Kanaviçe işlemeli havlu kenarı yapımı

-

kanavice-islemeli-havlu-kenari-ornekleri-1

İlk olarak havlumun sade halini paylaşıyorum. Kanaviçe havlunun işlenmemiş halini Eminönü Kürkçü Han’da bulabilirsiniz ya da benzeri bir sade havlu yine işinizi görür. Aşağıdaki fotoğrafımda kullandığım iplerin markaları ve numaraları da yer alıyor, Domino 12 numara nakış ipi kullandım. Renk seçiminde size fikir verebildiğimi umarım ama sonuçta sizin işleyeceğiniz desene ve zevkinize göre farklı tonlar da seçebilirsiniz.

Kahverengi iplerim çok eski olduğundan numaralarını bilmiyorum (sadece koyu kahvenin içinde K.35 yazıyor) ama onların markası da yine Domino. Desen için şablon olabilmesi amacıyla yakından bir görünüm paylaşımı yapmaya çalıştım. Bunu biraz daha büyütüp çıktı alarak siz de işleyebilirsiniz. Havlunun kenar kısmı etamin gibi işlemeye olanak sağlayacak dokuda olduğundan çarpı işi tekniğini kullanıp iğneyi arkadan öne, sonra da çaprazlayacak şeklide önden arkaya geçirerek kanaviçe işlemesini yapabilirsiniz. Kenarı bu şekilde dokuya sahip havlular alırsanız kanaviçe kenar yapmak için işinizi kolaylaştırmış olursunuz. Daha kolay desenlerle de işe başlayabilirsiniz.

Şimdi de mini bir yapım aşaması…

kanavice-havlu-kenari-sablon-desen
Ve bitti

Kanaviçe işlemeli havlu takımım hazır hale gelmiş durumda.

Bu işe yeni başlayanlar için çok açıklayıcı olmadığının farkındayım. Ben havlum hakkında kısacık bahsetmek istedim. Umarım faydalı olmuştur. Diğer havlu örneklerim ve kanaviçe kolye modellerime burada ve Instagram’da altinigne hesabımdan ulaşabilirsiniz. Başka bir yazıda buluşmak üzere, hoşçakalın. Sevgiler.
Sevde Koç

Bir Cevap Yazın

altinigne

Kanaviçe kolye, havlu, pano, seccade. Örgü supla.

Kanaviçe havlu kenarı modelleri – renkliisler

| | 0 Yorum

İğne oyası havlu kenar dantelleri – sihirlibohcam

| | 0 Yorum

İğne oyası havlu kenar dantelleri – Elif Çeyiz

| | 0 Yorum

Tığ işi kedicikli havlu süslemesi

| | 0 Yorum