Çarşamba, Aralık 7, 2016
İğne oyası gibi tığ işi havlu kenarı yapıyoruz (Anlatımlı)

12

havlu kenarı

Hatırladınız mı, bu örnek için benden resimli açıklama istemiştiniz. Ancak hazırlayabildim kusura bakmayın. İşte adım adım açıklamalı iğne oyası gibi tığ işi havlu kenarı yapımı. Fotoğraflı hem de   :)

Adım adım anlatmaya çalışacağım. Daha net görünsün diye ben makine orlonu ve küçük bir havlunun kenarını seçtim:

1- Önce bilinen şekilde bir örümcek yapıp iki tane 6’lı kirpik işliyoruz.

havlu kenarı

2- Sonra bir örümcek ve üç zincir çekip kirpiğe batıyoruz.

havlu kenarı

3- Battığımız yere iki tane 6’lı kirpik daha yapıyoruz. Ve üç zincir daha çekip önümüzdeki üç zincirin bitiş noktasına ekliyoruz, eklediğimiz yere 6’lı kirpik yapıyoruz ve örümcek ayağını tamamlayıp kenara batıyoruz.

havlu kenarı

4- Örümceğin ilk ayağını yapıp yukarı çıkarken hemen o örümceğin ardından üç zincir çekmeyi unutmayın. Yukarı doğru çıkarken bağlantı yerlerine üçer zincir çeke çeke batıyoruz. Aşağı inerken en tepeye 2 tane 6’lı kirpik yapmayı unutmuyoruz ve aşağı inerken üç zincir çekmiş olduğumuz yerleri üçer zincirle kapıyor ve her birleşme noktasında 6’lı kirpik yapıyoruz. Kısacası yukarı çıkması kolay da aşağı inmesi zaman alıcı oluyor.

havlu kenarı

5- Şimdi daha net anlayacaksınız :) Bakın burada yukarı çıkıyorum: Örümcek, üç zincir yukarı… Üç zincir yukarı… Üç zincir ve yukarı…

havlu kenarı

6- Şimdi aşağı iniyoruz: 2 tane 6’lı kirpik ve üç zincir ve 6’lı kirpik ve üç zincir…

havlu kenarı

havlu kenarı

havlu kenarı

Umarım yeterince ayrıntılı ve açıklayıcı olmuştur. İstediğiniz boyda yapabileceğiniz gibi ki buna üçgen bir şal da dahil, istediğiniz kenara da uygulayabilirsiniz. Hatta bir büyük bir küçük olarak da işleyebilirsiniz:

havlu kenarı

Sevgiyle ;)

12 YORUMLAR

  1. gerçekten de iğne oyası gibi olmuşiğne oyasını çok seviyorum takıyada çok yakışıyorbuldukça atıyorum bir kenara mekik oyası ve iğne oyasınıellerinize sağlıksevgiler

  2. Ozlavinya, çok çok teşekkür ederim arkadaşım. Gerçekten aşama aşama çok güzel anlatmışsın. Akşama kesinlikle deniyorum açıp sayfanı başında oturacağım. Çok heves ettim çünkü. Çok beğendim. Unutmamışsın arkadaşım. Çok teşekkürler,ellerine sağlık. :))))

  3. İşime yaramaz mı çok beğendim. Aynısından iki yorumum yayınlanmış. Şimdi gördüm ve birini sildim arkadaşım.

  4. ayyyyy bayıldım buna anlatımıda güzel çok teşekür ederim vede elinesağlık örnek çıkaralım hemensevgiler.