Ferro effect sprey ile ahşap tepsi boyama

-

Ferro effect sprey ile ahşap tepsi boyama nasıl yapılır onu anlatacağım sizlere.
Ben Özben. Size “Vahşet’ül Dehşet” isimli tepsimi nasıl yaptığımı tarif etmeye çalışacağım. İnternette araştırdım pek örnek bulamadım. Ve dedim ki bunu deneyip hemen size anlatmam lazım. Belki nette vardır ama ben göremedim. Eğer bu tekniği denerseniz bana da fotoğraflarını atarsanız sevinirim. Aşağıda vereceğim linklerden bana ulaşıp fotoğrafları atabilirsiniz. Belki siz daha harika fikirler bulacaksınız, mutlaka bekliyorum. Kendinize iyi bakın, sanatla kalın :)

  1. Öncelikle istediğiniz model tepsiyi alıyorsunuz. Her ahşap boyamada yapıldığı gibi önce zımparalıyorsunuz. Zımparalamak çok önemlidir. Hataları yok eder ve daha pürüzsüz ve harika bir görüntü elde edersiniz. Üşenmeyin ve en harika şekilde ahşabınızı zımparalayın :)
  2. Ben metalik renkleri çok sevdiğim için metalik boya tercih ettim. Ve bence metalik renkte ferro effect daha güzel duruyor. Ama siz illa yapmak zorunda değilsiniz. Tercih sizin :) İçini metalik griye boyadım, dışına ise metalik bordo sanırım, silinmiş kutunun üstünden o yüzden tam olarak bilmiyorum. Benim kullandığım tepsiyi hobi marketlerden almadım. Babam yaptı. Tepside kullanılan malzeme farklı olduğu için ben direkt metalik boyayla boyadım. Normalde bir kat akrilik boya kullanılır. Eğer siz de ilk katı metalik boyarsanız ve kapanmazsa önce akrilik sonra metalik boya ile boyayın. Ve şunu hiç unutmayın, ahşap boyarken 4 temel vardır ve bunu mutlaka yapmak zorundasınızdır. Bunlar:
    • Ahşap obje zımparalanır
    • ilk kat boyanır ve kurutulur
    • Tekrardan zımparalanır
    • İkinci boyanır. Bu kurallara uyarak tepsimizi boyuyoruz.
  3. Eminim çok harika boyamışınızdır :) Ve sıra ferro effecti yapmaya geldi. İnternetten de alabilirsiniz veya hobi marketten bulabilirsiniz. Ben ürünümde yeşil, sarı, kırmızı, kan kırmızı renklerini kullandım. Elinize eldiven geçirebilirsiniz çünkü boya biraz zor çıkabilir. İstediğiniz renkte ferroyu istediğiniz gibi o anki ruh haline göre sıkın. Tamamen özgürsünüz. Sadece yaparken korkmayın, kendinize güvenin, harika bir ürün çıkaracaksınız. Ben buna eminim :)
  4. Fıs fıs sıktınız ferroyu ama tabii ki de bitmedi :) Bu boyaların açıcıları da var, onlardan da alabilirsiniz. Ama evde asetonunuz varsa onu da kullanabilirsiniz (ne kadar da cep dostu bir kız). Ferro sıkma işi bittikten sonra boyanın nasıl dağılmasını istiyorsanız öylece asetonu tepsini üstüne damlatıyorsunuz. Aman ayarı fazla kaçırmayın ürününüz bozulabilir. Sakin sakin, acele etmeyin sabırsız olmayın. Asetonu da yaptıktan sonra elinize bir bez, peçete ya da ıslak mendil alın (ıslak mendil daha iyi olur diye düşünüyorum içindeki alkolden dolayı) ve tepsinizin üstünde tampon hareketlerle pıt pıt fazlalığı alın, hem de renk geçişleri yapmış oluyorsunuz.
  5. Ve sonuç harika, renkli mi renkli ferro effectle yapılan bir tepsiniz oluyor. Üstüne arzu ettiğiniz bir tekniği kullanabilirsiniz :) Ben tepsimi böyle bırakmayacağım, eklemeler yapacağım. Merak ediyorsanız profilimdeki linklerden beni takip edebilirsiniz :)

2 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

Mutfak kara tahta panosu

| | 0 Yorum

Ahşap pembe ev – ekmek kutusu

| | 0 Yorum

Dekoratif ahşap kelebek

| | 0 Yorum

Ahşap boyama kişiye özel hediyelikler

| | 0 Yorum

Ahşap mavi çapa – duvar süsü

| | 0 Yorum

El boyaması bardak altlıkları

| | 0 Yorum

Love yazılı ahşap pano

| | 1 Yorum

Akvaryum temalı ahşap pano

| | 4 Yorum

Ahşap boyama kalp suplalar

| | 1 Yorum