Kara yazı tahtası yapımı – kendi yap fikirleri

-

Kara yazı tahtası yapımı anlatacağım bugün sizlere sevgili 10marifet! Özellikle son yıllarda o kadar fazla görüyorum ki bunlardan. Evlerde, ofislerde, mağazalarda… Özellikle mutfak dekorasyonu ve çalışma odaları için harika bir seçenek. Ben de kendim yapmalıyım dedim ve malzemelerimi tamamlayıp yapmaya başladım.

Kara yazı tahtası yapımı

Neler kullandım :

Antik pembe rengi boya, beyaz altın rengi boya, beyaz mat boya, sprey kara tahta boyası, vernik, dekupaj tutkalı, harf stencili, dekupaj kağıdı, makas, cetvel, bant, ponpon fırça, sünger fırça, ince uçlu fırça ve tabii ki ahşap çerçeve.

Ahşap çerçevenin içi çıkararak ve çerçevenin dışını boyayarak başladım işe. Tam 3 kat beyaza boyadım. İçime sinince içinin arka yüzü olacak kısmı da 1 kat beyaza boyadım.
Boya olarak Cadence, fırça olarak da sünger ve ponpon fırça kullandım ve katların arasında kurumaları bekledim.

Dekupaj için yapıştıracağım desenleri güzelce kestim.

Kara tahta boyası ile çerçevenin iç yüzünü de boyadım. Art Deco mat sprey kara tahta boyası kullandım ve 3 kat uyguladım spreyi.

Sprey kara tahta boyasını kullanmadan önce iyice çalkaladım. İçindeki hava ile boya bekledikçe ayrışıyorlar içinde. Tekrar güzelce çalkalamazsak boya azlı çoklu dengesiz bir şekilde çıkacaktır.

Kara tahta boyasını püskürteceğimiz yüzeye elimi dik bir şekilde tuttum, bu mesafeden sıktım. Boyayı püskürtürken elimi sürekli hareket ettirdim. Yoksa boyadığım yerde damla damla boyalar olurdu, ki bunu asla istemeyiz :)

Harf stencilleri kestim ve boyayacağım yere bant ile yapıştırdım. Yapıştırırken düzgün olmasına önem verin. Yoksa harfler dışına taşar ve özensiz görünür. Harfleri boyadım.

Ponpon fırça ile pembe ve altın sarısı renklerinde benekler yaptım çerçeveye. Boya olarak yine Cadence markasını tercih ettim.

Dekupaj yapacağım yere transfer tutkalını sürüp deseni yapıştırdım. Sonra desenin üzerinden elimle ve tahta çubukla kontrol ettim, hava almasın ve kırışmasın diye. Sonra tekrar tutkal sürdüm.
Tutkal sürmeden önce desenin kuruduğundan emin olmak gerekiyor, bunu bir püf noktası olarak not alın!

Çerçevenin arka yüzünü de 1 kat beyaza boyayıp vernikledim.
Kara yazı tahtamı işte böyle yaptım!

Mutfağımızda fırının yanına astım. Çok sevdim ben! Günün menüsü ya da günün sözünü yazıyorum :)

Umarım siz de beğenmişsinizdir! Aşağıda videolu olarak da anlatmış olduğum kara yazı tahtası yapımı umarım herkese faydalı olur.

Bir Cevap Yazın

Ahşap boyama posta kutusu modelleri

| | 0 Yorum

Ahşap boyama ürünler – Çisem Hobi

| | 0 Yorum

Mix media canvas tablo yapımı

| | 0 Yorum

Teneke kutu boyama ve dekupaj yapımı

| | 2 Yorum

Doku çalışmalı ahşap boyama ekmeklik

| | 0 Yorum

Dekupaj ve boyamalı ahşap posta kutusu

| | 0 Yorum

Ahşap simitçi sehpası boyama ve dekupaj

| | 0 Yorum

Ahşap çanta dergilik yapımı

| | 0 Yorum