Pazar, Aralık 11, 2016
işte kavanozda çiçeğim

işte kavanozda çiçeğim

10

sonunda kavanoza çiçek koydum bakıyorum ben de. daha çok yeniler tabi, büyüyüp serpilmediler ama bekleyemedim büyümelerini, görün istedim. en altta çakıl var, üzerine kömür tozu onun üzerine de toprak koydum. sonra çiçeklerimi diktim. yosun da var kenarda, yayılınca çok güzel olacak. dereotu bile var. yonca da koydum. bir de bordo bir çiçek var, adını bilmiyorum ama, üzeri beyaz puantiyeli. kendi yağlarıyla kavruluyorlar işte. büyüdüklerinde yine gösteririm sizlere.

10 YORUMLAR

  1. Ben de pet şişe içinde tohumdan kekik yetiştiriyorum. Bir de kavanozda yine tohumdan Lithops denemem var. Tohumdan maydanoz yetiştirmeyi denedim. En başta suyu çok fazla koymuşum sanırım biraz uzayıp çürüdü.

  2. Ben de başta fazla koymuşum suyu (3-4 damla) hemen buhar yaptı camlar. Kapağını açtım biraz, uçtu sular. Haftada 1 damla su yetiyormuş. Henüz 10 günlükler, şimdilik iyi gözüküyorlar, bakalım ne olacaklar?

  3. Aslında kapağı açmadan bitkinin kendini idare etmesi gerekiyor. Kavanoz yüzeyindeki buharlaşmalar normal. Kendi sistemini kuruyor bitki. Yağmur yağdırıyor. Karbondioksit, oksijen üretiyor. Ben kapakları hiç açmıyorum.

  4. Büyüsünler diye gözlerinin içine bakıyorum adeta. Eskiden sürpriz yumurtadan çıkmış bir cücem vardı, onu da koydum içine çok hoş durdu. Kendilerine gelsinler, hemen göstericem size merak etmeyin:)

  5. 10 marifetteki bir arkadaşımın nickini ödünc alıp:)) Bir yaşımadahagirdim diyorum:))) ben hic gormedim boyle bir cicek yatiştirme tarzı hele kiii normal cicek yetiştirmede bile ozurluyken haddimi asıp denemeyi hic dusunemem bile.. Ben de merakla bekliyorum buyucek hallerini…Neyime yetmiyor benim yapma cicekler:))

  6. ah canııııııııım, kurudu gitti o yavrucaklar:((((((daha doğrusu çürüdüler arkadaşlar. ortam çok sıcak olduğundan fazla nemlenip çok sulanmış oldular ve çürüdüler maalesef.