tuz seramiğinden komik duvar süsü yapalım mı?

-

önce tuz seramiği hamurumuzu hazırlıyoruz.1 bardak tuz-bir bardak su-2 bardak un.ve hamurumuz kıvamını alınca başlıyoruz :)

ben bu tür çalışmaları yaparken hep çay kaşığı kullanıyorum.bir çay kaşığının her köşesi hamurumun şekillendirilmesinde yardımcı olabiliyor.

ve son hali

kurutup da boyayana kadar sabredemedim :)şimdi bu iyice kuruyacak,sonra canlı renklerde boyanıp verniklenip,oğlumun odasına asılacak :)

36 yorum gelmiş

  1. aheng

  2. sakagun

    Kurutma işlemini nerede yapıyorsunuz? Güneşte mi gölge bir yerde mi? Kururken altındaki gazeteye yapışıyor mu?

  3. aytacrafts

    hoşgeldin canım ablam nerelerdeydin şimdi gördüm nasıl sevindim çok özlemiştik seni,çok güzel olmuş hatlar,o dil ne öyle dışarda:)ellerine sağlık ağzına burnuna bayıldım.eee artık bide bebek yaptım de bana nolur bak sergi açıcaz hep beraber:))

  4. acemihobici

    harika olmuş valla, ben de alçıdan birşeyler yapmak istedim de elime yüzüme bulaştırdım, yakında yayınlıycam, hep beraber güleriz…verdiğiniz hamur tarifine çok ihtiyacım vardı, teşekkür ederim ayrıca…yeni iğrenç şeyler yapmamda yardımcı olacak :)

  5. dilevser

    çok sevdim ben bu tarifi:) ellerine sağlık çok güzel olmuş.. kaşık fikri de güzel.. benimde bir bulaşasım geldi :) nasıl kurutuluyor ve bun hamur kuruyunca akrilik boya tutuyor mu acaba?

  6. dilevser

    gerçi böyle şekil vermeyi beceremem sanırım annemden yardım almam gerekecek bunun için.. :) onunda anıları canlanır belki :)

  7. ozlemyr

    Ellerinize sağlık, çok şirin olmuş. Geçen yazılarınızdan birinde de seramik hamuru tarifini vermiştiniz, çok faydalı oldu. Peki bu hamurun ondan farkı ne? İki tarif de sizden geldiğine göre hangisini ne zamanlarda kullanıyorsunuz? Şöyle bir anlatsanız da biz de faydalansak.

  8. EMEL03

    Figen Abla, nerelerdin sahi, ruh bile çağırdım inan, eyyy figenablanın ruhuuu duy beni duy beni diye.:))Umarım kötü bişi yoktur.hoşgeldin, çalışman yine çok güzel olmuş eline sağlık

  9. banuca

    Haaarika olmuş, bizim zamanımızda fimo hamuru filan yoktu tabii, biz tuz seramiği veya tutkallı hamur ile yapardık bu cicileri. Ellerin dert görmesin.

  10. gulseyhan

    aman fıgen bunada el atıp becerdın masallah bende bırzamanla tuz seramıgıyle calısırdım onları hatırladım super olmus elıne saglık

  11. Figen abla

    merhaba sevgili aheng :))) evet,bir çay kaşığının her köşesi ayrı işe yarıyor..bu benim en pratik keşfim oldu :)))merhaba sevgili sakagun :))) balkonda gölge bir yere koyuyorum..ara ara gidip çeviriyorum her tarafının kuruması için…gazetenin üzerinden hemen kaldırıyorum yapışmasın diye..bir yastık üzerinde,balkonda kurutuyorum…merhaba sevgili aytacrafts :))) en güzel bebeklerin güzel annesi :) bebiş de yaptım ama pek bi nursuz oldu suratları..korkuyorum buraya eklemeye :))bu konuda sizin elinize su dökülmez..ben pes ettim bileee :)))merhaba sevgili acemihobici :))) alçı zor,fazla kırılgan ve kaba geliyor bana..bu hamur olayı daha pratik.istediğiniz gibi mıncıklayıp,şekillendirebiliyo ve gerektiğinde bozup yeniden yapabiliyorsunuz.şunu bi deneyin,vazgeçemeyeceksiniz :))merhaba sevgili kucukgunes :))) teşekkürler :)merhaba sevgili polyanna 69 :))) boyayınca hemen getireceğim göstermeye..ama ben pastel tonları sevdiğim için,canlı renklerde boyama özürlüyüm.bu tip bibloları boyarken bu büyük bir eksi oluyor bende.ama yine de göstereceğim sizlere :)merhaba sevgili dilevser :))) ılık bir ortamda kendi kendine kuruyor.kuruduktan sonra her çeşit boyayla da boyanabiliyor.ben suluboya,guvaj,akrilik,ne bulduysam kullandım. :))merhaba sevgili ozlemyr :))) seramik hamuru daha harika bir hamur.incecik birşeyler de yapsanız kenarları kolay kırılmıyor.daha pürüzsüz,daha kaliteli,daha dayanıklı,daha düzgün yüzeyler çıkıyor seramik hamuruyla.çatlamıyor ve kullanımı da kolay.asla ele yapışmıyor…tuz seramiğine gelince.içinde tutkal olmadığı için,biraz daha zor bir hamur oluyor.çatlamaya biraz daha müsait ve pürüzsüz yüzey elde etmek için işim tamamen bittiğinde yüzeyi törpülemek zorunda kalabiliyorum.ama tuz seramiği çok maliyetsiz….un-tuz-su hepsi o kadar.elimin altında tutkal yoksa tuz seramiğiyle idare ediyorum :)merhaba sevgili EMEL03 :))) ben öyle arada sırada ortadan kaybolurum.malum,yaş var..zaman zaman yamuluyorum,düzelince,geri dönüyorum..sizlere yeniden kavuşmak şahane bir duygu :)sevgili Noblesse,Daliya,gulseyhan,banuca,kriizantem ,embir,fiamma1 ,vsezen,Yamali bohca,çok teşekkürler…..ben var ya?hepinizi yirim yirim :)))))

  12. ilktaki

    çok güzel olmuş ellerinize sağlıkbenim tuz seramiği diye bir seramik hamurunun varlığından haberim yoktuöğrendim sayenizde çok teşekkür ederimdeniycem mutlaka :))

  13. mtnaz11

    Çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık. Renklendiği zaman da görebilmeyi isterdim.Eminim çocuğunuz çok mutlu olacak.Özellikle o dile hayran kaldım.

  14. Figen abla

    bunun adı Zülfikâr oldu :))))))bekleyin boyuyorum,bitince göstericem…kızlar bunu deneyin…inan yaparken mest olacaksınız…sağolunnnnnn :))))

  15. acemihobici

  16. Fatos01

    Figen ablacım,bu çalışmanı dün gece gördüm ama mesguldüm yazamadım.Bazı arkadaşlar gibi benimde hemen kolları sıvayıp tuzu hamuru elime almak geldi içimden.Ama sana sorular soracaktım bu konuda.Sagolsun arkadaşlar 1 günde tüm sorularımı sıralamışlar.Bu güzel fikri ve çalışmayı bizlerler paylaştığın için sonsuz teşekkür ediyorum.Cevaplar için ayrıca teşekkürler.Allah sana sağlık ve ömür versin..Seni seviyoruz:)

  17. Figen abla

    sevgili acemihobici,seninle gurur duyuyorum bitanem..hadi kuruyunca göster çalışmanı…sevgili Fatos01 ben sana kurban olurum :)))hepinizi seviyorum :)

  19. ankara35

    merhaba Figen abla bu harika bir şey o kadar beğendim ki denemek istedim ve tabiki sizinkinin yanında benimkinin lafı olmaz tek sorunum çok zor kuruttum en kısa zamanda ekleyip bu emeğin sahibine göstermek isterim.Paylaşımınız için teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

Figen abla

Pullu tülbentler

| | 0 Yorum

Sarma nakış işlemeli yatak örtüsü

| | 0 Yorum

Punch işi çiçekli havlu

| | 0 Yorum

Punch nakışı çiçekli paspas

| | 0 Yorum

Anlatımlı dantel motifi yapımı

| | 0 Yorum

Yeşil kadife Kuranı-ı Kerim seti

| | 0 Yorum

İşlemeli kadife Kuran-ı Kerîm seti

| | 7 Yorum

Nakış işlemeli bordo eşarp

| | 0 Yorum

Nakış işlemeli eşarp

| | 0 Yorum

Nakış / Pembe ortancalar

| | 2 Yorum

Nakış / Orda bir köy var uzakta

| | 4 Yorum

Sap işi nakışlı pano

| | 0 Yorum

Basit nakış işlemeli örtü yapımı

| | 0 Yorum

Nakış işlemeli kumaş kitap kılıfı

| | 2 Yorum

Nakış işlemeli peçete yapımı

| | 0 Yorum