Kemerlerinize dijital karakterli yazılar

-

kemer-yapimi-kemere-nasil-yazi-yazilir

Deri kemerinize kendinize özel (web siteniz, mahlasınız, isminiz, kalpler, çiçekler, yıldızlar, msn ikonları vs) yazılar yazmaya ne dersiniz? Kemere nasıl yazı yazılır? Hadi yapalım.

Kemerinizi pantolonunuza taktığınızda, kemerin görünebilen kısımlarını belirleyin. Bu görülebilen kısımları dikkate alarak bir yazı, sembol veya desen kararlaştırın. Örneğin bir kelime düşündünüz, her bir harf için en az 6×4 lik kutucuklara ayrılmış alan çizin. Ayrıca her iki karakter arasında 6×1 lik boşlukları hesaba katmayı unutmayın.

Kemercilerden temin edebileceğiniz deri zımbasıyla, her bir harfi oluşturacak noktacıkları açın. Zımba yerine, uçlu kalemlerin arka kapaklarını kullanabilirsiniz. Kapağın açık ucunu, delmek isteğiniz nokta üzerine koyun ve bir çekiçle kapağın üzerine vurun, böylece delgecin görevini bu kapak düzgünce görecektir. Delerken alt kısma kesme tahtası koymanız, delme işini kolaylaştıracaktır.

Yazıyı tamamen ortaya çıkarttıktan sonra, dilerseniz karakterleri daha belirgin kılmak için, kemerin arkasına, kemerinizin rengiyle tezat bir renkte olan bir kumaş parçasını yapıştırabilir ya da dikebilirsiniz. (Deriye dikiş yapmak zordur. Bunun için özel deri iğnelerinden alabilirsiniz veya bu iş için özel makinelerin bulunduğu, ayakkabı, çanta, kemer imalathanelerinden yardım isteyebilirsiniz).

Bir başka renkli alternatif ise FİMO hamurudur. Fimo hamurunu açtığınız delikleri dolduracak şekilde kemerin arkasından itin, fazlalıkları bir spatula ya da bir bıcakla alın. Fimo bu haliyle kuruyup dökülmeden durabilir. (Oyun hamuru kullanırsanız, bir süre sonra kuruyup döküldüğünü görürsünüz). İsterseniz fimo hamurunu aldığınız kalıpla fırınladıktan sonra da yerine yerleştirebilirsiniz.

Resimde yaptığım uygulamayı görüyorsunuz. Burada eski bir kemerden kesilmiş kısa bir bant var. Bu kısalıkta bir deriyi bileklik olarak değerlendirebilirsiniz. Kemeri yapacağınız bir çantaya askı olarak takabilirsiniz. Gerisi size kalmış.

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin

İplikten balkabağı süs yapımı

| | 0 Yorum

Minik havlulardan cupcake yapımı

| | 0 Yorum

Duvar kağıdı nasıl döşenir?

| | 0 Yorum

Duvar paneli nasıl döşenir?

| | 0 Yorum

Halattan amerikan servis yapımı

| | 3 Yorum

Elektrik kablosundan bulut askı yapımı

| | 0 Yorum

Yüzük kutusu yapımı

| | 0 Yorum

Plastik dolap yenileme – kendin yap

| | 24 Yorum

Telefonumuz için hoparlör yapalım – diy

| | 0 Yorum

Çocuklar için mini mutfak

| | 15 Yorum

Kendin yap – ahşap tel dolap

| | 0 Yorum

Kumaş kaplama harf yapımı

| | 0 Yorum