Halkalı havlu kenarı nasıl örülür?

-

halkali-havlu-kenari-nasil-orulur-2

Merhabalar. Bu paylaşımımda, halkalı havlu kenarı nasıl örülür bunu anlatmak istiyorum. Halkalı havlu kenarları, sevimli görünümleriyle çok beğenilen havlu kenarı örneklerinden biri. Bu görünümünün arkasında ciddi bir emek yatıyor. Sıkiğne ile örülen halkaları hazırlamak kolay değil. Bu pembe beyaz halkalı havlu kenar süslemesinin yapım aşamalarına geçelim. Dediğim gibi, halkalarla örülmüş havlu kenarları bazılarına çok kolaymış gibi gelse de tamamı sıkıiğne ile örüldüğü için oyalayıcı bir model. Fotoğrafta görmüş olduğunuz havlu kenarında 200 küsur halka örüldü. Ben tığ işine ilk başladığım zamanlarda yapmıştım bu modeli. Halkaları örerken elinizin sıkı olması önemli bir faktör bence, daha muntazam, daha kalıplı ve düzgün göründüğünü düşünüyorum. Ben beyaz ve pembe floş ip ile ördüm bu halkaları. 17-18 no tığ ile örmek ideal. Bu modeli hazırlarken öncelikle 29 tane halkayı yan yana birleştirerek pembe floş ip ile örüyoruz. İkinci sıraya geçtiğimizde başta ve sonda pembe olacak şekilde bir pembe bir beyaz halka örerek birbirine ekleyerek bu sırayı da tamamlıyoruz. Üçüncü sırayı da aynen ikinci sıradaki gibi tekrarlıyoruz. Dördüncü sırada ise sadece pembe halkaları örüp sadece pembelerin altına birleştiriyoruz. İlk sıranın üzerine halkalar arasına zincir çekiyoruz, elinize göre 3-5 zincir. Zincirin üzerine iki sıra kafes örüyoruz. İnci dikecekseniz inciler için zincir çekerek ilikler yapıyoruz. Sıkıiğne ile ilikleri tamamlıyoruz. Dikkat etmeniz nokta halkaların ön yüzünden iliklerin sıkıiğnesini yapmanız. Aksi takdirde iliklerde sıkıiğnenin tersi görünecektir.

İnci dikerken, havluyu makinede yıkanırken halkaların erimesi kırılması yıpranması gibi nedenleri göz önünde bulunduruyorum. Havlunuzu makineye atacağınız zaman dantelinizi çıkarmanız yeterli olacaktır. Danteli de ılık sabunlu suda yıkayarak temizleyebilirsiniz. Böylelikle eskimez, rengi atmaz, havlu kenar dantelinizi uzun süre kullanabilirsiniz.

halkali-havlu-kenari-nasil-orulur-1 halkali-havlu-kenari-nasil-orulur

Bol marifetli günler…

Bir Cevap Yazın

Spring

Kanaviçe havlu kenarı modelleri – renkliisler

| | 0 Yorum

İğne oyası havlu kenar dantelleri – sihirlibohcam

| | 0 Yorum

İğne oyası havlu kenar dantelleri – Elif Çeyiz

| | 0 Yorum

Tığ işi kedicikli havlu süslemesi

| | 0 Yorum