ANTİK YALDIZ ÇALIŞMASI 2 – Bordo Takım

-

.

*Seramik abajur ve çerçeveden oluşan ve güllerle süslenmiş bu bordo takımın hazırlanışını öğrenmek isterseniz, sizden ricam önce ilk yazdığım yazıya bir göz atmanız olacak.http://www.10marifet.org/yazi/seramik-gullerle-antik-yaldiz-teknigiÇünkü bu takım da aynı teknikle hazırlandı .O nedenle önceden yazdıklarımı tekrar olmasın diye yeniden yazmadım.*Önce takımımızın parçalarını ve seramik gülleri bordo akrilik boyayla güzelce boyuyoruz.Dilerseniz evinizin dekorasyonuna uygun başka bir renk de tercih edebilirsiniz.Genelde koyu renkler yaldızı daha güzel gösteriyor ama yaldızın tonuyla uyumlu olursa krem – taba tonları da harika oluyor.*Güllerimizin düzenlemelerini zevkimize göre tamamlıyoruz ve yapıştırıyoruz.*Önceki projeden farklı olarak bu çalışmada bordo üzerine eskitme çalışması yapıyoruz.*Yağlıboyayla eskitme : Eğer ahşap boyama çalışıyorsanız elinizde yağlıboyanız vardır ve bu işlemi zaten biliyorsunuzdur. Yeni başlayanlar için kısaca anlatmak gerekirse koyu kahverengi yağlıboyayı bir fırçayla objemize sürüyoruz ve boyanın fazlasını yumuşak bir bezle siliyoruz. Bu sayede dip kısımlar koyu renkte kalıyor .Üst kısımlar ise silindiği için daha açık renk duruyor.Bu sayede çalışmamız daha detaylı ve hoş duruyor.*Boyama ve eskitme işleminden sonra tam MAT sentetik vernikle bir güzel vernikliyoruz.(boyama,yapıştırma,eskitme işlemleri arasında kuruması için yeterli süre ayırmayı unutmuyoruz)*Abajurumuzun cam kısmını olduğu gibi de bırakabiliriz.Ben bordonun rengine uyum sağlasın diye beyaz değil de, hafif bir krem olsun istedim. Piyasada değişik efektler veren , çeşitli cam boyaları mevcut.Bunlardan da kullanabilirsiniz.Ben mat verniğe çok az kahverengi boya katıp rengini krem yaptım ve cam üzerine ince bir kat sürdüm .Verniğin akma yapmamasına dikkat ettim . Cam zaten taşlanmış bir cam olduğu için verniği tutması problem olmadı.*Verniğimiz de kuruduktan sonra parmak yaldız uygulamasına geçiyoruz ( Önceki yazımda anlatmaya çalıştığım gibi). Ancak bu sefer alttaki bordoyu kapatmadan , sadece üst kısımlara , kenar ve köşelere yaldız uyguluyoruz. Dilerseniz çok daha az miktarda yaldızla da yetinebilirsiniz.

.

*Yeni başlayanlar için burada söylemem gereken şey , yaldızı hep çok az az kullanmaları.Komik ama sizin de başınıza gelebilir , insan bir kere işe başlayınca kendini kaptırıyor ve bir de bakıyor ki onca emekle boyadığı ,eskitme yaptığı bordoyu bir tamam yaldızla kapatıvermiş.Bütün obje yaldız olmuş.! Onun için kontrolü elden bırakmadan dikkatle çalışmakta fayda var.*Son işlem lambanın elektrik aksamını toparlamak ve çerçeveye resmimizi yerleştirmek veya eğer ayna kenarı olarak hazırladıysak içine bir ayna kestirmek.İşte hepsi bu kadar.Sevgilerimle

12 yorum gelmiş

  1. UAlev

Bir Cevap Yazın

El yapımı lamba ve avizeler – atolyelambada

| | 0 Yorum

Lambader kılıfı dikimi

| | 2 Yorum

Akrilik ve stencil ile abajur yenileme

| | 0 Yorum

Fırfır ve incilerle abajur süsleme

| | 2 Yorum

Bulut lamba – diy

| | 2 Yorum

İstanbul silüetli sukabağı lamba

| | 0 Yorum

Hat motifli sukabağı abajuru

| | 0 Yorum

Sukabağından Osmanlı ibrik lambası

| | 0 Yorum

Ikea tertial lamba yenileme (diy)

| | 0 Yorum

Su kabağından lamba

| | 6 Yorum

Kar küreme aracı şeklinde gece lambası yapımı

| | 2 Yorum

Gaz lambası boyama

| | 5 Yorum

Kuş yuvası şeklinde gece lambası yapımı

Kendin yap lambader

| | 1 Yorum

Pet şişe ile gece lambası yenileme

| | 0 Yorum