Plastik dolap yenileme – kendin yap

-

kendin-yap-diy-plastik-dolap-yenileme-fikirleri-1
Atmak yook! Eskileri süsleyip, püsleyip yenileyip geri dönüştüreceğiz. Öncesi-sonrası yapmak isterdim ama ne yazık ki ilk halini fotoğraflamak aklıma gelmemiş. Sonradan üzüldüm. Hatırlayanlar bilir eskiden her evde vardı bu çekmeceli plastik dolaplardan. İçine patates, soğan koyardık.

Ben biraz eskiciyimdir, öyle pek kolay kolay atamam eşyalarımı. Ayrıca severim de. Tam tamına 25 senelik bir dolap. Uzun bir süre düşündüm ne yapabilirim ya da yapabilir miyim diye, çok da bir şey şekillenmedi kafamda. Düşünme aşaması yapım aşamasından daha uzun sürdü inanın:)

Önce bir kat beyaza boyamakla başladım işe. Aslında boyamasam da olurdu ama altındaki renk koyu bir maviydi. Ben açık renk düşündüğüm için yapıştırdığım kağıtların rengini değiştirmesinden korktum ve kağıt kaplı yerleri bir kat, kenarlarını 4-5 kat boyadım. Evde balkon demirlerini boyamak için aldığım Marshall’ın silikonlu mat boyası vardı, onu kullandım. Akrilik boya olsaydı sonuç daha güzel olabilirdi bence.

Sıra desen seçmeye geldi. Burada da epey bir takıldıktan sonra bu desende karar kıldım. Öyle bildiğimiz dekupaj desenlerinden değil. Sanderson adında bir tasarımcının duvar kağıdı deseni. Merak edenler, yapmayı düşünenler, desen arayanlar varsa Google’da Sendorson diye aratın, direk sitesine gidin onlarca birbirinden güzel desenle karşılaşacaksınız. Üstelik çözünürlüğü yüksek desenler. Özellikle kumaş ve duvar kağıdı desenlerini inceleyin. İngilizce fabric ve wallpaper diye geçiyor. Eğer direk bu desene gitmek isterseniz ”Sanderson Adele DCAVAD204” olarak arama yapabilirsiniz.

Deseni de seçtikten sonra evdeki yazıcıdan A4 kağıdına çıktılarını aldım. Saymadım ama yaklaşık 15-17 sayfa kullandım sanırım. Sonra ölçtüm, kestim, yapıştırdım. Gerçekten bu aşama karar aşamasından daha hızlı ilerledi. Benim kullandığım kağıtlar kendinden yapışkanlı kağıtlardı, tutkal kullanmadım. Bu işimi daha da kolaylaştırdı. Yapıştırma işi bittikten sonra vernikleme faslına geçtim. Akçalı’nın mat sprey verniğini kullandım. 2’şer saat arayla bazı yerlerini 3, bazı yerlerini 4 kat olmak üzere vernikledim.

Sıra geldi hatalarını kapatmaya :) Üst kapak kısmına sutaşı yapıştırdım. Köşesine de minicik fiyonk kondurdum. Kokulu çakıl taşlarımı da yerleştırdim. Üstü bitti

Bitmemiş :) Bu tarafa da minik bir gül koymuşum, karşısına da uğur böceği.

En zevkli çalıştığım yer danteli yapıştırma kısmıydı. Danteli de silikonla yapıştırdım. Tam 3 metre dantel kullandım.

Saplarını kınnap ipini tutkallayarak sardım.

Meleğimi astım.

Kalbimi astım.

Veee… Galiba güzel oldu :)

24 yorum gelmiş

  1. shane

    resmen mucize yaratmışsınız. kim der ki 25 senelik plastik raf böyle nefis bir mobilyaya dönüşecek diye. ellerinize, aklınıza sağlık.

  2. Çok teşekkür ederim laylayhobim,beğendiğinize sevindim.Sizin yaptıklarınızın da hepsi birbirinden hoş,ellerinize sağlık..

  3. İlginiz için çok teşekkürler shane..Aslında elimde bir tane daha var başka modelinden.O annemindi,30 senelik:)Onu balkona attım valla,içine mandal falan koyuyorum.Şimdilik orada dursun bakalım :)

  4. cherry blossom girl

    gerçekten tek kelimeyle mükemmel olmuş, hayran kalmamak mümkün diil. hayatta hep çok çirkin bulduğum plastik bir dolabın bu hale dönüşebileceğine asla inanmazdım : ) harikasınız

  5. Elinize, emeğinize sağlık, gerçekten bayıldım:) Kendinden yapışkanlı kağıt kullandım demişsiniz, basılabilir bu kağıtları nereden buldunuz acaba?

  6. Çok teşekkür ederim kahvesevmem,dlekkc,cherry blossom girl,tutku41 ve suzican.Böyle güzel sözler duymak çok hoş gerçekten.Umarım yapmayı düşünen,karar veremeyen hanımlara da biraz fikir verebilmişimdir.Yapışkanlı kağıdı sormuşsunuz suzican.A 4 Laser Yazıcı Etiketi diye geçiyor,muhtelif boyutları var.Paketinde 100 adet bulunuyor.Kullanımı çok pratik.Kesinlikle tavsiye ediyorum,bir deneyin derim.Eminim siz de çok beğeneceksiniz.Ben kırtasiyeden aldım,paketi 15 TL.
    http://www.hepsiburada.com/tanex-tw-2000-210×297-mm-laser-etiket-100-ad-p-OFISTW2000..Bu sitede 31.74 Tl…Marka ve ölçüler benim kullandığımın aynısı..Takıldığınız başka bir şey olursa yine yardımcı olmaya çalışırım.Kolay gelsin..

  7. tutku41

    Sevgili Muno_ca kullandığınız çiçekli ve diğer desenli ürünleri Türkiye ‘ den nereden satın alabiliriz ?

  8. esencan

    Ellerinize sağlık nefis bir iş çıkmış ortaya :) Desenli kağıtlar için verdiğiniz adres de öyle çok işime yaradı ki, çoook teşekkürler :)

  9. Bu konuda hiçbir fikrim yok tutku41.Kendi sitesiyle iletişime geçip belki yardımcı olabilirler.Eğer birşey öğrenirseniz bizimle de paylaşın lütfen.Aklımızın bir köşesinde kalsın :)Sevgiler..

  10. zuzu202

    Muno_ca, öncelikle çok güzel bir yenileme olmuş. tebrik ederim. bizlerle de paylaştığınız için minnetdarım. Melek, Kalp gibi taşları nereden temin ettiğinizle ilgili bilgi verirseniz çok memnun olacağım :) Kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın

İplikten balkabağı süs yapımı

| | 0 Yorum

Minik havlulardan cupcake yapımı

| | 0 Yorum

Duvar kağıdı nasıl döşenir?

| | 0 Yorum

Duvar paneli nasıl döşenir?

| | 0 Yorum

Halattan amerikan servis yapımı

| | 3 Yorum

Elektrik kablosundan bulut askı yapımı

| | 0 Yorum

Yüzük kutusu yapımı

| | 0 Yorum

Telefonumuz için hoparlör yapalım – diy

| | 0 Yorum

Çocuklar için mini mutfak

| | 15 Yorum

Kendin yap – ahşap tel dolap

| | 0 Yorum

Kumaş kaplama harf yapımı

| | 0 Yorum

İpten sepet yapımı

| | 0 Yorum