Cuma, Mayıs 26, 2017
Oyalanalım :)

Oyalanalım :)

10

Bu oya örneklerini sunmamdaki asıl amaç; bu örnekleri alışıldığı üzere yazmaların etrafına işlemek değil. Benim yaptığım gibi bluz kol ve yaka ağızlarına işlendiği gibi el işi çantalarınıza da çeşit çeşit olmak üzere şerit geçebilirsiniz.

Çok zor örnekler değil elimden geldiğince yakından ve net çekmeye çalıştım. Biraz örnek çıkarmayı bilen herkesin işleyebileceği motifler seçtim.Özellikle şifon bluzde bir harika duruyorlar.Bir de şifon eteğim var en kısa zamanda onunda etek kısmına işleyeceğim.Parlak oya ipleri seçmeye çalışın(ben yaldızlı ipleri tercih ediyorum) ve oyanız bittikten sonra bol sabunlu, köpüklü bir bez ile oyaların üzerinden geçip bir güzel ütüleyin kısık ayarda, kolalanmış gibi oluyor ve yıkansa dahi yumuşamıyor ;)Kolay gelsin!

10 YORUMLAR

  1. Çok hoş ellerinize yüreğinize sağlık.. ben de oyaların sadece yazma kenarından ziyade günlük hayatımızda kullanılması fikrini benimseyenlerdenim. iyi günlerde kullanın

  2. fiamma ve celebi74’e katılıyorum, özellikle dekorasyonda çok hoş duruyorlar. Ben zaten yemenileri de kenarlarını oyalayıp örtü olarak kullanıyorum.

  3. Çok amaçlı kullanmayı bilmek lazım :) sonuçta el işi çok özel duruyor ve size ait ;) örtülerin kenarınada çok hoş olur. Düşünelim bakalım başka nerelerde kullanılır :)Bu arada yakında iğne oyası olan örneklerimi de sunacağım, iğne oyaları da şile bezi cinsi bluzlere ayrı bir özellik katıyorlar.Hatta biraz daha ileri gidip oya örneklerini kalın iplerle işleyip şal kenarlarına da kullanabiliriz.

  4. Biri şile bezi dedi… Şile bezini oldum olası iğne oyasız bırakmazlar, hepsinin eli çocukluktan alışkın iğne oyasına, ben şile bezi işlemeyi kaptım ama, iğne oyasında sınıfta kaldım, bir türlü aynı boyda çekemedim ipi, fazla sıkıntıya da gelemedim, naaapim o eksik kalsın :))

  5. En alttaki iğne oyası diğerleri tığ. Bir tek en alttakini ben yapmadım, diğerleri bana ait :)@shane başlığı beğenmene sevindim, dikkat çekici olsun diye öyle bir başlık geldi aklıma :)