Salı, Ocak 17, 2017
Instagram’da başarılı olmanın yolları

Instagram’da başarılı olmanın yolları

6

Screen Shot 2016-01-25 at 14.31.10

Birçok marifetli arkadaşımızın Instagram hesabı var. Doğruya doğru; bizimki gibi görselliğe dayalı bir iş için Instagram çok elverişli bir ortam sunuyor. Çoğumuzun da elinde aklı evvel telefonlar olduğuna göre, Instagram’dan pratik bir şekilde yaptıklarımızı duyurmak, tanıtmak işimize geliyor. O zaman Instagram’da nasıl başarılı olunur, kişisel markamız Instagram’da nasıl daha iyi bir şekilde tanıtılır, bununla ilgili naçizane önerilerimizi sıralamak istiyoruz. İşinize yarayacağını umarak…

İYİ BİR VİTRİNİNİZ OLSUN

Kendi Instagram giriş sayfanızı, markanızın vitrini olarak hayal edin. Nasıl ki bir mağazanın vitrini çekici, şık, albenili olmalı; o mağazayı tanıtmalı; orada insanların neler bulabileceğinin iyi bir göstergesi olmalı, sizin de Instagram sayfanıza geldiğinde insanlar bunları hissetmeli. Bu hesabın kişisel hesap mı yoksa ürünlerinizin yer alacağı marka hesabı mı olacağına bir karar verin önce. Eğer niyetiniz ciddiyse ikisini birbirine karıştırmayın. İşlerinize bakmak isteyen insanlar komşunuzun yaptığı poğaçayı ya da geçen tatilde çektiğiniz gün batımı manzarasını o an için görmek istemiyor olabilir. Konuyu dağıtmayın.

KENDİNİZİ DÜZGÜN TANITIN

Kendinizi tanıtım kısmında düzgün bir şekilde tanıtım yapın. Ne olduğunuzu sade bir ifade ile açıklayın. Emojiler çok sevimli biliyoruz ve kullanmanızı da öneriyoruz. Ama olaya şirinlik ve kişisellik katacak, belki yaptıklarınızı ifade edecek kadarını kullanın, abartmayın. “Ali’nin eşi, Ayşe’nin annesi, O Ses Türkiye hayranı” yazmanızın o sayfanın kaderini olumlu etkileyecek gücü yok. Ama “El yapımı küçük taş boyama hediyelikler, mutfaklarınıza renk katan dekoratif amerikan servisler” gibi ürünlerinizi tanıtan birkaç cümle, sipariş için vermek istediğiniz iletişim bilgileri, varsa blogunuzun adresi gerekli ve yeterli bilgiler. Malumunuz, Instagram’da link veremiyorsunuz. Kopyala yapıştır tabii ki yapıyorsunuz ama yine de tıklanabilir bir link vermenize izin verilmiyor. Tıklanabilir tek linki giriş alanındaki kendinizi tanıtan kısımda verebiliyorsunuz. O nedenle blogunuz ya da sizin varlık gösterdiğiniz web adresi neresi ise onun linkini burada mutlaka verin.

Screen Shot 2016-01-25 at 14.19.06

DÜZGÜN BİR İSİM SEÇİN

Bir nokta da hesabınızın ismi. Akılda kalacak ve sizi yansıtacak bir isim seçmenizi öneriyoruz ve önemle rica ediyoruz. Tabii ki birçok isim sizden önce alınmış olabilir ama durum böyle diye “aysenin_tass_boyamalarii” gibi gereksiz harf eklemeli, hatırda kalmayacak hesap isimlerine gitmekten kaçının. Özgün olun. Yeni bir isim bulun. Bunun için kafa yormanıza değecektir.

Instagram hesap isminiz için söylediklerimiz, Facebook, Pinterest ve hatta 10marifet gibi konuyla ilgili diğer mecralarda kullandığınız hesap isimleri için de geçerli. Mümkün mertebe birbiri ile tutarlı, olabiliyorsa aynı hesap isimlerini seçin. Bu şekilde daha kolay ilerlersiniz.

Screen Shot 2016-01-25 at 14.20.10

DOĞRU HASHTAG KULLANIN

Hashtag önemli malum. Ürünlerinizin altına onları simgeleyen hashthag eklemelerini düzgünce yapın. Şunu yapmayın: #ahşap #boyama #sehpa #yaptım #nasil Bu sizi hedefe götürmeyecek, gereksiz kalabalık yapmaktan başka işe yaramayacak, ciddiyetsiz bir etiket yığını. Onun yerine şunu yapın: #ahşapboyama #ahsapboyama #dekoratifboyama #dekupaj #ahsapboyamasehpa #ahşapboyamasehpa

AÇIK HESAP KULLANIN

Burada sözünü ettiğimiz ürün sayfaları söz konusu olduğunda kapalı hesap kullanmaktan kaçının. Bu tip sayfaları ziyaret eden kitle aşağı yukarı belli. İnsanlar sabırsız. İşlerinin uzamasını istemiyorlar. Sizin hesabınız kapalı olduğunda açık olan hesaba gidip sizinkini unutmaları an meselesi. Hesabınızı açık tutmayı deneyin. Zaten kişisel hesabınızla ayırmanızı tavsiye etmiştik. Şu durumda sakıncalı ve özel, kişisel bir durum da kalmamış oluyor.

İYİ FOTOĞRAF ÇEKİN

Fotoğraflarınız lütfen güzel olsun. Bir kere bulanık fotoğraf hiç olmaz. Ortalanmamış, özensiz çekilmiş, renklere, ışığa dikkat edilmemiş, flu fotoğrafa mı bakarsınız, yoksa arka planına özenilmiş, net, aydınlıkta çekilmiş, işi doğru dürüst gösteren, iyi fotoğrafa mı? İnsanlar madem Instagram’a gelmiş, o zaman düzgün fotoğraf gösterin onlara. Madem işinizi satmak istiyorsunuz, özenli fotoğraf çekin. Bir sürü gereksiz filtre, kolaj olmasın; fotoğrafın üstünde kocaman adınız yazmasın. Kenara, zarifçe eklenmiş hesap ismi yeterli. İşinize özen gösterdiyseniz fotoğrafa da gösterin. İyi sunum işin güzelliğini gösterir, kötü sunum ise bakanı kaçırır. Bakın ürünlerin iyi fotoğrafını çekmek için hazırlayabileceğiniz kolay bir fotoğraf çadırı yapımı var burada, işinize yarar: İŞLERİNİZİ İYİ GÖSTERMEK İÇİN FOTOĞRAF ÇADIRI NASIL YAPILIR?

6 YORUMLAR