Pazar, Aralık 11, 2016

Portakal ve karanfil topu

7

Bu çalışmanın yapımını kagitvs dergisinin 4. sayısında görüp öğrendim. Portakalın üzerine karanfil tanelerinizi çeşitli şekiller evrerek saplayın. Oluşturacağınız şekil tamamen sizin hayal gücünüze kalmış. Bir poşet içerisine birkaç kaşık tarçın koyup, portakalı poşetin içine koyun. Bir müddet böyle beklettikten sonra, portakalı bir kağıtla sarıp kuru, karanlık, rutubetsiz bir ortamda 15 gün kadar bekletin. 15 gün sonra portakalı kurdela, çiçek, rafya vs. ile süsleyip dekoratif amaçlı kullanabilirsiniz.

7 YORUMLAR

  1. Tarçın ve karanfil kokusuna bayılırım. Portakalı söylememe bile gerek yok, baharda portakal çiçeklerinin güzel kokusunun her yerde hiisedildiği yerdenim. Yukardakini denemek güzel olacak bu durumda yalnız Bengiciğim, karanlıkta bekletilince ne oluyor, portakalın içi tamamen kuruyor muı?

  2. karanlıkta bekletilince olgunlaşıyor olmasın hani narenciyeyitoprak altında karanlıkta olgunlaştırırlar diye biliyorum özellikle limon ha şimdi olay soğuk hava depolarına dönmiş durumda o ayrı eee tamamada bu portakal zaten olgunlaşmış…dahada olgunlaşsınki süsü bozulup çürümesin ayy hakkatten merak geldi şimdi…ANTALYA

  3. Bengiciğim, karanlıkta bekletilince ne oluyor,

    saklamak için mutlaka karanlık ve kuru bir ortam olması gerekiyor. En önemli olan da portakalların üst üste gelmemesi.ayrıca kağıda çok sıkı sarmayın. Arada bir kağıdı açarak kontrol edin. Çürüme ya da küflenme görürseniz, kağıttan çıkararak o şekilde bekletin. Bir süre sonra portakalın kurumaya başladığını ve küçüldüğünü göreceksiniz. Eğer küflenmeye başlarsa hemen yıkayıp, kurutun ve yine baharata bulayarak bu kez kağıda sarmadan birkaç gün beklettikten sonra süsleyip dolabınıza asabilirsiniz.

  4. tarçına toz karanfil ve sandal ağacı yağı da eklemeyi unutmayın.ben “annevebebişi”blogunda gördüm ve yaptım 3hafta oldu henüz kurumadılar bakalım netice ne olacak