Motifli halkalı tığ işi havlu kenarı yapımı

-

tigisi-motifli-havlu-kenari-yapimi

motifli-tig-isi-havlu-kenari-yapimi-1

motifli-tig-isi-havlu-kenari-yapimi

Merhaba arkadaşlarım. Kısaca kendimi tanıtayım; ben eski anaokulu öğretmeni bir bayanım, bunun yanısıra dikiş nakış kursuna da gittiğim için elim oldukça yatkındır el işlerine. Sizlere havlu kenarı örneklerini dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım. Gelelim bu tığ işi motifli havlu kenar süslememizin yapılışına… Malzeme olarak pembe, beyaz, yeşil dantel ipi kullandım. Markası hiç fark etmez. Bunun yanında plastik küçük havlu kenarı halkaları ve tığ gerekiyor. Önce uç oyasından başlıyoruz. Motiflerimizi bu kısma birleştirebilmek için beyaz dantel ip ile 15 zincir çekiyoruz. Aynı zincire 3 trabzan 3 zincir 3 trabzan 3 zincir 1 sıkiğne 3 zincir 3 trabzan 3 zincir 3 trabzan 3 zincir 1 trabzan 7 zincir yapıyoruz ve bir üst sıraya geçiyoruz. Havlunun boyuna göre bu şekilde örmeye devam ediyoruz. Gelelim motif yapımına: Pembe dantel ipimiz ile halkanın içine 45 adet trabzan yapıyoruz. Daha sonra beyaz dantel ipimize geçiyoruz. 1 trabzan 1 zincir 1 boşluk, bu şekilde 24 defa yapıyoruz. 10 zincir çekiyoruz, 1 kare boşluk bırakıyoruz, bu şekilde 12 defa tekrar ediyoruz. Daha sonra zincir yaptığımız kısımlara 4 sıkiğne 3 zincir 1 sıkiğne 3 zincir 1 sıkiğne 3 zincir 4 sıkiğne, bu şekilde 12 defa tekrar ediyoruz. Motiflerimizi birleştirmek için: Yeşil dantel ip ile 15 zincir yapıyoruz ve bir üst sıraya geçiyoruz. 15 sıkiğne yapıyoruz 10 zincir motifin bir koluna batıp çıkıyoruz, yaptığımız zincire 10 sıkiğne yapıyoruz, bu şekilde 6 defa tekrar ediyoruz ve böylelikle motiflerimizi birleştirmiş oluyoruz.

Halkaların etrafında muntazam yıldız – çiçek motifleri oluşturduğumuz bu tığ işi havlu kenar modelini beğendiğinizi umarım. Yapılışı dilerim faydalı olmuştur. Kolay gelsin.

2 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

Kanaviçe havlu kenarı modelleri – renkliisler

| | 0 Yorum

İğne oyası havlu kenar dantelleri – sihirlibohcam

| | 0 Yorum

İğne oyası havlu kenar dantelleri – Elif Çeyiz

| | 0 Yorum

Tığ işi kedicikli havlu süslemesi

| | 0 Yorum