Şeffaf ve dikişsiz kalemlik yapımı

-

Şeffaf ve dikişsiz kalemlik yapımı çalışması paylaşacağım bugün sizlerle. Bu kalemlikleri yapmak çok basit! Şeffaf dosyanız yoksa bile benim gibi elbise kılıfınızın şeffaf kısmını kesip bu kendin yap projesinde kullanabilirsiniz. 2 farklı şeffaf kalemlik modeli çalıştım. Kalemliklerimden birinin üzerine çeşitli şekiller çizip boyadım. Diğerini ise likit şeklinde yani içi sıvı dolu yaptım. Bu kalemliğimin en tatlı özelliği içindeki balıklar, deniz kabukları ve boncukların hareket ediyor oluşu. Okula dönüş kendin yap fikirleri arıyorsanız, siz de hemen yapın!

Şeffaf plastik materyal ütü ile yapışıyor. Silikon tabancası bile şart değil yani. Kenarları yapıştırırken bir yağlı kağıt kullanabilirsiniz. Yağlı kağıdın içine katlayarak koyduğunuz şeffaf materyalin kenarlarını şerit halinde ütüleyin. Ağız kısmına fermuarı herhangi güçlü bir yapıştırıcı ile yapıştırabilirsiniz.

Likit kalemliği yaparken de içine sıvı olarak ne koysam diye çok düşünmenize gerek yok. Evinizde beğnemediğiniz bir duş jeli veya arındırıcı losyon varsa, değerlendirmek için  bir fırsat! En son da içine birkaç damla bebek yağı damlatın.

Şeffaf ve dikişsiz kalemlik yapımı

Malzemeler:
Şeffaf dosya vb
Ütü
Renkli kalemler
makas
Yağlı kağıt
Fermuar
Fermuarı yapıştıracak bir uhu veya silikon tabancası

Aşağıdaki videoda tüm aşamaları görebileceğiniz şeffaf kalemlik yapımı kısaca şu şekilde oluyor;

** Şeffaf elbise kılıfını 22 cm en, 60 cm boy olacak şekilde kestim.
** Ortadan ikiye katlayıp yağlı kağıdın arasına alarak, sadece kenarlarını ütüledim. Ütü ile kendiliğinden yapıştığını siz de göreceksiniz.
** Üzerine renkli kalemler ile istediğim şekilleri çizdim.
** Silikon tabancası ile fermuarı yapıştırdım. Ve işte şeffaf kalemliğim hazır bile!

İçi likit dolu kalemlik modeli de yine buna benzer bir teknikle yapılıyor, onun yapım aşamaları ve detayları da hazırlamış olduğum videoda var, izleyerek öğrenebilirsiniz. Okul çağında çocukları olanlar için yapımı basit ve son derece tatlı bir çalışma. Hatta okul etkinliği çalışması olarak da düşünülebilir, çocuklarla beraber yapılabilir.
Makyaj çantası ya da çanta içi organizeri olarak kendinize de yapabilirsiniz benzer modellerden.

Beni profilimdeki linklerden takip edebilir, youtube kanalı üye olabilirsiniz : )
Sevgiler, herkese kolaylıklar…

Bir Cevap Yazın

Halattan amerikan servis yapımı

| | 3 Yorum

Elektrik kablosundan bulut askı yapımı

| | 0 Yorum

Yüzük kutusu yapımı

| | 0 Yorum

Plastik dolap yenileme – kendin yap

| | 24 Yorum

Telefonumuz için hoparlör yapalım – diy

| | 0 Yorum

Çocuklar için mini mutfak

| | 13 Yorum

Kendin yap – ahşap tel dolap

| | 0 Yorum

Kumaş kaplama harf yapımı

| | 0 Yorum

İpten sepet yapımı

| | 0 Yorum

Çerçeveden mantar küpe askılığı yapımı

| | 0 Yorum

Islak mendil kapağından çerçeve yapımı

| | 0 Yorum

Daktilo ve kutu yenileme (diy)

| | 13 Yorum

Çocuklar için mutfak yapımı

| | 3 Yorum

Abajurdan kek standına dönüşüm

| | 2 Yorum