resin yüzükler

-

resinden bu yüzükleri uzun zaman önce yapıp blogumda yer vermiştim fakat çok kişinin aradığını, ilgilendiğini farkedince daha çok kişinin faydalanması için burada da paylaşmaya karar verdim.

resin; reçine, 100 kat vernik ya da 50 kat vernik adıyla biliniyor. hobi marketlerde ararken 100 kat vernik adıyla aramakta fayda var.

kullandığım teknik, kağıt kaplama. yapım aşamaları ve ayrıntılar blogumda.

21 yorum gelmiş

  1. kucuksheyler

    yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim. artık resini nasıl bulurum, satıcılar bilmiyor sorunları da açıklık kazandı umarım.ben de yaparken dahi kullandığım şeyin 100 kat vernik olduğunu bilmiyordum :)

  2. kucuksheyler

    farfin, çiçekli olan desen kitap yurdu’nun verdiği bir kitap ayracından :) çiçekli böcekli her tür deseni fotokopiyle çoğaltıp kullanmak mümkün.

  3. Noblesse

    100kat vernik almıştım, nasıl yapacağım konusunda detaylı bilgim olmadığı için öylece bir kenarda duruyordu.Detaylı anlatım ve site adresi için çok teşekkürler……ve yüzükler harika.

  4. kucuksheyler

    noblesse, burada paylaşmanın iyi bir fikir olduğunu biliyordum :) yazılarımız hep buradan kopyalanıp, çalınıp başka sitelerde yayınlandığı için uzun zamandır 10 marifet’e yeni birşey eklemiyordum ama bu seferlik boşvermiştim. işinize yaramasına sevindim.

  5. nrhnmrl

    Bir de 100 kat vernikle ilgili bir bilgide ben vereyim başıma geldiği için biliyorum, alıken kutunun içinden çıkarıp şöyle şeffaf mı yoksa kahverengileşmeye yüz tutmuş mu yoksa tamamen kahverengi olmuş mu diye bir kontrol edin zira kullanma tarihi geçince kutudaki iki şişeden birinin rengi renk değiştirmeye başlıyor öyle yapıncada şeffaf değil kahverengi bir verniğiniz oluyor lütfen dikkat verdiğiniz para ve harcadığınız emek boşa gitmesin ucuz birşey değil çünküİki şişede şeffaf olacak

  6. nazesen

    Çok beyendim ,yüzüklerinizi de anlatımınızıda ben daha önce kaçırmışım yazınızı,bloğunuza da yorum yazmak istedim ama beceremedim galiba…((( bloğunuzu izlemeye alacağım.Ve nrhnmrl ninde uyarısını dikkate alarak deneyeceğim.

  7. kucuksheyler

    nrhnmrl diyor ki;Bir de 100 kat vernikle ilgili bir bilgide ben vereyim başıma geldiği için biliyorum, alıken kutunun içinden çıkarıp şöyle şeffaf mı yoksa kahverengileşmeye yüz tutmuş mu yoksa tamamen kahverengi olmuş mu diye bir kontrol edin zira kullanma tarihi geçince kutudaki iki şişeden birinin rengi renk değiştirmeye başlıyor öyle yapıncada şeffaf değil kahverengi bir verniğiniz oluyor lütfen dikkat verdiğiniz para ve harcadığınız emek boşa gitmesin ucuz birşey değil çünküİki şişede şeffaf olacak

    bu uyarınız iyi oldu. ben de son birşey eklemek istiyorum. resinin temelde 2 ayrı türü var. kaplama için kullanılan şeffaf türü ve tek başına ya da renklendirilerek kullanılan ve kalıplara döküm yapılan opak türü. benim gibi kağıt kaplama yapacak olanlar şeffaf resin almaya dikkat etsinler.

  8. sibeltunay

    Biraz evvel yorum yazdım gitmedi.Tam soracaktım ki özel kalıplar üzerinede reçine dökülüyor dediniz.Bende sizin bloğu gezdim.Fimo kolyeye bayıldım.Diyecektim ki yüzüklerin üzerine minyatür hamur resimleri ya da minik yağlı boya manzara resimleri yapılıp ,üzerlerine dökülür mü?Kolyede ki gibi küçük çiçekler yapılıp REÇİNEDEN SÜRÜLÜR MÜ?Teşekkürler paylaştığın için.

  9. kucuksheyler

    sibeltunay, teşekkürler yorumunuz için.resini fimo üzerine döküm de yaptım, vernik gibi de kullandım hiçbir sorun olmuyor, güvenle kullanabilirsiniz. ancak yağlı boya ile hiç kullanmadım. bu nedenle sizi yanıltmak istemem. önce küçük bir alanda deneyin :)

  10. Nihal Erpeden

    Ohhh çok şükür resinle ilgili detaylı anlatım buldum. Çok çok teşekkürler. Satıcıların verdiği bilgi çok sınırlı. Üretici firmaya telefon edip edindiğim bilgiler bile cesaretimi toplamaya yetmemişti.Cadence 100 kat verniğim yaklaşık 1 aydır kullanılmayı bekliyor. Şimdi gidip bir iki deneme yapacağım.Bir de, Cadence’nin kristal sır vernik adlı bir ürünü var. Satıcı ve üretici fırçayla sürebileceğimi söyledi ama bu da resin gibi dökerek kullanılmalı bence. Düz yüzeylerde çok iyi ama, objenizin üzerinde küçük ve boyutlu desenler varsa gömülüp kayboluyor. Çok hızlı çalışmak lazım, 5-10 dakikada jelleşiyor.Tekrar teşekkürler.

  11. bunlar çok güzeller bayıldım . merak ettiğim kullandığımız kağıtlar desenler yüzeye kalkmıyormu resini dökünce????

Bir Cevap Yazın

Fimo ve resinli kolye modelleri

| | 2 Yorum

Resin tekniği ile yapılmış kolye modelleri

| | 0 Yorum

Rengarenk bilezikler

| | 8 Yorum

Gelincik resin kolye

| | 4 Yorum

Semazenler

| | 4 Yorum

Gazoz kapağı içinde resin çalışması

| | 0 Yorum

Mavi çiçekler

| | 8 Yorum

Resin denemelerim

| | 8 Yorum

El Yapımı Resin Küpeler

| | 4 Yorum

Özel Tasarım Kolyeler ve Yüzükler

| | 11 Yorum

Osmanlı Seri

| | 4 Yorum