El Yapımı Çantalarda Yeni Bir Tasarım Anlayışı

-

El yapımı (hand made) ürünlerin değeri giderek daha da bilinmeye başlıyor. Artık birçok insan becerisini sanatsal bir bakış açısıyla birleştirip, kazanca dönüştürmek için mesleğini dahi bırakabiliyor. Şüphesiz bu yolun seçilmesinin ilk nedeni, huzurlu ve şartlarını kendilerinin belirleyebildiği iş ortamında çalışmaya duyulan özlemdir.Ben de bu özlemle yola çıkan ve becerisini işe dönüştüren kişilerden biriyim. Renkli Tasarımlar adresimde daha pek çok modele rastlamanız mümkün ama ben bu başlıkta çanta gurubumu tanıtmak istiyorum.

Pek çok kişi bana nasıl bir malzeme kullanarak çantalarımın kalıplı kalmasını sağladığımı soruyor. Malzeme su geçirmez, esneyebilen ve deforme olmayan özel bir malzeme ve piyasada çok farklı bir amaç için satılıyor.
Bu malzemenin kumaşla bütünlüğünü sağlamak ve gerek makina dikişiyle gerekse el dikişiyle parçalarını birleştirmek oldukça zahmetli bir iş.Ancak tüm zorluklarına rağmen ben bunları büyük bir keyifle tasarlayıp, üretiyorum.
Fikrin çıkış kaynağı 80’li yıllardaki ilkokul dönemlerime dayanıyor. Yaşıtlarım bilecektir; o zamanlar tek gözlü, sert kalıplı çantalar vardı, elde taşınan. Fakat bunların iç malzemesi büyük bir olasılıkla gramajlı kartondu ve sene sonu gemeden kapaklarından başlayarak deforme olurdu.:)Bu sorunu da kendimce çözümledikten sonra, çocukluk anılarımda yer alan bir malzemeyi, günümüz şartlarına uyarlamayı başarabildim.

16 yorum gelmiş

  1. banuca

    Tasarımların gerçekten değişik ve hoş geldi bana. Herkeze hitap edecek çeşitlilikte. Beğenilerek kullanıldığından eminim. Emeklerine sağlık.

  2. renklitasarimlar

  3. renklitasarimlar

  4. renklitasarimlar

  5. renklitasarimlar

  6. Renkli ce

  7. iyim

    selamlar..guliii diyor ki;çantalarınız çok şık ve tatlı .bu malzemenin adı nedir acaba yazabilir misiniz???şeffaf mika(şeffaf pvc,şeffaf film..) denen ürün.

  8. merhaba,,, çantalarınızı beğendim ve bende çanta tasarlıyorum ve tasarladığım çantalarımı taksimde actığım mağzamda satmaktayım ve sizin ürünlerinizide satmak istemekteyım benimle bağlantıya geçerseniz sevinirim… :)onal.deniz@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Keçeden kedi broş yapımı

| | 0 Yorum

Keçe fiyonk yapımı ve hediye kutusu yenileme

| | 0 Yorum