kabe-i muazzama örtüsü

-
hayran olmamak elde mi?
hayran olmamak elde mi?

bu yüce örtüyü hep baskı sanırdım oysa el işlemesiymiş. hem de altın ipliklerle işliyorlar sanki biraz bizim maraş işine benziyor. yalnız dikkatinizi çekti mi, bu örtüyü işlemeye nail olanların bir kısmı engelli insanlar. yüce yaradan bir yerden alınca başka taraftan fazlasıyla vermiş.

12 yorum gelmiş

  1. Anne Kaz

    evet maraş işi gibi altta dolgu ipliği üstte altın çok ince tel her sene yenileniyor. koleksiyoner bir ahbabımızda eski bir örtü var. İnş bir gün gidip yerinde de göreceğiz..

  2. sesiber

    Ben makina işçiliği sanıyordum. Bu örtü her yıl yenisiyle değiştirilip eskisi umre zamanı oradaki hacılara dağıtılıyormuş. Bir yakınımızda bir parçası vardı. İsteyen herkese nasip etsin Allah gitmeyi, yakından görmeyi… O insanlar ne şanslı olduklarının farkında değiller belki de, büyük ihtimal. :(

  3. incili kiz

    aman Allah ım daha neler öğreneceğim bende istiyorum o yüce kumaştan Allah ım banad a nasip eder inş.hac zamanında mı dağıtılıyormuş?

  4. sesiber

    hac zamanından sonra umre zamanında sanırım. Çünkü hac zamanına yakın örtü yenileniyor, o sırada umrede olanlar alabiliyor diye biliyorum.

  5. Seybe

    Allah Allah burada yasiyorum ama kabenin ortusunun dagitildigini ilk defa duydum. Benim bildigim Mekkede bir muze var ve kabenin ilk ortusunden beri her sene degisen ortusu bu muzeye kaldiriliyor yinede arastiracagim bu konuyu.. Bu resimlerin canli halini gormek kismet olmadi henuz bana ama o ortuye dokunmak cok kere nasip oldu elh. Allah isteyen herkesede nasip etsin.. Ortu icin kullanilan malzemeler gercekten adi kadar muazzammis islemelerin altindan oldugunu biliyordum ama bu kadar olabilecegini tahmin etmiyordum bende yeni ogreniyorum sagolun:)

Bir Cevap Yazın