lastik makara kullanımı:)

-

makara lastik kullanarak yazlık elbise dikmek ister misiniz?ayrıntılar için içeri, bloguma ya da bu siteye bakabilirsiniz:)kolay gelsin…uzun zamandır nasıl yapıldığını merak ettiğim lastik dikme işlemini öğrendim sonunda ve paylaşmak istedim.

Yapmanız gereken lastiği mekik kısmına takıp üstten gelen ipe istediğiniz renk makara ipi takıp makinanızın en uzun ayarında düz gerdirerek dikiyorsunuz sonunda da yanlarını kapatıyorsunuz.

10 yorum gelmiş

  1. Figen abla

    annem ve teyzem terzidir..daha doğrusu terziydi…göz aşinalığım var bu işlere…ama sen becerebilir misin diye sorsanız,utancımdan saklanacak yer ararım :))))paylaştığın için teşekkürler ablam :)

  2. guldenn

    figen ablacım özlemişim yorumlarınızı…eskisi gibi zamanım olmuyor takip edemiyorum ama yazı yazmak keyifli oluyor arada:)aslında çok rahatlatıcı bir iş dikiş dikmek, siz de isteseniz becerirsiniz tabii ki ama bence mütevazi davranıp yaptığınız o kadar güzel şeyden sonra bir de dikiş dikmeyi es geçmişsiniz.emin olun zor değil hele sizin gibi yaratıcı biri için.teşekkürler yorumunuza:)

  3. kondor

    Figen Abla beraber saklanabilirmiyiz. Annem teyzelerim hep dikiş bilirler annem hele hiç bırakmadı ipini, makasını kendi gelinliğini bile zamanında dikmiş. Ben çok pişmanım yanına sokulmadığım için. Güldenn anlatınca “VAY BANA ” dedim yani. Hayır bi hefes en küçüklerinden makina aldım evde beni bekler ipini bile takamadım:(

  4. guldenn

    o en küçük makinalarda dikmek gerçekten çok zor beni delirtiyorlar gerçekten hep sorun çıkarıyorlar malesef kondor:(aslında benim annem de çok güzel dikiş diker şimdi hiç zamanı da sabrı da yok artık.o kadar sıkılmış ki ben öğrenmek istediğimde hep kızıyordu bana, git bir sürü ucuz kıyafet al satılıyo işte diye.bi yaz başının etini o kadar çok yedim ki dikiş makinası alıp gelmiş ama öğretmem dedi.zaten kendi kendime elimde dikiyordum.onun dışında her şeyi kendi kendime öğrendim.evet biraz acemiyim hala ama kendime yetecek kadar dikiyorum:)gerçekten kolay bir iş birkaç noktasını öğrendikten sonra…tabii gelinlik dikecek aşama için çok dikmek gerekiyor malesef:)

  5. Figen abla

    guldennciğim,gençliğimde annem beni silah zoruyla dikişe göndermişti…ama isteksiz gittim ya,kurs bittiği anda bütün öğrendiklerimi silip atmıştım kafamdan…şimdi,o zamanlar bana öğretilenleri mumla arıyorum ama hiç birini hatırlamıyorum…ay ben kaçıp saklanayım… :(kondooorrrr…yürü hadi saklanmaya…koş :)))

  6. ferzan sungutay

    Merhaba,Bende elbise dikiyim dedim, elbiseyide diktim ama makara lastik olmuyor bi türlü, hatta singere telefon ettim gene olmadi,1-) lastiği masuraya gerdirmeden sariyorum.(gerdiripde sardim gene olmadı,singer gerdirmeden sar dedi.)2-) dikiş boyu ayarini iri dikişe getiriyorum.(8 no) 6 yida denedim gerçi büzgü ayarı gene olmadı)3-)üst dikiş gerginliğini (normali4)9 dan 4 e kadar denedim, hatta 3-2-1 bile yaptim.şimdi büzgü olmasına büzgü oluyor.amaaaa biraz kumaşı gerginleştirince iplik (çatır çatır) sökülüyor.masuranin gerginlik ayarı ilede oynadım.uzerindeki minicik vidayi gevşetip, sıkıyorum.dene dene canım çıktı.elimde hazır elbise var, makara lastiği ile yapılmışsökülme falan olmadı, kumaşı gerginleştirdiğimde esniyor.varmı benim denemediğim başka bir yol?guldenn nasıl yaptın esniyormu kumaşın?

  7. guldenn

    :)kusura bakmayın görmemişim yorumunuzu bende bir sorun olmadı sizde yapmışsınız zaten:)umarım başka sorun da çıkmamıştır:)

Bir Cevap Yazın

Kumaş bebek patiği dikimi

| | 2 Yorum

Lavanta dolgulu elbise askılığı yapımı

| | 0 Yorum

Kurdeleden peçete halkası yapımı

| | 0 Yorum

Pantolon kalıbı nasıl çıkarılır?

| | 0 Yorum

Burda Dergisi’nden nasıl kalıp çıkarılır?

| | 4 Yorum

Püskülden yılbaşı sofrası isimliği yapımı

| | 0 Yorum

Kalpli kumaş duvar süsü yapımı

| | 0 Yorum