Bol ışıklı günler

-

Akdeniz ve Ege’de kabak süslemeleri çok fazladır. Bende yazlık evime kabaktan lamba yaptım. Biraz sade oldu ama yazlıktaki alet edevat yetersizliğinde ancak bu kadar oldu. Diğer kabak çalışmalarım burada

32 yorum gelmiş

  1. nazesen

    Çok beyendim çalışmalarınızı ve bloğunuzu mesaj yazmaya çalıştım ama hata oluştu.Hem seramik tarifide almış oldum.Alanyadan yıllar önce bende bir kabak satın almıştım.benimkinde çok güzel bir sultan resmi var.

  2. bbuket

    Yorumlarınız için çok teşekkürler. Kabağı normalde şarjlı küçük matkapla deliyorum ama yazlıkta yaptığım bu kabağı matkabım yanımda olmadığı için çiviyle deldim, baya uğraştırdı o nedenle desende biraz basit oldu tabi. Yapmayı düşünürseniz çiviyi tavsiye etmem kabağın kırılma ihtimali çok fazla.

  3. 1gece

    Çok güzel, ben kabaklardan böyle süslü şeyler yapılacağını bilmiyordum hiç. Tas amacıyla kullanıldığını görmüştüm ama. Ellerinize sağlık.

  4. esinsel

    ellerinize saglik,harika olmuslar.bir gun mutlaka calismayi istedigim bir ugras.kabak cok elverisli bir malzeme,bir cok sekilde calisilabilir,yeterki bulunsun.ne yazikki ben buralarda hic ham halde satilanina rastlamadim.akdenizde olmak varmis:)bu arada buket, sitenizi ziyaret ettim.kagit boncuk isleriniz de cok hos olmus.bir ara bu yontemin daha kabacasi ile sineklik yapmis,mutfagimin zeminini de duvardan duvara kaplamistim.cok guzel olmustu.ne yazikki bunlarin fotografi yok ama,kagit cubuklarin var.birazdan eklemeye calisirim.sevgimle

  5. esinsel

    yaklasik A4 buyuklugunde bir kagidi uzunlamasina ikiye bolup,bir kosesinden baslayarak siki bir rulo haline getirip,(pipet uzerine sarmaya baslarsaniz daha kolay oluyor,daha sonra pipeti cikariyorsunuz) bitis noktasini yapistiriyorsunuz.bu sekilde elde ettiginiz cubuklari ic ice gecirerek istediginiz yerde kullanabiliyorsunuz.tabii dayanikli olmasi icin verniklemeyi unutmayin lutfen.hic umit etmediginiz renkler,islem sonrasi hayran olunacak bir hale burunuyor.

  6. bbuket

    Sevgili esinsel, senin yöntem daha pratik görünüyor. Bunları uzun uzunmu kullandın yoksa sonradan kestinmi. Bloğuma birde sineklik ekledim ona bir bak bir ara. Kabaklara gelince haklısın harika boyanıyor. Ama ne yazıkki artık Alanya’da bile zor bulunuyor ham hali. Çok da pahalı eskiden böyle değildi. Bir bahçen varsa küçücük bir yerde olsa yeter ben sana çekirdek gönderirim eker kendi kabağını kendin yetiştirirsin.

  7. esinsel

    cekirdek fikri super,cok ama cok sevindim, tesekkur ederim buketcim.ama malesef kendime ait bir bahcem yok.soyle buyucek bir saksida olurmu acaba?saka tabii,olamayacagini tahmin ediyorum.sinekligine baktim,cok guzel ellerine saglik, ama buyuk bir sabir isi gibi gorunuyor.benim yaptiklarimin her birinin boyu 25 cm kadar.fotograftakiler ic ice gecmis halleri.boylece istedigin kadar uzatabiliyorsun.

  8. bbuket

    Esinsel seninki oldukça değişik bir çalışma dediğim gibi daha pratik. Bloğumdaki sinekliği ben yapmadım arkadaşlar yanlış anlama olmasın aman, başkasının emeğini benimkiymiş gibi göstermek istemem. Kabak konusuna gelince genel bilgi olsun diye söylüyorum kabak bitkisi bir tarla gibi yerlerede yayılabiliyor bir sarmaşık gibi bir ağaca tırmanıp oradanda kabak verebiliyor. Ben geçen sene Çınarcıkta evimizin önündeki palmiye ağacına sardırmıştım palmiye ağacından kabaklar sarkmaya başlayınca acaip enterasan ve hoş bir görüntü çıktı ortaya.

  9. asyayaren

    iyi hoş kabklar çubuklar çok hoş olmuşta bende diyorum kiesinsel ve bbuketin blog adresileri olsadayaptıkları çalışmaları birde evlerinde görsek :))))bekliyorum adresleri………

  10. bbuket

    arkadaşlar kabak çekirdeği gönderme sözümü unutmadım gerçekten isteyenler bana ulaşın postaneden. nerdeyse geliyor mevsimi.

  11. bbuket

    istanbula tatile geldim yoldu dinlenmeydi derken 2 gün uzak kaldım sizlerden. cadıkazanı evet bu kabakların çekirdeklerini ekiyorsun. isteyene çekirdek gönderirim demiştim geçen yıl.

  12. bbuket

    ziraat mühendisi değilim ama 3 sene sende beklemiş en az bir o kadarda arkadaşında beklediğine göre yeşermesi biraz zor gibi. saksıya ekip denesene. yeşerirse hemen belli eder kendini 1 hafta en fazla 10 günde yeşilleri görmen lazım.

Bir Cevap Yazın