Pazar, Aralık 4, 2016
Anne Elinden Paspas

20 YORUMLAR

  1. Figen abla ben de çok beğeniyorum, gözüm gibi bakıyorum buna.Mavisofra, yolluk da dyebiliriz :)) ve gerçekten baya emek vermişti yaparken teşekkürler güzel yorumun için

  2. Adadenizibu çalışmanın bir adı yok, nakış desen değil, etamind esen değil. Mantık etamin ama farklı bir şekilde yapılıyor. Annemin kendi kendine türettiği bir yöntem:) isteyen olursa sorup anlatabilirim sizlere

  3. Süper bir şey olmuş ayol paspas diyerek hakaret etmişsiniz bence tamamem dokuma bir kilim havasında KİLİM demek daha doğru olur bence :) Lütfen nasıl yapıldığını bende öğrenmek isterim Anacığının ellerine sağlık :)

  4. arkadaşlara katılıyorum.el emeği kilim değerine paha biçilemez bencede.hemde anne eli değmiş:))zaten sende söylemişsin senin için çok kıymetli olduğunu.annenin ellerine sağlık.yapılışını merakla bekliyoruz.belki bizde sbırla çocuklarımıza böyle kıymetli bir hediye yapabilirz:))

  5. sevgili Pares ve Dolunay82, yarın yapılışını yazacağım. Annemle sabah görüşeceğim kısmetse yapılışını öğrenip hemen sizlere bilgi vereceğim.

  6. arkadaşlar anneme sordum nasıl yaptığını..Kumaş olarak etamin kumaşı, üzerine yorgan iğnesi ile en kalın ipten işlemeler yapmış. paspaslık ip diye almış zamanında. etaminin de karelerini mesela teker teker düşünmeyin de 5*5 olarak düşünün. yani o çarpı yapılan işlemeleri büyük tutmuş ipin kalınlığına göre. bir de etaminde bir kareye bir çarpı yapılır ya anneim burda içi dolana kadar yapmış. En son olaran da arkasına kumaş geçirmiş ve püskül yapmış.