İskeleti çıkmış bu yaprağın:)

-
yaprak iskeleti
yaprak iskeleti
yaprak iskeleti
yaprak iskeletinden çerçeve

Bayıldım bu çalışmaya.Yapılışı:
Kalın ve parlak sarmaşık, ortanca ya da akçaağaç yaprağını 80 gr. kabartma tozu (ya da karbonat ) ve 3/4 litre su ile derin bir kapta kaynatıyoruz.Köpürdükçe yaprağın etli kısımları ayrılıyor ve iskeleti kalıyor. Birkaç damla hidrojen peroksitle sabitleniyor. Kuruyana kadar bekliyoruz. Bir kartona yapıştırabilir ve böyle bir çerçeveyle tamamlanabilir. Ama marifetçi hanımlar yaprak iskeletleriyle neler yapar neler!:)))

10 yorum gelmiş

  1. sesiber

    Gördüğüm en güzel iskelet, ikincisi de balık kılçığı…Ne güzel de anlatmışsın. Hemen yapmak geldi içimden.

  2. sesiber

    Hidrojen peroksitle sabitleme kısmında takıldım. Sertleştirmek manasında mı? Kuruyunca mı damlatacağız h. peroksiti?

  3. sesiber

    Hidrojen peroksit beyazlatmak için kullanılıyormuş. Yaprakları kaynatmadan önce 24 saat dondurursak daha iyi sonuç alırmışız. Tek yaprak değil, en az bir düzine kaynatmalıymışız ki iskeleti çıkmayan olursa yerine başkasını kullanabilirmişiz.

  4. Sesiber benden daha iyi bir çevirmen . Hidrojen peroksit iskeletin her iki tarafına sürülmeliymiş arkadaşlar ama kuruyana kadar elle dokunmuyoruz.

Bir Cevap Yazın