seramik atelyesi-1-

-

yeniden seramiğe başladık…ama çok bizbizeyiz şimdilik…kalabalık değiliz…bu, bu seneki seramik hocamız..henüz çok genç…hepimizin kızı gibi…Yasemin hanım…onu çok sevdik :)

yasemin öğretmenimiz şöyle bir pano çalışıyor…

böyle bir kaç gün çamurumuz sertleşsin, daha rahat işlenecek hale gelsin…

**bilirsiniz seramik objelerin yapımı,kuruması,fırınlanması,sonra boyanıp bir daha fırınlanması öyle uzun sürüyor ki, bu bekleme aşamasında boş durmayıp, hemen başka bir çalışmaya geçiyoruz…örneğin ben bir yandan da şunu yapıyorum…..O kadar büyük bir kâse yapmak istiyorum ki, bakınca gözüm de gönlüm de doymalı……Bunun için ilk olarak çamurla bir plaka açıyorum…….(bu kollar hocamızın kolları..bana yardım ediyor)

Hazırladığım çamur plakasını dikkatlice yerinden kaldırıp bu plastik kâsenin üzerine kapatıyorum…Sonra da dev kâsenin üzerinden taşan çamurları volanlı bir şekilde kıvırıp büküyorum….Bu dev kâsemin ağzı volanlı, kıvırcık gibi olacak…..

Bir-iki gece böyle bekletiyorum…Çünkü şu an çamurum fazla yumuşak..Şu an çevirmeye kalksam bu şekil bozulur :(

Bu ters çevrilmiş hali…Henüz hala yumuşak…Az daha kendine gelmesi lazım çamurun….

Bir kaç gece de böyle bekletiyorum…Bekletmek dedimse, üzerine hafifçe naylon poşet örtüyorum…Seramik çamuru ne kadar ağır ağır kurursa o kadar sağlıklı olur….

Bunu naklen anlattığım için, devamı yarın :)))))Yarın gelip devamını ekleyeceğim buraya…..sizlerle paylaşmak için kurumasını,fırınlanmasını, boyanmasını, ikinci fırınlanmasını beklemeye kalksam, inanın 1 ayı bulur…o yüzden sabrınıza sığınarak böyle parça parça ve naklen paylaşıyorum…hepinizi sevgiyle öpüyor, ve seramik hocamız sevgili Yasemin hanımın da bu siteye üye olacağını hemen size yetiştiriyorum :)onu da çok seveceksiniz :)

20 yorum gelmiş

  1. Figen abla

    elif bunu ben de sevmiyorum yaa..ortaya çıkacak her bişeyin başını bir ay bekliyoruz nerdeyse…inan çatlıyoruz beklerken :(

  2. Figen abla

    onun bile garntisi yok ki elifim…koca şey yapıyorsun..içinde minicik bir hava kabarcığı kalmışsa, pişme sırasında fırında patlıyor…hem parçalanıyor, hem de dağılıp etrafındaki objelere yapışıyor ve o şekilde pişiyor….ama yine de çok zevkli :)

  3. nazesen

    Merakla bekliyorum sonucu.Hocanız ne güzel bir yüz çalışıyor.Senin dev kasenin kenarları hareketlimi olacak?

  4. sibeltunay

    Figen hanım, ne güzel anlattınız öyle.Resmen birinci dersi aldım.Demek ki hep şu havadan benimkiler patlayıp,çatladıllar.Sadece elimde 3 tane tas kaldı.Bir dahada yapmam dedim.Hele güneşe koyduklarım un ufak oluyordu.Merakla arkası yarını bekliyorum.

  5. fiamma1

  6. Figen abla

    nazesen diyor ki;Merakla bekliyorum sonucu.Hocanız ne güzel bir yüz çalışıyor.Senin dev kasenin kenarları hareketlimi olacak?

    tabi tabi…hem volan volan, hem de desenli…cuma akşamı göstericem son durumu…————————-

    sibeltunay diyor ki;Figen hanım, ne güzel anlattınız öyle.Resmen birinci dersi aldım.Demek ki hep şu havadan benimkiler patlayıp,çatladıllar.Sadece elimde 3 tane tas kaldı.Bir dahada yapmam dedim.Hele güneşe koyduklarım un ufak oluyordu.Merakla arkası yarını bekliyorum.

    sibelcim ne kadar yavaş kurusa o kadar sağlıklı olur…sakın güneşe bırakma ablam…bir de bu hava kabarcıklarını çıkarmada hocamızın çok güzel bir yöntemi var…plakayı açtık ya?onu aletle düzeltip duruyoruz,okşar gibi…öyle üzerinden sabırla geçtikçe, hava kabarcıkları dışarı doğru bombeler yapıyor ve hemen bulup orayı dolduruyoruz…————-hocamız da gelip buraya üye olacaktı canlar…gözüm kulağım burda…onun muhteşem teknikleri var…hatta inanır mısınız, daha çamur halindeyken içine boya kattıracakmış bizlere…merakla bekliyorum…hepinizi kocaman öpüyorum canlar…..

  7. bulbille[pilli_silinen_hesap]

    figen abla kaseni cok sewdim daha şimdiden :) kocaman ve dalgalı gibi :)bide emsal ablşayı cok sewdim cok sewimli gülümsemiş :)))

  8. bulbille[pilli_silinen_hesap]

    figen abla kaseni cok sewdim daha şimdiden :) kocaman ve dalgalı gibi :)bide emsal ablayı cok sewdim cok sewimli gülümsemiş :)))

  9. Figen abla

    emsal abla hep okuyor sizleri…ve hep selam ve teşekkürler yolluyor sizlere :)o geçen yıl da yakın dostumdu…ve onun işlerini de burada çok paylaşmıştım :)))

  10. Figen abla

    belindacık sayımız çok az..ama merak etme ben tek başıma bile deliler gibi her konuya saldırıp bi sürü iş çıkarırım :)))

Bir Cevap Yazın

Figen abla

Seramik hamurundan biblo

| | 2 Yorum

Cam boyası ile seramik boyama duvar süsü

| | 2 Yorum

10marifetli Instagram konukları: tasarim_askina

| | 7 Yorum

El yapımı seramik objeler

| | 0 Yorum

Seramik hamurundan masa üstü bibloları

| | 6 Yorum

Seramik kurabiye canavarı

| | 1 Yorum

Kilden kişiselleştirilmiş biblolar

| | 1 Yorum

Seramik hamurundan biblo modelleri

| | 5 Yorum

El boyaması minik seramik tencereler

| | 0 Yorum

Seramik kalp süslemeli pano yapımı

| | 0 Yorum

Tuğralı kalp duvar süsü

| | 0 Yorum

Kırmızı duvar süsü modelleri

| | 0 Yorum

Hediyeli Hello Kitty’li seramik tabak

| | 0 Yorum

Üç boyutlu duvar süsü

| | 0 Yorum

Seramik tabak yenileme

| | 0 Yorum