Yemeniden kolye nasıl yapılır?

-

Arkadaşlar aslında çok basit. Umarım size yardımcı olabilecek yeterlilikte anlatabilirim bu basit şekli;Yemeniler küçük-büyük ve kare-dikdörtgen şeklindeler, kare şeklinde olanlar ‘Şükran’ gibi, şöyle biçilmekte tarafımdan; önce kareyi köşeden köşeye üçgen şeklinde katlıyorum ve dilediğim genişlikte ki bu elimin parmakları kapalı ikenki genişliği, çift kat halinde biçiyorum.

Şükran
Şükran

Yoğun mavi
Yoğun mavi

İşte sadece bu kadar, umarım anlatabilmişimdir.

18 yorum gelmiş

  1. nalana

    sağol canım,bakınca anlaşılıyor zaten.ama izahın arkadaşlara yararlı olmuştur.Ben bir ara 5 yıl önce İstanbulda yemenicileri buldum koca sokakta yemeni desenli yemeni satan yalnızca 2 dükkan vardı.istediğim desenleri bulamadım,artık yapan yok bulamazsın demişlerdi.Şimdi senin kullandıklarını görünce yeniden yapılmakta olduğunu düşünüp seviniyorum

  2. banuca

    Bizim buradaki pazara öyle güzel yemeniler geliyor ki 2 liraya, desenlerine dayanamayıp alıyorum, nalan belki genelde daha çok satılabilecek bölgelerde yoğunlukla satılıyor olabilir yemeniler, buralarda çok kullanılıyor haliyle, o nedenle pazarlar dolu bunlarla…Müge senin takılarına bayılıyorum, ama takı kullanmadığım için dekorasyonda kullanabileceğim fikirleri biriktiriyorum şimdilik… Birkaçtanesinin kenarlarına saçaklı oyalar yaptım, örtü olarak kullanıyorum.Ay amma çok şey yazdım, sanki sordular:))

  3. mugearikan

    Ayderen teşekkür ediyorum.Nalan hocam, ben de sıcak bir yaz günü Eminönün’den Çemberlitaş’a arka sokaklardan, Tavukpazarı’ndan Yemeniciler sokağını bulmak için yürüdüm ve tabii buldum da ama aynı sizi değiniz gibi hiç bir şey bulamadım, oya için de aynı şey geçerli, burada sadece bir bayandan bulabiliyorum ama o da rastlarsa..Önemli olan işine yaraması Aslıözer, teşekküre değmez.

  4. mugearikan

  5. banuca

  6. mugearikan

    Sağol Banucuğumm:o)) yapacağımdan değil bir hayal ‘ah bir de şunu yapsam’ dediğim bir şey, bulamzsan da hiç dert etme. Yine de teşekkürler.

  7. mugearikan

    Ah nrhnmrl aslında çok ta yeterli değil ama zaten yemeni şeklinden başka da açıklanacak bir şey yok..gerisi yaratıcılığa kalıyor…nezaketine ben teşekkür ederim.

  8. mugearikan

    bynfavoriciğim, gidip o bloğu bulup ne yapsam diye arayışım sanırım yarım saatimi aldı ve kayır olma gerekliliğimi fark ettim…yani bana biiir sürü iş, ben zaten herkes görsün, isteyen de yapabiliyorsa yapsın diye burada yayınladım, bu tip şeylerle bir ara çok uğraştım ve de çok rahatsız oldum…insanlar kendilerine ait olmayan bir fikri, modeli vs.yi nasıl savunabilir veya uygulayabilir bilmiyorum..ki yapsa bile aynı katkı maddesini eğer koyamıyorsa (benimki sevgi:0)) o hiç bir işe yaramayacaktır, aynı etkiyi yaratmayacaktır diye düşünmekteyim..herkesin yolu açık olsun…sana da benim için yaptığın bu nazik davranış için çok teşekkür ediyorum.

Bir Cevap Yazın

mugearikan

Önce takı....yıllarca,10 yılı aşkın bir süre..resmen aşk. Aşkın mola vakti geldiğinde yeni bir aşk çoktan doğmuştu ahşap...sonsuz...yapıyorum, satıyorum..

İşlemeli kadife Kuran-ı Kerîm seti

| | 7 Yorum

Nakış işlemeli bordo eşarp

| | 0 Yorum

Nakış işlemeli eşarp

| | 0 Yorum

Nakış / Pembe ortancalar

| | 2 Yorum

Nakış / Orda bir köy var uzakta

| | 4 Yorum

Sap işi nakışlı pano

| | 0 Yorum

Basit nakış işlemeli örtü yapımı

| | 0 Yorum

Nakış işlemeli kumaş kitap kılıfı

| | 2 Yorum

Nakış işlemeli peçete yapımı

| | 0 Yorum