Peri’nin kabartmalı ekmekliği ve tepsisi

-
MARİFETLİ PERİ
MARİFETLİ PERİ

Çok bekledim bu ekmekliği yapmak için. Ece Aymer‘in yaptıklarını gördükten sonra, aklımdaki ekmeklik fikrini beğenmez oldum. Blogda yapılanlara baka baka, en sonunda bu kabartmalı ekmeklik çıktı ortaya.

MARİFETLİ PERİ
MARİFETLİ PERİ
MARİFETLİ PERİ
MARİFETLİ PERİ
MARİFETLİ PERİ
MARİFETLİ PERİ

Ben ekmekliğimi çok sevdim, gidip gelip seyrediyorum şimdi:) Zaten bir sürü fotoğraf çektim. Bakınız burada:)

MARİFETLİ PERİ
MARİFETLİ PERİ

Bu plastik tepsimi de deneme için kullandım. Üzerindeki çiçek desenleri çıkmıştı. İlk kez dekupaj yapacağım için, ekmeklikten önce tepside denedim. İyi ki denemişim, çünkü hava kabarcığı kaldı, yamuk oldu… Düzeltebildiğim kadar düzelttim. Sonuçta bir de tepsi yapmış oldum :)

MARİFETLİ PERİ
MARİFETLİ PERİ

31 yorum gelmiş

  1. nazesen

    Çok beyendim sevgili Serap .Bende bir çerçeve içine resim denedim ama henüz resimlerini çekemedim.Sen kabartmaları ne ile yaptın?

  2. sserapp

    İlk defa bir yazım gönderdiğim gün yayınlandı… Şu anda şoktayım, şoktan çıkayım döneceğim efendim:)Dışardan yeni geldim birazdan yorum yorumlarını yapacağım. Sevgiler.

  3. sserapp

    Mavisofra, çok şekersin:) Çok teşekkür ederim.BeyazKkelebek, çok uğraştım ama değdi doğrusu. Bu yorumlarla çok mutlu oluyorum. Teşekkür ederim.Fındıkkurdum, beğenmene sevindim teşekkürler.Nazesen, seninkileri de merakla bekliyorum. Teşekkür ederim. Ben Eberhard Faber Efaplast Seramik Hamuru’nun klasik olanını kullandım ama aslında light olanı kullanmam gerekiyormuş:)Güneşedoğru, çok teşekkür ederim. Ben ilk kez yaptığım için yazmak istemedim. Ama zevkle anlatırım.Mavisofra, hazır olur mu, ben yaptım:) Yorumlara karışmasın diye şimdi altta anlatıyorum nasıl yaptığımı.

  4. sserapp

    EKMEKLİĞİN YAPILIŞIEkmekliği önce 2-3 kat akrilik boya ile boyadım. Daha sonra ekmekliğe uygun dekopaj kağıdını seçtim ve bundan, 2-3 adet ve kalın kağıda fotokopi çektirdim. Yalnız, yazıcıdan çıkarılan resimler olmuyor. Mürekkebi dağılıyor. Dekopaj tutkalı ile resmimi zemine yapıştırdım. Daha sonra kabartma yapmak istediğim yerleri, çıkardığım diğer kağıtlardan kestim. Yukarda görülüyor, çaydanlık ve fincanlar, bazı çiçekler kabartma. Model hamurunu merdane yardımı ile açıp, kestiğim kağıtları, hamura dekopaj tutkalı ile yapıştırdım ve kenarlarından kretuar (maket bıçağı da olur) kestim. Kestiğim parçaları, resmin üzerindeki yerlerine yapıştırdım. En son üzerine 2-3 kat daha dekopaj tutkalı sürüp, verniğe karşı korumaya aldım. Mutfak temasına uygun olarak seçtiğim diğer resimlere de aynı işlemi uygulayarak, ekmekliğin ön tarafına ve yanlarına yapıştırdım. Tamamen kuruduğunda ise mat sprey vernikle 4-5 kat vernikledim.

  5. sserapp

    Çikolata, öyle çalışmalar da yapılıyor. Ama ben yapmadım. Zaten bu kabartmalı çalışmalara yeni başladım. Şimdi de hamur bulamıyorum:(Çok teşekkür ederim:)

  6. imez

    harikaaaa olmuş.ellerine sağlık canım.bende bayılıyorum Ece Aymer’in çalışmalarına.Hatta aynı dekopajdan bende yaptım ekmek kutusu.Gerçekten süperr olmuş.güle güle kullan….

  7. gunesedogru

    seninki çok ugraştırıcı canım; bu iş için satılan dolgu mazemeleri var tüpte satılıyır, araya ondan sıkıp üstüne resmi yapıştırmanda yeterli olurdu.

  8. sserapp

    BynFavori42, teşekkür ederim:)İmez, sen yayınladın mı? Teşekkür ederim, beğenmene sevindim:)Güneşedoğru’cum, ben acemiyim bu konuda. Ece’nin blogunda böyle gördüğüm için böyle yaptım. Bana o dolgu malzemesinin adını verebilirsen, araştırmak isterim. Zaten okul dönemi olmadığı için herhalde, hiçbir yerde model hamuru bulamıyorum.

  9. gunesedogru

    serapcığım malzemenin markası ne yazık ki aklıma gelmedi ama hobi mağazalarından birine gider ve yapmak istediğin şeyi anlatırsan onlar sana yardımcı olacaklardır sevgiler

  10. ozlemyr

    Ellerine sağlık çok güzel olmuş. Kabartmaları seramik hamuru veya oyun hamuru ile de yapabilirsin. Model hamurunu küçük yerlerde bulması hem zor, hem de pahalı. Ben de buradan öğrenip burada ve burada uygulamıştım. Ben yapalı 6-7 ay oluyor, hiçbir şey olmadı. Sevgili güneşedoğru’nun bahsettiği de mozaik jel sanırım. Ama bence aynı görüntüyü vermiyor. Onun da görüntüsü güzel ama kalınlığı bir sticker kadar oluyor. Ben kabartmalarımda genellikle figen ablanın seramik hamuru tarifini kullanıyorum. İçine istediğim renk akrilik boya katarak renklendiriyorum da. Çatlama falan olmuyor. Kolay gelsin.

  11. sserapp

    Güneşedoğru, teşekkür ederim. İlgimi çekti araştıracağım. Sevgiler benden:)Özlemyr, çok teşekkür ederim, hem yorumuna hem verdiğin bilgilere… Aslında seramik hamuru veya tuz hamurunu bile düşündüm ama, sürekli faal bir şekilde kullanacağım bir obje olduğu için, denenmiş birşey yapmak istedim. Oyun hamurunu ben de burada kullanmıştım. Ama çatladı kururken:( Hem de kuruması uzun sürüyor. Bunun için birşey yapılıyor mu bilmiyorum.Seninkilere de 503’e rağmen inat edip baktım. Onlar da çok güzeller.Şimdi bir sürü objem var elimde, onları seramik hamuruyla kabartmayı deneyebilirim.

  12. sserapp

    Güneşedoğru, olsun ben birşey daha öğrenmiş oldum)Adadenizi, çok teşekkür ederim.Saatoniki, ne desem ki?:) Teşekkürler.

  13. mtnaz11

    Süper olmuş.Ben bu aralar fazla giremediğim için kaçırmışım.Ellerine sağlık.Hemen denemeliyim diye düşünüyorum.Bunca bilgi için de ayrıca hepinize teşekkürler.Bu siteyi bu nedenle çok seviyorum.Herkes bilgi paylaşımına açık.

  14. sserapp

    Yaşasın! Pilli yorum avcısı çalışıyor:)Mtnaz, çok teşekkürler. Bence de denemelisin, çok zevkli bu kabartma işi:) Ve ben de seviyorum burayı…Gülseyhan, çok teşekkür ederim:)

Bir Cevap Yazın

sserapp

Marifetli Peri

Cam kavanozlara yeni imaj

| | 0 Yorum

Hamur kabartma patikli ahşap kutu

| | 0 Yorum

Hamur kabartma ayıcıklı duvar panosu

| | 0 Yorum

Ahşap mutfak notluğu

| | 0 Yorum

Cupcake’li 3’lü kavanoz set

| | 0 Yorum

Aşçılı 3’lü kavanoz set

| | 0 Yorum

Cupcake kabartmalı kavanozlar

| | 4 Yorum

İnek kabartmalı cam şişe süsleme

| | 0 Yorum

Siyah beyaz eskitmeli panolar

| | 0 Yorum

Kelebekler ve çiçekler – hamur kabartma pano

| | 0 Yorum

Hamur kabartmalı peynir kutusu

| | 0 Yorum

Minnie Mouse kabartmalı kavanozlar

| | 0 Yorum

Melek kabartmalı cam kavanozlar

| | 0 Yorum