Pazar, Aralık 4, 2016
Kibrit çöplerinden sandalye maketi

Kibrit çöplerinden sandalye maketi

3

kibrit çöplerinden minyatür maket sandalye yapımı

Kibrit çöplerinden daha önce el arabası maketi yapmıştık. Şimdi de minyatür maket ahşap sandalye yapalım.

Malzemeler:

  • 1 kutu kibrit
  • Maket bıçağı
  • Kırtasiye tipi yapıştırıcı

Yine kullandığım kibrit çöplerinin adet ve ebatlarını fotoğraflara yansıttım. Bu sefer kibrit çöplerini siyaha boyadım. Siz de isterseniz, sprey boyalarla ya da permanent bir CD kalemiyle, kibrit çöplerini renklendirebilirsiniz.

Yapım aşamalarını, fotoğraflarla göstermeye çalıştım:

2,2cm’lik parçaları, sadece sandelyenin oturulan kısmı için kullanılmak üzere, 8 adet olarak belirledim ama 6 tanesini kullandım. Bu bölümü daha sıklaştırmak isteyenler, kalan ikisini de ekleyebilirler.

Sandalyenin üzerine, renkli-çiçekli mindercikler dikilebilir.

Birden fazla yapılıp, bir piyes düzenlenebilir.

Kolayca yapabileceğiniz sevimli bir maket. Biblo olarak da sergileyebilirsiniz.

3 YORUMLAR

  1. Gerçekten hoş bir etkinlik. İnsanların stres atmak kendini oyalayabileceği bir uğraş.

  2. bayıldım bu kibrit çöplerinden yapılanlara ama sakarlığımdan bu derece minik eşyalarla aram iyi değil. biz de okulda atölye derslerinden bu tip maketler yapıyorduk. gerçi kibrit kadar minik de değildi. bauhaus’dan ya da beşiktaş’daki maketçilerden aldığımız daha kalın maket çıtalarıyla. aynen şuna benzeyen bir maketimi de kırdım :) bu da rietveld’in red and blue chair isimli mobilyası. bunu yapmak da pek kolay.sadece bir çok resimden parçaları çıkarıp boyutlarını ayırt etmek gerekiyor. şuradaki resimden, seçtiğiniz boyuta göre oranları kullanarak yapılabilir.

  3. Çok sevimli bir uğraş,özellikle sandalyeye bayıldım.pamuk prenses oturmadıktan sonra sorun yok!