Cumartesi, Aralık 10, 2016

Motif Çanta

13

Kare motiflerden başladığım çanta, nihayet bitti. 24 motifle tamamlandı. Sapları için, her sırada 6 tane 3’lü trabzan olmak üzere 26 sıra trabzan yaptım. 10,5 yumak harcadım.

Motif için: 8 zincir çekilir. Başladığı yere birleştirip bir çember elde edilir. Sonra 2 zincir yükseltip yanına 3’lü trabzan yapılır. 3 zincir çekip 3 trabzan daha yapılır. Böylece 4 grup 3’lü trabzan elde etmek üzere ilk başta çekilen 2 zincirin bitişiğine de tek tranzan yapıp zincirle birleştirilir ve 1. sıra tamamlanmış olur.Tekrar 2 zincir çekilir ve yanına trabzan yapılır. Köşelerde çekilen 3 zincirli kısmın üstünü 2 trabzan + 3 zincir + 2 trabzan şeklinde örüp köşe dönülür.İstenilen ebatlara gelene kadar devam edilir. Resimde görülen kare motifin kenarı 11,5 cm.’dir. Bir yumaktan 2,5-3 motif arası çıkıyor.

13 YORUMLAR

  1. Teşekkür ederim arkadaşlar.Açıklamalı anlatıyorum, çünkü ben açıklaması az olanları çözmeye çalışırken çok kıvranıyorum, başka birileri de kıvranmasın bari :)

  2. Çok ağır değil bence, en azından kayınvalidem şikayet etmedi :)Ama ağır gelebilir diyorsanız, daha çok delikli de örülebilir motifler. Sadece köşelere değil de, aralarda da iki trabzan, iki zincir gibi yapılabilir. Zaten benim model olarak görüp ilham aldığım çanta o şekildeydi. Ben biraz değiştirdim. Ve de hem enine hem boyuna birer motif daha küçüktü. Kullanacak kişinin diğer çantalarına bakarak büyüttüm ebatlarını.