Oyuncak Müzesi’nden minyatürler

-

Bu resimleri istanbul göztepe’de bulunan oyuncak müzesinde çektim. malesef nasıl yapıldıkları hakkında hiçbir fikrim yok. ama şunu belirtmekte fayda var, 1900 -1960 yıllarında yapılmış. çoğunlukla almanya olmakla aralarında ingiltere fransa ve amerikan oyuncaklarıda var. fikir oluşturacağını düşündüğüm için paylaşmak istedim. (resimdeki el 3 yaşındaki kızıma aittir.)

5 çayında toplanmış hanımlar:)

üstten görünüşü

burası bakkal

pastanedeyiz,

burası ayakkabı tamircisi

terzi

kasaptayız

elvis in çalıştığı cafe olsa gerek:)

buda son resim.

11 yorum gelmiş

  1. Merhaba Deyzi,Butun resimler harika! Maketlerde kullanilan lavabo, kuvet, klozet, minik dunya, cola siseleri vs ve daha bir suru malzeme Cinden ithal bi tek bunu biliyorum. Farkindaysan zaten ordaki cola sisleri ve terazi de biraz buyuk kacmis yani biraz olcek sorunu var anak o zamana gore tabiki harikalar. Minyatur sektorunde bu tarz esyalar ve mobilyalarin cogu cinden ithal olarak geliyor cunku cok ucuz ugrasmaya calismiyor insanlar hatta bende de bir takim var ancak aksesuarlar (sucuk,salam, ekmek, yiyecek kutulari, bardak, bicak) evde yapilabilir seyler -ki bence detaylar daha onemli ve daha gercekci. Ben kendi sayfamda elimden geldigince bazi seylerin nasil yapildigini anlatmaya calisiyorum. Ama daha cooook firin ekmek yemem lazim:)Sevgiler,

  2. sanırsam Sunay Akın’ın kurduğı oyuncak müzesinden bahsediyorsunuz. keşke bir link ekleseydiniz, ilgilenenlere faydası olurdu.şuradan müze hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

  3. nokturn

  4. ben link konusunda şöyle düşünüyorum. yanlışım varsa elbetteki shane ve saat12 düzeltsinler. ayrıca deyzi’nin de yazacaklarıma kırılmasını hiç istemem.öncelikle bir şeyi kendiniz yapmamış başka sitede görmüşseniz veya esinlenmişseniz mutlaka link eklemek zorundasınız. bu maille gelse, yabancı bir tasarımcıya ait olsa bile mecbursunuz. çünkü başkasının emeği.ikincisi yukarıdaki örnekteki durum. bir müzedeki yıllar önce yapılmış olan bir üretimi fotoğrafladınız. şimdi belki yapanın ismini unuttunuz ya da ismi yok. ancak gezdiğiniz müzenin ismini yazmayı nasıl unutursunuz? bu hem yazının derinleşmesi hem de okuyanın bilgilenmesi açısından önemlidir. siz atlasanız bile bence editörler atlamamalı. şimdi sunay akın bu siteyi okusa ( tabi o müze mi bilmiyorum. farketmez, x müzesi olsa bile bahsetmek gerekirdi.) uzun emekler sonucu getirttiği bu çalışmaların fotoğrafını görse, sonra da kendi müzesinin isminin dahi geçmemesine şahit olsa……durumu düşünün. ben olsam kesinlike kızardım. yine bildiğim kadarıyla fotoğraflarda bile yasal olarak kaynak göstermek zorundayız.umarım açıklayıcı olmuştur.

  5. nazesen

    İstanbuldaki belkide Türkiyedeki tek oyuncak müzesinin oyuncakları harika.Bir kısım oyuncakları başka şehirlerde de sergiliyorlar ben gittiğimde minyatürleri görmedim mesela.Teşekkür ederim paylaştığınız için.

  6. sesiber

    Türkiye’ deki tek oyuncak müzesinin Sunay Akın’ a ait olduğunu biliyorum. Tv. de de ayrıntılı izlemiş ve hayran kalmıştım. Nevdalist link için teşekkürler. Deyzi bizlere ulaşırdığın için sana da çok teşekkürler.

  7. deyzi

  8. nalana

    Ben minyatür oyuncakları pek beğendim,teşekkürler deyzi.İstanbula bir dahaki gidişimde görürüm inşaallah.Kızında bayılmıştır bunlara

  9. deyzi

    Doğrusu kızımı müzeden zor çıkardım :)Müzeyi yine kızımla 1,5 sene önce gezmiştik, ozaman minyatür oyuncaklarla bukadar ilgilenmemiştim. 2 gün önce tekrar gittiğimizde yakından inceleme ve fotoğraflarını çekme fırsatı buldum. tekrar gezmenizde fayda var , yenioyuncaklar eklenmiş :)

Bir Cevap Yazın

Minyatür güllü yatak odası takımı

| | 0 Yorum

Minyatür çanta ve cüzdanlar

| | 0 Yorum

Maket kartonundan minyatür kitaplık

| | 0 Yorum

Bodrum mavisi minyatür masa

| | 2 Yorum

Diorama berber dükkanı

| | 5 Yorum

Minyatür beşik yapımı

| | 0 Yorum

Minyatür prenses odası

| | 1 Yorum