KAYSERİ EL HALILARI

-
Yahyalı El Halısı
Yahyalı El Halısı

Kayseri’nin sadece mantısı ve pastırması meşhur sananlar yanılıyorlar. Muhteşem Erciyes’i, tarihi eserlerini şimdilik bir kenara bırakıp harika halılarından bahsetmek istiyoruz. Bünyan’ıyla, Yahyalı ‘sıyla el halılarını daha yakından tanıyıp bilgi almak isterseniz burdan buyrun.

6 yorum gelmiş

  1. hem

    kayserili biri olarak bu halıyı burada görünce gurur duydum valla.sizin de ilginiz için teşekkürü borç bilirim.benim evimdede halı olarak yok ama kilim desen ve modelleri vardır. ben türkmenim evimdede bu kilimleri gururla kullanıyorum. her desenin bir manası vardır yapan insanın ruh durumuyla ilgilidir yani.ne kadar anlamlı parçalar değimi.yapanı bulup sormak elimizde olsaynı neler çıkardı acaba..

  2. nokturn

    her desenin bir anlamı olduğunu ve bazılarını güzel sanatlardan mezun,kilim üzerine çalışan bir dostum söylemişti…ondan sonra daha bir ilgilmi çekti bu sanat..sanki her kilim yapanın “deneme”si..

  3. ganeja

    Sadece kilim desenlerinde değil yazmaların oyalarının renkleri ve modelleri de anlam taşır.Bekarların evlenmek istediğinde ya da dul olduklarında yada yas tuttuklarında v.s. hep ayrı motif ve renkleri vardır.Yöresine göre de farklılık gösterirler.Eskiler hiç konuşmadan bile anlaşırlarmış böyle.

  4. cocuklacocuk

    sevgili Hem, demek hemşehriyiz:)Benim eşim Yahyalı’lı olduğu için özellikle Yahyalı halılarını çok severek kullanıyorum…

  5. hem

    memnun oldum cocukla cocuk gelinimizsin yani. ama kayseri diye söylemiyorum gerçekten tarih kokan bir şehir her bir köşesinde ayrı hikayeler saklıyor. tekrar bir hemşehrimle tanışmak mutlu etti beni.

Bir Cevap Yazın

Evde mob paspas yapımı (anlatımlı)

| | 0 Yorum

Selam… Sizleri bilmem ama ben yerleri mob paspası ile silmeyi çok seviyorum. Her şeyi çok güzel topluyor. Üstelik temizlik yapma sürem daha da kısalıyor. Yalnız kullananlar bilir. Hiç ucuz bir...