İDE kablosundan bileklik yapımı

-

kablodan bileklik yapımı

Kablodan bileklik yapımı: Bilgisayarınızdaki eski İDE kablolarından, bileklik, yüzük, boyun bandı, çanta askısı gibi şeyler yapabilirsiniz. İDE kablosu sabit disk ve CD sürücülerini anakarta bağlamakta kullanılan yassı kablolardır. Kullanmadığınız 486 gibi eski bir bilgisayar içinde bulabilirsiniz ya da bilgisayarcılardan cüzi bir fiyatla alabilirsiniz. Bilgisayar ve elektronik yedek parçaları satan dükkanlardan, “yassı kablo” diyerek, yapacağınız işe göre, istediğiniz uzunlukta satın alabilirsiniz. Bunların renkli (renk kodlu) olanları nadir de olsa bulunabiliyor. Resimde bir yüzük bir de bileklik görüyorsunuz.

Nasıl yapacağınıza gelince, yassı kabloyu istediğiniz kalınlıkta ayırın. Bileğinize kaç kere dolandırmak istiyorsanız o uzunlukta kesin. Uç kısımlarına cep telefonları için satılan boyun askılarındaki klipslerden takın. Bu sayede istediğiniz zaman rahatça çıkarıp takabilirsiniz. Bu iş için, el yapımı takı malzemesi satan yerlerden, başka çeşit klipsler alıp kullanabilirsiniz.

2 yorum gelmiş

  1. geçenlerde “ide kablosu” ismiyle çağırılan bu yeniçağ aletlerinin bir parçası,arıza yapmış..sadece o arızalansa iyiydi harddisk te sizlere ömür vefat etmişti.tabi arızanın nerde olduğunu anlamak için tüm kabloları filan söktüm..bu esnada arızanın harddiski de kapsadığını öğrenip o sinirle ne var ne yoksa camdan aşşa salladım..ama bugün zabun kardeş vasıtasıyla bu fikri öğrendim..peki napıcam ben şimdi? hayıflandım biraz..ama o anda o parçaları fırlatıp sinirimi bir nebze olsun yatıştırmasam rahatlayamazdım..evet evet rahatlayamazdım..ii günler ..zabun saol saol saol..

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin

Tığ işi bileklik örgüsü

| | 0 Yorum

Renkli lastiklerle bileklik yapımı

| | 0 Yorum

Video: Makrome bileklik yapımı

| | 0 Yorum

Video: Boncuk lale yapımı

| | 0 Yorum

Taşlı bilezik yapımı

| | 0 Yorum

Boncuklardan bileklik yapımı

| | 0 Yorum

Üçlü deri bileklik yapımı

| | 2 Yorum