Çarşamba, Aralık 7, 2016
53 cm’lik pembe Tilda bebek

53 cm’lik pembe Tilda bebek

5

pembe-kiyafetli-bez-oyuncak-tilda-bebek-modelleri-2
Merhaba. İşte ünlü Tatiana Conne isimli Tilda bez bebek ustasının motifi üzerine dikmek istediğim ilk ayakta duran, dekoratif amaçlı Tilda bebeğim. Buğlem bebeğin odasını süslemek üzere diktim. Tam 53 cm yüksekliğinde.

pembe-kiyafetli-bez-oyuncak-tilda-bebek-modelleri
1 günde dikerim ne olacak dediğim bu Tilda kuklanın yapımı tam 6 gün sürdü. Sandığım gibi kolay değilmiş. Sadece başını ideal yuvarlaklıkta yapıp Türkiye’de bulunamayan özel pudra penye triko kumaşıyla kaplamak için saatlerce ter döktüm. Bu penye kumaşını da yurt dışından sipariş ettim, bebek yapımında kullanılan tress’lerle (saç/peruk) birlikte. Kalan detaylara değinmeyeceğim bile. Emek ve emek.

pembe-kiyafetli-bez-oyuncak-tilda-bebek-aksesuarlari
Yurt dışından gerekli tüm malzemeler geldiğinde yavaş yavaş işe koyuldum. Buğlem bebeğin babası olan müşterim bana sınırsız süre tanıdı sağ olsun :)

Detaylar… bilirsiniz klasik Tilda bebek iki noktalı ve ağız olmadan yapılır, bu bebek için müşterimin üsteği üzerinde oynayan göz ve ayrıca minik burun yaptım.

Kuklanın ayakları tabanlıdır, ayakta durabilsin diye ayaklar ve gövdesi sıkı sıkı bol elyafla doldurulur. Eğer bu işlem adam akıllı yapılmazsa, bebek ayakta duramaz. Ayrıca ağır kafasını boyun kısmına güzelce dikilmeli ki orada sağlam bir şeklide durabilsin diye.

Suni deriden el yapımı sandalet :) Tayt ise açık turkuaz penyeden dikildi.

Macaron desenli amerikan pamuk kumaştan dikilen eteğini alt etek tamamlar, örgülü hırka üstü ceket bebeğin kıyafetini tamamlar.

Bu da Buğlem bebeğin kolyesi. Bu şapkayı ise bir başka Tilda için kadifeden dikip boncuk ve örgü çiçek motifiyle tamamladım.

pembe-kiyafetli-bez-oyuncak-tilda-bebek-aksesuarlari-2
Ah o tatlı aksesuarlar yok mu?

Ceketin yakasında yer alan vintage tarzı rozet

Makaron sever Tilda bebek ve pelüş ayıcığı :)

Detaylara önem vermek çok önemli. fb sayfamdan bana ulaşabilirsiniz.

100 % sevgi ile diktim :)

Paylaş
aylar

5 YORUMLAR

  1. nasılda emek harcanmış her detayı için… ama sonuç harika olmuş ellerinize sağlık çok ama çok beyendim. Ben de uzun zamandan beri dikmek istediğim ama hep ertelediğim bir tilda bebeği hayalimde yaşatıyorum, sizinkisiyle dahada bir şekillendi kafamda, tekrardan emeğinize sağlık, sevgilerle sevgi…