Tığ işi yumurta beresi nasıl örülür?

-

tig-isi-yumurta-beresi-nasil-orulur-1
Yumurta bereleri kahvaltı sofralarının neşesi adeta. Daha önce beş şişle yumurta beresi örgüsünün nasıl yapıldığını burada paylaşmıştım. Bu kez şişleri bir yana bırakıp tığ ile yumurta beresi yapımının nasıl olacağını anlatmak istiyorum. Açıkcası tığ ile yumurta beresi yapımını birçok defa denedim fakat istediğim sonucu alamadım. Son denememde kullandığım tığın numarasını değiştirerek ördüm ve tam istediğim gibi bir bere elde ettim.

4 numara tığ ve ona uygun kalınlıkta iple sihirli halka içine 6 sıkiğne yaptıktan sonra 2.sırada her bir sıkiğneye 2 sıkiğne yapıyoruz, böylelikle toplam 12 ilmek elde etmiş oluyoruz.
3.sırada ilk ilmeğe bir sıkiğne yapıyoruz daha sonrakine ise 2 sıkiğne yapıyoruz ve bu şekilde 1sıkiğne-2sıkiğne döngüsünde sırayı tamamlıyoruz.
4.sırada ilk iki ilmeğin her birine birer sıkiğne yapıyoruz sıradaki ilmeğe ise 2 sıkiğne yapıyoruz ve 1sıkiğne-1sıkiğne-2sıkiğne döngüsünde sırayı tamamlıyoruz.
4.sıra da tamamlandıktan sonra toplamda 24 ilmek elde etmiş oluyoruz (1).
Bu aşamadan sonra 5 sıra boyunca hiç arttırmadan 24 ilmeğin hepsini tek sıkiğne olacak şekilde örüyoruz (2).
Ponponu yapmak için ipimizi çatala dolayıp (3) ipi ortadan geçirerek sıkıca bağlıyoruz ve doladığımız ipleri resimdeki gibi kesiyoruz (4).
Bağlamak için kullandığımız ipin ucunu berenin içinden geçirip dikerek sabitliyoruz.
Böylece şirin yumurta beremiz tamamlanmış oluyor.

tig-isi-yumurta-beresi-nasil-orulur-2
Bundan sonraki aşama haşlanmış yumurtayı rafadanlığa yerleştirip beresini takmak ve oynar gözleri de yapıştırdıktan sonra tüm neşemizle kahvaltıya başlamak.
Şirin fikirlerle tekrar görüşmek üzere :) Blogum.

3 yorum gelmiş

  1. ilimilmek

    Çok sevindim beğenmenize @ifyouwanttobe ve @shane. Fırsatınca bulunca bir de bereli yumurta ailesi projemi gerçekleştirmeyi istiyorum, şimdiden gülesim geliyor:)

Bir Cevap Yazın

Hasır örgü modeli nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Video: Yağmur damlası örneği nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Zigzag tığ işi örgü yapımı

| | 0 Yorum

Tığ işi yıldız yapımı

| | 0 Yorum

Tığ işi iki renkli motif yapımı

| | 0 Yorum

Anlatımlı tığ işi motif örneği

| | 0 Yorum

Tığ işi motif yapımı

| | 0 Yorum

Anlatımlı örgü motif örneği

| | 0 Yorum

İstiridye örgü nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Video: Tığ işinde trabzan nasıl yapılır?

| | 0 Yorum