Öncesi sonrası mobilya boyama ve yenileme örnekleri

-

Öncesi sonrası örnekleri görmeyi seviyoruz, her zaman cesaret veriyor. Bu eski püskü görünümlü yıpranmış mobilya böyle yepyeni bir hal alabiliyorsa ve bunu profesyonel bir mobilya ustası değil de bir kendin yapçı yapabiliyorsa ben de yaparım hissi geliveriyor insana doğrusu, değil mi ama? Aşağıda yurt dışındaki bloglardan derleme birkaç ahşap mobilya boyama, koltuk kaplama, sandalye yenileme örneği, öncesi ve sonrası halleri var.

ahsap-mobilya-nasil-boyanir-kendin-yap-ornekleri-2
Bu minik sehpa nispeten kolay bir yenileme çalışması. Önce zımpara yapılmış, sonra astar çekilmiş. Koyu mavi ve siyah renk karıştırılmış. Parlak lateks boya ile 3 kat boyandıktan sonra son kat su bazlı akrilik boya ile tamamlanmış. Kulpları tabii ki değiştirilmiş. Ortadaki boşluğa da beyaz seramik görünümlü sürahi ve kase dekoratif amaçlı eklenmiş.

ahsap-sandalye-boyama-oncesi-sonrasi-mobilya-yenileme-ornekleri
Sandalye fiyatlarından haberiniz vardır herhalde! En dandik modeller bile el yakıyor çoğu zaman. O yüzden yıpranmış sandalyeleri evde yenilemeyi öğrenmek lazım.
Bu sandalye yenileme örneğinde öncelikle sandalyenin koltuk kısmı çıkarılmış. Boyamaya geçmeden önce zımpara atılmış. Sonra su bazlı boya ile hafif bir kat boyanmış. Gri lateks ve parlak beyaz boya birbirine karıştırılmış. Bu karma boya 3 kat uygulanmış. Parlaklık için gloss polycryli boya ile de son kat geçilmiş.
Sandalye kaplamada pamuklu kumaş tercih edilmiş. Kumaşın altına bir tabaka köpük eklenmiş ve zımbalarla koltuk kısmına kumaş geçirilmiş. Sonuç oldukça hoş değil mi?

ahsap-dresuar-boyama-oncesi-sonrasi-kendin-yap
Bu oldukça eski ve yıpranmış görünen dresuar zımparalandıktan sonra poliüretan boya ile birkaç kat boyanarak böyle güneş gibi parlayan yepyeni bir mobilyaya dönüştürülmüş. Poliüretan boya dayanıklı ve parlak olduğu için tercih edilmiş.

koltuk-kaplama-kendin-yap-oncesi-sonrasi-ornekleri-33
Bu iki koltuk kaplama modeli de yine ilham verici birer kendin yap çalışması.

koltuk-kaplama-oncesi-sonrasi-kendin-yap-mobilya-yenileme-ornekleri

Diğer mobilya boyama ve mobilya yenileme çalışmalarına da bakmadan geçmeyin!

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin

Tahta sedir kaplama

| | 1 Yorum

Merdiven altı yenileme

| | 4 Yorum

Kaplama komodin nasıl yenilenir?

| | 0 Yorum

Mobilya boyama – sandık yenileme

| | 2 Yorum

Masa ve sandalye takımı yenileme

| | 9 Yorum

Koltuk kılıfı nasıl dikilir?

| | 3 Yorum

Bir kış masalı temalı sandalye kılıfı

| | 2 Yorum