Pazar, Aralık 11, 2016
Tuz seramiğinden büyük kâse

Tuz seramiğinden büyük kâse

49

ilk önce kalıp olarak bir balonu şişirdim,üzerini tutkalla sıvayıp,gazete parçaları yapıştırdım…sonra kurumaya bıraktım…kuruduğunda,kalıbım hazırdı…iyice sertleşmişti…balonu patlatıp çıkardım..ve elimde kalan kalıbın üzerini seramikle kapladım..

dev kâsem iyice kuruduğunda,üzerine desenleri çizdim…

lütfen gülmeyin ama bu desenleri yaparken arpa şehriye,kuskus,kibrit çöpleri,minik makarnalar ve ip kullandım…bunları tutkalla yapıştırıp desenleri meydana çıkardım…malzemelerime gülmediniz di mi? :)

tamamdır…şimdi boyama zamanı….

ve şimdi de kabarık desenleri yaldızla belirginleştirme zamanı :)

ahan da bitti….bi güzel de vernikledim…

çok cici bişey oldu yaw :)

aferin bana..ellerime sağlık di mi? ;)

TUZ SERAMİĞİ TARİFİM:1 bardak tuz-1 bardak su-2 bardak un..karıştırıp hamur yapıyoruz..hepinizi sevgiyle öpüyorum :)

49 YORUMLAR

  1. Ben buna yılın;süper ekonomik,süper şık vazozu diyorum.Tek sorum var gerçekten sağlam oluyor mu?Pardon bir soru daha,ortada ki büyük çiçek neyden ?Maviş beni tutmayın,masamın üzerine yapmalıyım.

  2. haaaa!!ortadaki büyük çiçek mi?yaa utanıyorum söylemeye :)söyliyim mi?şey var ya hani…tuvalet kağıdı rulosu…o rulodan ince ince dilimler kestim…böyle büküp yaprak şekli verdim…sonra tutkala batırıp buraya yaprak yaprak yapıştırdım :))))çok sağlam tabii ki ablacım…** üstünden önce beyaz tutkal geçmiştim zaten o da sertleştirmişti..** ayakkabı boyasıyla boyayınca ayrı sağlamlaşıyor** vernikle geçince ayrıca bi daha sağlamlaşıyor…görsen taş gibi şu an…valla..

  3. Çok güzel Figen hemen denemek istedim ama ben rengarenk boyamayı planladım.Bu kadar detaylı anlattığın için teşekkürler arkadaşım.

  4. lütfen yapın kıslar…asıl güzellik sizinkilerde olacak…ben renk kullanmıyorum fazla…sizinkilere bakıp bakıp içim açılsın :)

  5. Ellerine sağlık Figenciğim tornadan çıkmış gibi olmuş, toprak seramikler çatlayacak bunu görünce. Sahii merak ettim torna olmadan toprak seramikle balon üstüne yapılır mı bu büyüklukte objeler?

  6. ablacım sen harikasın ya bu nasıl değerlendirme bu nasıl hamaratlık umarım bizde senin gibi oluruz öpüyorum seni en kocamanından

  7. fiamma1 diyor ki;Ellerine sağlık Figenciğim tornadan çıkmış gibi olmuş, toprak seramikler çatlayacak bunu görünce. Sahii merak ettim torna olmadan toprak seramikle balon üstüne yapılır mı bu büyüklukte objeler?

    yok be gülüm..çamur ağırdır..patlatır balonu..ama topun üzerini kaplamıştık geçen sene..yarısına kadar kaplayıp, sonra içinden topu almıştık…——–sağolun kızlar…evet..ben çok uydurukçuyum..şahane uyduruyom :)))))))

  8. geri dönüşüm,tasarım,ekonomik,estetiklik,calışkanlık ne diyeceğimi sasırdım figen abla :)) süpersiniz :)))

  9. Süpersiniz vallahi.Kimin aklına böyle bir şey yapmak hele şehriyelerle süslemek gelirdi ki.Hayal gücünün sınırı olmadığını bir kez daha anlattınız bize.Ellinize sağlık.

  10. Malzemeleri söyleyince itiraf ediyorum yok canım dedim ama ortaya öyle bir ŞaHaSeR çıkmış ki hakikaten yok artık didim,Ellerine Sağlık ablacım Güzel günlerde kullan…Böyle çalışmalar için atölye gerekli sanıyorum ki…

  11. Figen abla, şimdiye kadar yaptıklarının en güzeli olmuş. Önce bunları tasarlayan aklına, sonra da ellerine sağlık.

  12. anaaa sağolun canlar…yaptıklarımın içinde en çabuk biten buydu…fazla bi emek bile vermedim…valla hem masrafsız hem zevkli…bundan yapıp seriye bile bağlayabiliriz..nasıl olsa süslemek için malzeme çoookkk :)))))