Fermuarlı makyaj çantası dikimi

-

fermuarli-kumas-canta-dikimi-1
Umarım görüşmeyeli iyisinizdir. Bugün sizinle “dikdörtgenler prizma şeklinde bir makyaj çantası nasıl dikilir?” onu paylaşacağım. Kendinden üç boyutlu olan bu çantanın makyaj çantası olarak kullanımı çok rahat. İstediğiniz şeyi içinde kolaylıkla bulabiliyorsunuz. Çantayı diker dikmez hediye ettiğim için en kısa zamanda kendime de bir tane dikmeyi planlıyorum. Şimdi gelelim adım adım nasıl diktiğimi anlatmaya.

fermuarli-kumas-canta-dikimi-22
Öncelikle her zamanki gibi kumaşlarımızı kesiyoruz. Biri iç astarında diğeri dışında kullanılacak şekilde iki farklı kumaştan yaklaşık 25×35 cm dikdörtgen iki parça kesiyoruz. Yine aynı boyutlarda çantanın dikdörtgen şekli kolay alabilmesi ve içindeki malzemeleri daha korunaklı taşıyabilmek için iki kumaş arasına koymak üzere aynı boyutlarda bir de ince elyaf hazırlıyoruz. Kesim işlemleri tamamlandıktan sonra parçaları birleştirmeye başlayabiliriz.

fermuarli-kumas-canta-dikimi-4
İlk önce fermuarı dikiyoruz. Fermuarı bu ölçülerde 20 cm olarak tercih edebilirsiniz. Kısa uçları fermuarla birleştiriyoruz. Dilerseniz fermuarı dikmeden alt kısma benim gibi fisto veya kurdele yerleştirerek fermuarı dikebilirsiniz.

fermuarli-kumas-canta-dikimi-5
Fermuardan sonra çantayı kenarından tutabilmek için etiket yerleştirip kenarları dikmeye başlayabilirsiniz. Kenarları birleştirdikten sonra sıra çantaya 3 boyutu vermeye geliyor. Çantayı iç kısmından şekildeki gibi katlıyoruz, köşelerde tabanı 5 cm yüksekliği 2,5 cm olacak şekilde üçgenler oluşturuyoruz. Oluşturduğumuz üçgenlerin taban kısımlarından dikiş makinesiyle geçiyoruz. Astarı ters çevirdiğinizde çantanın dikdörtgenler prizması haline geldiğini göreceksiniz .

fermuarli-kumas-canta-dikimi-6
Dilerseniz iç kısımda oluşan kulakçıkları da iç tarafa dikerek yapıştırabilirsiniz. Böylece iç kısmında daha temiz bir görüntü olacaktır.

fermuarli-kumas-canta-dikimi-7
Bunların dışında neler yaptığımı merak ediyorsanız, sizi blogumu gezmeye davet ediyorum. Bloguma ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.
Sevgiyle…

shiningminds

Ben kendin yap projelerine ve elişlerine meraklı bir öğrenciyim. Boğaziçi Üniversitesi İşletme bölümünde okuyorum ve daha çok yeni bir blogum var. İstanbul'da yaşıyorum.

1 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın