Çocuklar için mini mutfak

-

cocuklar-icin-mutfak-nasil-yapilir-kendin-yap-fikirleri-11
Uzun zamandır kızım için düşündüğüm, kafamda tasarladığım ancak icraata dökemediğim mini mutfağı nihayet yapmayı başardım :) Az çok malzemeleri almadan belirlemiştim, çoğu şey elimin altındaydı, eksik olanları da toparlamam zor olmadı çok şükür. Hazır oyuncak mutfakların ölçülerinin istediğimiz kriterde olmaması ve çok yüksek fiyattan satışta olması beni bunu yapmaya mecbur etti diyebilirim :) Biz yaparken çok eğlendik ve çok severek oynuyoruz. Umarım siz de beğenirsiniz. Yapmak isteyen ya da merak eden annelere kısaca yapım aşamasını anlatayım.

ikea-sehpa
Resimdeki İkea sehpayı kullandım. Ara katını takmadık, arka kısmına monte ettik.

Musluk ve lavabo için sehpayı iş yerinde ustalara kestirdik, evde dekupaj testeresi olan ve eli yatkın olan kendi de yapabilir.
Musluk eskiden kalma evde vardı, lavabo İkea’dan aldığım süzekle yapıldı :) İkisini halledince arka kısmını köşe bentlerle vidalarla sehpaya tutturup sabitledik.

Altlar komşumun mobilya aldığında gizlice eve kaçırdığım kolilerinden hazırlandı, sonradan söyledim tabii kendisine. Kolilerinden geri dönüşüm mutfak oldu dedim :) Kolileri sehpaya göre kesip şekil verip bantladım, sonra beyaz yapışkanlı kağıtla kapladım. Bu aşama biraz zahmetli, daha sonra dedim tahta kestirip ahşap yapsaymışım olurmuş. Bakalım bununla bir müddet oynasınlar daha sonra olmazsa öyle yapacağım, hazırlar çok pahalı çünkü :(

Kırmızı sap ve kulplar yine İkea’dan aldığım ürünler. Fırının orta kısmını kesip cam görünümü için asetat yapıştırdım. Beyaz eşya tamirci servisinden de eskilerden çıkma derece ayar düğmesi aldım. Adam bana saf saf bakıp ne yapacağıma anlam veremedi ama :)

Ocak yerine gri kağıt yapıştırdım, üzerine siyah CD yapıştırdım, çıkmayan siyah kalemle etrafını çerçeve yaptım.
Düğmeler meyve suyu şişe kapağı, birer vidayla sehpaya tutturdum çok sıkmadım dönmesi için.

Arka kısma Bauhaus’tan üç raf kestirdim, minik perdelik aparat aldım. Çerçeve farklı şey için yaptırmıştım daha önce marangoza evde vardı, onu da pencere yaptım.
En sonunda da kumaş alıp anneannenin evinin yolunu tuttum :) Sağolsun perde, raf fırfırları, masa örtüsü, peçeteleri, önlüğü, başörtüsü tam takım dikmiş hazırlamış :) Onları da ilerleyen günlerde paylaşırım inşaallah.

İşte bu kadar, tam çalışmayla 3 günde tamamlanacak bir şey. Benim malzemem tam hazır olmadığı için bir haftayı buldu. Yiyeceklerimiz, kurabiyelerimiz, örtülerimiz çok sevimli oldu. Kırmızı tencere kepçe takımı bulamadım tek eksiğimiz o kaldı :) Gözünüzde büyütmeyin çok zevkli, çocuklarla beraber yapılan güzel bir etkinlik. Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin :)

12 yorum gelmiş

  1. sevginin gunlugu

    Ellerinize emeginize saglik cok guzel bir calisma olmus, bircok malzemeyi geridönüşümden degerlendirdiginiz icin benim icin dahada anlamli oldu, beyenmedigimiz, attigimiz degerlendiremediklerimizden kimbilir neler yapılır demedende edemedim kendime sevgilerle

  2. Merhaba, yorum yapmak icin uye oldum. Harika olmus ellerinize saglik. Cok beceriklisiniz. Doya doya oynayin insallah. Diger yaratici tasarimlarinizi da heyecanla beklemeye simdiden basladim :)

  3. Çok teşekkür ederim Mumtastic :) güzel yorumlarınız için.Daha birçok şey var yapmak istediğim ama ne zamana yapabilirim bilmiyorum :) eğer fikir almak isterseniz facebookta Oyun Mutfağı adında oyun ve oyuncak sayfam var beklerim :)

Bir Cevap Yazın

İpten sepet yapımı

| | 0 Yorum

Çerçeveden mantar küpe askılığı yapımı

| | 0 Yorum

Islak mendil kapağından çerçeve yapımı

| | 0 Yorum

Daktilo ve kutu yenileme (diy)

| | 13 Yorum

Çocuklar için mutfak yapımı

| | 3 Yorum

Abajurdan kek standına dönüşüm

| | 2 Yorum

Kendin yap fotoğraflı çerçeve duvar süsü

| | 11 Yorum

Minyatür sepet yapımı

| | 5 Yorum