarimlarini paylasacak ve birazda farkli seyler ogrenmemizi sagliyacak bir arkadas daha katildi sizi ve yaptiklarinizi aramizda gormek çok hos:)(Bu aralar kagit hamuruyla ilgili cok sey goruyorum acilen tutkal almam lazim:))

  3. Methods

    cadikazani, yorumunuz için teşekkürler…Aranızda olmak güzel, umarım paylaşımlarımız burada bulunma amacımıza hizmet ediyordur.Bu arada Tutkalı bolca alın…:)

  4. acemihobici

    bu ne müthiş bir yaratıcılık ve ne güzel bir paylaşım. süpersin arkadaşım. eğer iskeleti yapmayı başarırsam gerisini hallederim diye düşündüm ama emin değilim. hadi iskeleti yaptım-çok zor da-hamuru da yaptım diyelim, ağzı burnu yamuk da olabilir tabi, hiç mi denemesem aslında ne biliyim. sen harikasın ama, emin olduğum tek şey bu şu anda.

  5. Methods

    acemihobici, bu güzel yorumunuz için çok teşekkürler…Denemekte fayda var diye düşünüyorum… Bi’deneyin derim ben!:)

  6. Figen abla

    bayıldım bayıldım :)))benim de epeyce kağıt heykelciğim var..sırası geldikçe paylaşıcam…sizinkileri çok sevdim yaa :))

  7. Methods

    Figen abla, teşekkürler… Beğenmenize sevindim.Sizinde tuz seramiği çalışmalarınız gerçekten çok etkileyici, takip ediyorum çalışmalarınızı… Yeni çalışmalarınızı da merakla bekliyorum.:)

  8. hobim

    Çok iyi bir paylaşım.Eminim çok kişi denemek isteyecek.Açıklayıcı anlatım için ayrıca teşekkürler.

  9. sempesif

    çalışma gerçekten başarılı olmuş. ama sadece afrika maskı değil farklı masklar da yapılabilir. mesela biz göz kısımlarını oymak yerine büyük cam boncuklar kullanarak farklı mask çalışmaları yapmıştık.

  10. Methods

    sempesif, teşekkür ederim. Elbette farklı uygulamalar gerçekleştirilebilir. Malzeme oldukça alternatifli… Bu sizin yaratıcılığınıza kalıyor.:)

  11. aysun0687

    kuruma süresi uzunmuş baya gerçekten maskenin sertlik derecesi ne kadar oluyor acaba?mesela yaptıgım karışımı “desenli alçı kalıpları” olur ya hani onlardan daha derin bir kaba koyup sertleşmesini beklesem kalıbından çıkarırken bir hüsrana uğrar mıyım acaba?elinize ve fikrinize sağlık bu arada

  12. Methods

    aysun0687, kuruduktan sonra oldukça sertleşiyor. Fakat kalıp kullanma konusunda çok verim alabileceğinizi sanmıyorum… Çünkü bir tarafı hava almadığı takdirde ken kurumayacak hem de küflenme yapacaktır. İskelet üzerine çalışmak daha mantıklı.Ayrıca yorumunuz içinde teşekkür ederim…

  13. aysun0687

    Methods diyor ki;aysun0687, kuruduktan sonra oldukça sertleşiyor. Fakat kalıp kullanma konusunda çok verim alabileceğinizi sanmıyorum… Çünkü bir tarafı hava almadığı takdirde ken kurumayacak hem de küflenme yapacaktır. İskelet üzerine çalışmak daha mantıklı.Ayrıca yorumunuz içinde teşekkür ederim…

    bilgilendirme için sağolun

  14. LiLaninevi

    Sitede henüz çok yeniyim,ama çalışmalaınız hemen farkediliyor.Allah az-çok hepimize farklı yetenekler nasib etmiş,ama sizin gönül gözünüzle sadece bakmayıp görebildiğiniz üretebildiğiniz şeyler gerçekten farklı ve harika.

Bir Cevap Yazın

Dantel kitap ayracı yapımı

| | 1 Yorum

Video: Düz nakış işleme nasıl yapılır?

| | 0 Yorum