Kendin yap sandalye kaplama çalışması

-

sandalye-kaplama-nasil-yapilir-kendin-yap-mobilya-yenileme-1
Öncesi-sonrası çalışmayla herkese tekrardan merhabalar… Mutfak masama uygun kullanmak istediğim sandalyeler için bu kez hazır almak yerine varolan ve kumaş kaplamasını, kolçaklı halini beğenmediğim sandalyelerime birkaç dokunuşla yeniden işlevsel kılmaya çalıştım. Sandalyelerimin ilk hali bu şekildeydi.

İlk iş olarak kolçaklarını var gücümle küçük darbelerle yerinden oynatmaya ve sonra da çıkarmayı zorlukla başardım. Kolçaklardan kurtulduktan sonra raptiyelerini ve arkasından da döşemelerini söktüm. Bu arada raptiyeleri sonrasında tekrar kullanacağım için özenle çıkarmaya çalıştım.

Kolçaklarını çıkardığım yerde olan tahta parçalarını testere ile kestim.

Oluşan pürüzlü yüzeyi ahşap macunu ile kapattım ve kurumasının ardından güzelce zımparaladım.

En çok sıkıldığım aşama ise boyamaydı. Çünkü katlar arasında 24 saat beklemek benim gibi sabırsız bir kişilik için can sıkıcı bir boyut oluyordu. Bir de üstüne koyu renk mobilya olduğu için 5 kat boyama yapmak işin bitme süresini bir hayli uzattı diyebilirim. Bu arada Polisan x1 mat boya kullandım. Boyama işlemi bitip kuruduktan sonra zımpara ile yer yer eskitme yaptım ve aynı markanın sprey mat veriniği ile sandalyelerimi vernikledim.

Sıra geldi bana çok yabancı bir aşama olan döşemeye. Yıllardır hobisever ve meraklı bir kişilik olarak inernetteki arayışlarım bana bu konuda büyük bir deneyim oldu. Öncelikle sandalyemden söktüğüm parçayı kot kumaşımın üzerine koyarak kestim.

Fotoğraftaki gibi sandalyemin önünden başlayarak bu şekilde zımbayla kumaşımı mont ettim ve ön köşeleri en sona bıraktım.

Kumaşı çevirdiğimde bu şekili aldı.

Sonra sırayla yan ve arkaları yaptım. Çok önemli bir nokta ise raptiye sayım kadar zımba bastım. Çünkü zımbaları kapatmak için tek alternatif raptiyelerimiz. Her ne kadar bunun bilincinde olarak zımbalasam da iki tane raptiyem de yetmediği için farklı kullanmak zorunda kaldım.

Sıra geldi köşeleri düzgünce zımbalamaya. Burada birazcık dikkatli olmak gerekiyor, çünkü sandalyenin en göze çarpan kısımları olduğu için katlamayı düzgün yapmak gerekiyor.

Köşelerimizi de tamamladıktan sonra sıra geldi raptiyeleri bastırmaya. Yine ön taraftan raptiyelemeye başladım.

Sandalyemizin oturma yerini bu şekilde bitirmiş oldum.

Sıra geldi sırt bölümünü yapmaya. Öncelikle bu kısım için döşemecilerin kullandığı kayışlarla geçirmeli örgü yapmak istedim fakat gittiğim birkaç döşemeci ustası benden kayışlarını esirgedikleri için kot kumaşıyla yapmak zorunda kaldım. Bir İstanbul seyahatimde bu kayışlardan bularak ileriki zamanda değiştirmeyi düşünüyorum. Bu aşamada kapladığım kot kumaşımdan 2.5 cm eninde 10 tane şerit kestim. Doğal durmasını istediğim için ovarlok yapmaya gerek duymadım.

Bu şeritleri de zımba ile eşit aralıklarla sandalyemin sırt bölümüne bastım.

Zımbalama işimi bittikten sonra her şerite zımbaları örtecek şekilde raptiyeleri batırdım. Bu aşamada çekiç kullanmakta fayda olduğunu da belirtmek istiyorum.

blogum

4 yorum gelmiş

  1. sevginin gunlugu

  2. qslem

    güle güle kullanın çok gzel bir değişim olmuş. raptiyeleri sökmek ve takma zor oldu mu ? ben de yemek masamı ve sandalyelerimi boyadım şuan sandalyeleri kaplama aşamasına geçicem ama raptiyeleri sökemiyorm :(

  3. sevginin gunlugu

    Teşekkür ederim @gslem eskittim bile sandalyelerimi diyebilirim 😀😀 raptiyeleri sökmek biraz uğraştırıcı karga burun ve pense yardımıyla sökmüştüm ben, muhakkak sökülür biraz uğraşın derim kolaylıklar diliyorum 🙏🏻🙏🏻

Bir Cevap Yazın

Dolap kapağından duvar rafı yapımı

| | 1 Yorum

Kendin yap mobilya yenileme örnekleri

| | 0 Yorum

Berjer kaplama

| | 5 Yorum

Bozuk saat ve tabureden sehpa yapalım

| | 2 Yorum

Tahta sedir kaplama

| | 1 Yorum

Merdiven altı yenileme

| | 4 Yorum

Duck keten ile sandalye kaplama

| | 2 Yorum

Keten kumaşla koltuk kaplama

| | 0 Yorum