Cumartesi, Aralık 3, 2016

Berjer kaplama

3

mobilya-yenileme-koltuk-kaplama-1
Bu gördüğünüz berjerler, çoğumuzun yaptığı gibi benim de annemden çarptığım berjerler :) Öyle bir köşede durmasına gönlümün razı olmadığından aldım getirdim kendi evime. Küçük bir araştırma sonrasında da (ki buna döşemecilerden aldığım uçuk fiyatlar da dahil. İkisine 600 tl dediler) kendim yapmaya karar verdim. Zımba makinesini ve kumaşı edindikten sonra başladım sökmeye. Öncesinde zımparalamak ve yeniden verniklemek fikri vardı ama vazgeçtim. Sadece kumaşını söküp yenisiyle değiştirecektim.

mobilya-yenileme-koltuk-kaplama-2
Aldığım kumaşı pazardan tedarik ettim. “Duck kumaş” diye tabir edilen bir kumaş. Bunların bir de “tay tüyü” modelleri var fakat tercihimi bundan yana kullandım. 6 metrekarelik kumaştan ölçüleri önce poşetler yardımıyla birer taslak kesip sonrasında kumaşın üzerine poşeti koyarak mümkün olduğu kadar desenlere dikkat ederek parçalara ayırdım.

mobilya-yenileme-koltuk-kaplama-3

mobilya-yenileme-koltuk-kaplama-4
Kesim sonrasında her iki berjerin ihtiyacı olan tüm parçaları kestikten sonra geriye 2 metrekareye yakın kumaşım kaldı. Bunlarla da evdeki kanepelerin üstüne minder yapacağım. Tarzı tamamlamış olacağız :)

mobilya-yenileme-koltuk-kaplama-5
Zımba makinesi ile kumaşı gere gere bir köşesinden başladığınızda zaten eliniz çok kısa bir sürede alışıyor işe. Yaptığınız bölümün tiril tiril duruşunu görünce de gerisini yapmak için inanılmaz bir istek ve son haline karşı da inanılmaz bir merak oluşuyor.

Not: Söktüğünüz bölümlerde kenarlarda hiç eski zımba artığının kalmaması sonraki atışların temiz noktalara yapılması açısından önemli.

mobilya-yenileme-koltuk-kaplama-6

mobilya-yenileme-koltuk-kaplama-7
Devamında ufaktan da olsa şekillenmeye başlayan yeni hali :)

mobilya-yenileme-koltuk-kaplama-8
Son aşamada zımba tellerinin görünmemesi için fitil diye tabir edilen kalın ipleri sıcak silikon yardımıyla kumaş çevresine sarmaladım.

mobilya-yenileme-koltuk-kaplama-9
Ve mutlu son, ilk berjeri bitirdim. Bence eskisine göre çok daha hayat dolu oldu. Eşim de çok beğendi. Anneme daha göndermedim. Geri ister diye korkuyorum açıkçası :)

mobilya-yenileme-koltuk-kaplama-10
İlki bittikten sonra diğeriyle yanyana bir resmini görmek istedim. Fark ortada :)
Boydan cam olan salon duvarının önünde harika bir tavla köşesi oldu. Beğeni ve eleştirilerinizi bekliyorum :)

3 YORUMLAR

  1. Süpersiniz…
    Eliniz değmişken şöööyle bir beyaz sprey boya attırıversemiydiniz?
    İstikbal mobilya katalog çekimi tıklamış olurduk?Ne dersiniz?

  2. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Makdeniz İstikbal’le kıyaslanmak çok gurur verici tabi :p aslında kırık bir beyaza boyamak içimden geçmedi dersem yalan olur. Ama ilk defa böyle bir şey yapacağımdan temkinli yaklaşıp boya atmak istemedim. Olmadı söker döşemeciye yaptırırım diyordum. Fakat sonuç beni de şaşırttı :) Belki sonraki yıl bu kumaşı söküp, boyayıp farklı bir şey denerim. :D