17 yorum gelmiş

  1. gonuldenele

    Bu tarz desenleri çok severim.örgüyü çok daha keyifli kılıyor..Sanırım örende çok keyif almışki iki tane birden örmüş aynı desenden..:))

  2. lavantin

    Selma Hn.Sizin çalışmalarınız mı.Çok beğendim renkler ,desenlerin uyumu.Tahmin ederim tamamıyle sizin tasarımınız bayıldımmm

  3. selmatozan

    çok teşekkür ederim arkadaşlar, gerçekten de renkli ve desenli çalışmalar zevkli oluyor. geçen yıldan beri 6 tane ördüm aynı hırkadan bir de ilk yaptığım var sene 2001’de yani toplam 7 tane.. renkler ve model bana ait ama deseni burda dergisinde bir erkek süeterinden uyguladım.. ama şunu da söyleyeyim her hırka bittiğinde günlerce kollarım ağrıdı..

  4. kondor

    selma hanım desenleri uygularken renk geçişlerinde ipleri arkadan yürütüyormusunuz. Yürütünce gerilmelere nasıl engel oluyorsunuz. Gerçi sık renk degişimlerinde ipin atlaması daha kolay oluyor. Amma velakin renk değişimlerinde iki rengin geçişinde delikler oluşuyor bende bazen sizinkinde böyle bir durum göremiyorum gayet munzatam değişik bir teknikmi uyguluyorsunuz? sormya çalıştığımı anlatabildim mi? bilemedim.

  5. selmatozan

    sanırım anladım kondor, ipleri arkadan yürütürken birkaç ilmekte bir değil her ilmekte beraber örüyormuşum gibi devam ediyorum.. bunu nasıl anlatabilirim.. yapması çok basit ama anlatmak bayağı karışık olacak sanırım..mesela örgünün yüz tarafını örüyoruz ilmekleri örerken ikinci rengi arkada tutarken her ilmeği alırken ikinci ipi asıl rengin bir üstüne bir altına alyoruz. böylece resimde görüldüğü üzere örgünün arkası da temiz duruyor..

  6. selmatozan

    gerilme konusuna gelince de (biraz önce onu atlamışım) yürütülen ipi kendi halinde bıraktığınızda bir sorun olmuyor..

  7. selmatozan

    teşekkür ederim dilsever.. renkli örgü zorluğunun yanında daha zevkli desenler ortaya çıktıkça elinden bırakamıyorsun biraz daha biraz daha öreyim diyorsun..

  8. kondor

    aslında çok rahat anladım çünkü; bende aynı şekilde yapıyorum ama yinede bazen iki renk birleşiminde arttırmalarda oluşan delik gibi delikler oluşuyor. galiba oda ilmeği almakla ilgili yani teknik ne kadar belli isede her yigidin yoğurt durumuda var işte.

  9. selmatozan

    evet haklısın, zaman geçtikçe kendine göre teknikler geliştiriyorsun.. bir de genelde ilk ilmek örmeden alınır ama ben örüyorum, o şekilde sanki kenar ilmek daha muntazam duruyor..

  10. sevi59

    ayy ben bunu görmemişim hemen yakaladım ve tuttum renkler ve desen harika olmuş iyi günlerde kullan..:)))

  11. selmatozan

    çok teşekkür ederim sevi59, aslında çok sıkı bir takipçiyim ama arada bende de oluyor bunu nasıl kaçırmışım diyorum:))

Bir Cevap Yazın

Dantel kitap ayracı yapımı

| | 1 Yorum

Video: Düz nakış işleme nasıl yapılır?

| | 0 Yorum