Şişe şi-şe

-

şişe süsleme
Bu şişe başka şişe. Size komik bir şey söyleyeceğim; yazarken 3 kez “şişe” sözcüğünü kullandım. Sonra da kelimeyi tekrarlamaya başladım. Şi-şe … Şi-şe… Kelime birdenbire anlamını yitirdi. Aslında bildiğim bir şey bu. Kelimeler tekrarlandığında hep anlamlarını yitirir ve sadece ses haline gelir. Ama şişe iyiden iyiye komik bir ses tınısına sahipmiş. Bunu fark ettim ve gülmeye başladım. Siz de deneyin. Bakalım komik bulacak mısınız?  Benim yine çenem düştü :)

Gelelim asıl konumuza. Ben bir şişe süsledim. Süslerken de o kadar keyif aldım ki.. Sanırım hızımı alamayıp bulduğum tüm şişeleri süsleyeceğim. Üstelik epeyce de kolay. Detaylar için blogumda buluşalım mı?

9 yorum gelmiş

  1. zulaltan

    evet ya bu ‘şişe’ kelimesinin çok zor telafuzu var ben de bazen bazı kelimlere takarım demek ben bu konuda yanlız değilmişim :) ilmekleri şişe dizdim ya da etleri şişe dizdim diye cümlerin içindeki ‘şişe’ aynı ses olunca türkçeyi öğrenmeye çalışan biri için zor aslında :) :) konumuza dönersek efendim çooook harika bir süsleme olmuş ellerinize sağlık :) sizin suriye zabitleri ne oldu bu arada ??

  2. GGuven

    Teşekkürler Zulal. Benim Suriye Zabitleri bir kenarda bekliyorlar. Bir gün yine elime geçirdiğim herşeyi aynı objeye yapıştırdığımda ortaya çıkacaklardır. :) Türkçe ne hoş bir dil aslında. Epeyce karışık ama şen bir dil bence. Yabancılar Türkçe’de “ş” sesinin çok kullanıldığını söyler. Almanca bana “ahhh tu” şeklinde boğaz temizlemeyi hatırlatır. Fransızca “ğ” sesinin çok kullanıldığı bir dildir. Türkçe de şşşşşşşşşş… şeklinde geliyormuş kulağa. Şen, şakrak, şirin, şeker gibi bir dilimiz var. :)

  3. senayatilgan

    Şişe kelimesini dediğiniz gibi yaptım ama bendeki anlamını yitirtemedim :) Beceriksizliğimdendir :) Fakat sizin eskiden şişe dediğiniz şey anlamını yitirmiş başka birşey olmuş çok güzel olmuş birkaç sınıf birden atlamış. ellerinize sağlık :)

  4. GGuven

    Teşekkürler Şenay. Senin üniversite yılları çantanın kimlik değiştirmesi de muhteşem doğrusu.Sadece o mu? Kıyafetleri konuşturuyorsun sen. İyi ki varsın

Bir Cevap Yazın

Dantel kitap ayracı yapımı

| | 1 Yorum

Video: Düz nakış işleme nasıl yapılır?

| | 0 Yorum