İDE kablosundan bileklik yapımı

-

kablodan bileklik yapımı

Kablodan bileklik yapımı: Bilgisayarınızdaki eski İDE kablolarından, bileklik, yüzük, boyun bandı, çanta askısı gibi şeyler yapabilirsiniz. İDE kablosu sabit disk ve CD sürücülerini anakarta bağlamakta kullanılan yassı kablolardır. Kullanmadığınız 486 gibi eski bir bilgisayar içinde bulabilirsiniz ya da bilgisayarcılardan cüzi bir fiyatla alabilirsiniz. Bilgisayar ve elektronik yedek parçaları satan dükkanlardan, “yassı kablo” diyerek, yapacağınız işe göre, istediğiniz uzunlukta satın alabilirsiniz. Bunların renkli (renk kodlu) olanları nadir de olsa bulunabiliyor. Resimde bir yüzük bir de bileklik görüyorsunuz.

Nasıl yapacağınıza gelince, yassı kabloyu istediğiniz kalınlıkta ayırın. Bileğinize kaç kere dolandırmak istiyorsanız o uzunlukta kesin. Uç kısımlarına cep telefonları için satılan boyun askılarındaki klipslerden takın. Bu sayede istediğiniz zaman rahatça çıkarıp takabilirsiniz. Bu iş için, el yapımı takı malzemesi satan yerlerden, başka çeşit klipsler alıp kullanabilirsiniz.

2 yorum gelmiş

  1. saatoniki

    geçenlerde “ide kablosu” ismiyle çağırılan bu yeniçağ aletlerinin bir parçası,arıza yapmış..sadece o arızalansa iyiydi harddisk te sizlere ömür vefat etmişti.tabi arızanın nerde olduğunu anlamak için tüm kabloları filan söktüm..bu esnada arızanın harddiski de kapsadığını öğrenip o sinirle ne var ne yoksa camdan aşşa salladım..ama bugün zabun kardeş vasıtasıyla bu fikri öğrendim..peki napıcam ben şimdi? hayıflandım biraz..ama o anda o parçaları fırlatıp sinirimi bir nebze olsun yatıştırmasam rahatlayamazdım..evet evet rahatlayamazdım..ii günler ..zabun saol saol saol..

Bir Cevap Yazın