Fener yapalım hadi

-
renkli fenerler
Sıcak akşamlarda balkonlarda, bahçelerde otururken fenerleri yakmak lazım. Zira lambaları açarsak  sivrisinekler başımıza toplanıp, her tarafımızı hapur hupur yiyecek. En iyisi mumlarla masamızı süslemek. Hem de kendi yaptığımız fenerlerle! Fener süslemede sınır hayal gücünüz. Her şey olur!! Küçük bezlerle, kurdalelerle, iplerle, kağıtla, guaj ya da yağlıboya ile…
Malzeme: bardak – küçük mum – değişik renklerde şeffaf kağıtlar – yapıştırıcı
Kağıtlardan istediğiniz modelleri kesip bardağınızın üzerine yapıştıyorsunuz. Sonra 2 gün kurumaya bırakıyorsunuz! Şaka şakaaa, siz mumu yakmaya gidip gelene kadar feneriniz kullanıma hazır hale gelir.
Sivrisineksiz geceler dileğiyle…

13 yorum gelmiş

  1. sesiber

    ben şimdi gördüm.ben de bardakları toz glitterlerle kaplayıp yapmıştım.çok güzel oldular.bunlar fener değil ama mumluk desek.hem de çok güzel mumluklar.sen mi yaptın pembiş

  2. pembetilki

    bu arada bunları yapmadım;fotoğraflar alıntı.sitedeki ilk deneyimimdi.aceleden derleme bir şeyler oldu,ama yazılar bana ait:)

  3. saatoniki

    yaa ööle olur işte..sen yazarsan fener diye bende fotoya bakıp bakıp bu ne aga? diye hindi gibi düşünürsem bişey yazmam mümkin olmaz ki dimi ama..ben bu mum olayının bööle şişeye takılanını severim..sen takıcan o eriycek,sen takıcan o eriycek..eriye eriye bööle bi alanya dim mağarası havası oluşacak ortamda..ona ööle bakıp bakıp gururlanacan..ama mum bu şişede durduğu gibi durmuyo..tozlanıyo..yıkamak bakım yapmak lazım..tabi bide meraklı melahat insanlar var bide eşraftan..onlar da bi eline alır evirip çevirir derken o canım erimiş mum olayı bi yerlerden kırılır..tabi bu duruma tepeniz atar ,duruma göre o arkadaşın kafsında şişeyi kırarsınız veya o an açık bi camdan sokaa fırlatırsınız..tam attığınız anda “anaa!!” yabiri varsa aşşada diye endişelenirsiniz..off fena bi olay bu mum olayı..bi sualle bitsin bu yorum..bu mum denen icat sigara kokusunu temizliyomu aga? temizliyosa nası oluyo bu iş..süreniz başladı..

  4. pembetilki

    bence temizleyemez..ateş oksijenle yanar…sigara dumanında biz dışarı korbondioksit + çeşitli zehirli gazlar üflüyoruz…mum zaten oksijende başka bir gaza dokunmuyor havadaa…..vayyyy beeee..nerdeyse bilimsel bir açıklama oldu bu yaa!!(inşallah yanlış değildir!!çok bozulurum valla..)

  5. sesiber

    bence çivi çiviyi söker mantığıyla işliyor.yani sigaranın dumanını gören mum dumanı onu hüüüp diye içine çekiyor.bilimler ötesi bir cevap oldu.inanamadım ben bile (gülen smiley)anladın sen onu editör

  6. pembetilki

    mum dumanını bilmem ama evdeki yemek kokularını çıkarmak için cezvede azıcık sirkeli su kaynatmak gibisi yok…(nerden nereye!!)olsun bu da böyle olsun…:):)

  7. kondor

    kardeşler ya bacası olmayan bi şey nası çekim yapar çekti diyek ..çektiğini napar…bende takığımdır bu mum+sigara olayına….hee ama pembepembe yapılan açıklamada gibibişeyler yanarken sigaranın kokusudamı yanıyo şey edemedim ki….cezve diyom cezve gelsinde kızartma balık kokusunu alsın tm… kabulümdür….he bide bizim patronun ölü sıçan yedikten ( herhalde)sonra tuvaletteki koku….neyse ya ayıp olmasın şimdi

  8. pembetilki

    kondor bence kesinlikle denemelisin..yarım çay bardağı sirke +yarım çay bardağı su…kaynat bakalım fokur fokur..hatta ardından da aleminyum folyo üzerine biraz tarçın ve tozşeker koyup ocakta biraz kvurun..öyle güzel bir koku oluyor ki evin içinde……benim eşim her seferinde tarçın kokusunu alıp hayal kırıklığına uğruyor..çünkü tepsiler boş!!:):):)

  9. kondor

    deneyecem ülen bizimkinin kedi gibi mutfağa süzülüşü ve hüsran suradı geldi gözümün önüne …hehe deneyecem…piyasadaki bütün ev koku sipiriylerine kılım tıkıyo beni…

Bir Cevap Yazın