Pazar, Aralık 4, 2016
3 sandalye = 1 puf olur mu? Yaptım oldu – 2013 yılbaşı...

3 sandalye = 1 puf olur mu? Yaptım oldu – 2013 yılbaşı yarışması

56

geri dönüşüm

Önce sandalyelerimizden 3 tanesini seçiyoruz…

geri dönüşüm

İşte bu pufumun eski hali. Önce oturma yerlerinin kumaşlarını söküyoruz sonra sırt kısmını testereyle kesiyoruz… Kalan iskeleti birbirine güzelce monte ediyoruz. Ben evde olan L şeklinde bağlama aparatlarıyla vidaladım. Ayakların arasına  ve tabana kalın buzdolabı kartonu yapıştırıyoruz. 10 cm kalınlığında  süngeri tek parça halinde oturma yerlerine, 3 cm kalınlığında süngeri de pufun  çevresine yapıştırıyoruz.

Üzerini  ölçüye  uygun diktiğimiz kumaşla  kaplıyoruz. Altından da mobilya  zımbası ile bir kaç yerinden tutturuyoruz. Ben kızımın perdesiyle takım olsun diye ( erdelerini de döşemelik kumaştan kendim diktim) üst kısmına perdenin kalan kumaşından kaplama yapıp zımbaladım. Zımbaların  görünmemesi için de üstlerine küpür yapıştırdım.

geri dönüşüm

Puf hazırlandı. Yere sıfır olması temizlik ve kumaşın yıpranması açısından pek sağlıklı olmayacağı için eski bazayı atarken sakladığım ayakların 6  tanesini pufun altına sıcak silikonla yapıştırıp köşede kalanları vidaladım.

Pufu camın altına yerleştirdim. Perdemden kalan son kumaşla da sosis yastık yapıp pufumun üzerine koydum.

geri dönüşüm

Kırmızı kumaş da  kızımın eski perdesiydi… Dışarıdan sadece süngerleri aldım. 6 tl tuttu. Toplamda 4 saat uğraştım. Sonuçta ortaya çıkan geri dönüşüm çalışması bu. Maalesef evime hırsız girdiği için fotoğraf makinelerim çalındı o yüzden bu fotoğrafları cep telefonumla çekmek zorunda  kaldım. Kusura bakmayın… :(

Kızım ve eşim çok beğendi, umarım siz de beğenirsiniz ama onların oy hakkı yok. Umarım beğendiyseniz oylarınızı da esirgemezsiniz… :)

56 YORUMLAR

  1. çok güzel olmuş elinize emeğinize sağlık… favorim oldu bu takım :)
    ve de geçmiş olsun hırsız umarım çok çabuk sizin eşyalarınızla yakalanır :) ve eşyalarınıza kavuşursunuz

  3. aaa ne çok sevindim kızınızın ismine benim yağmur hayali kızımın ismi…
    kısmet olurda bi gün kızım olursa yağmur olacak :)
    tabiki canımız sağolsun mal giderse gitsin cana gelmesin de

  4. Çok güzel olmuş emeklerinize sağlık, elleriniz dert görmesin, hırsızlık olayına üzüldüm :( cana gelecek mala gelsin desek de insan üzülmeden edemiyor, yarışma için bol şanslar

  6. süper olmuş beğenmek ne kelime bayıldım. perdelerle birlikte nasıl güzel olmuş. bunu mutlaka yapılacaklar listeme almalıyım. ellerine sağlık.

  8. perdenin kumaşı popart denen döşemelik bmnyvz ,180 enli metresi 12 tl pazarlık edip 10 tl den aldım.. Pencerenin ve istediğin pilenin ölçüsüne göre alırsın. teşekkür ederim… :)

  10. :) Aaaaa yemin ederim o kadar çalışma arasıdnan ben bunu görememiştim bileeee :( utandım şimdi vallahi… Tebrik ederim hakikatende herkesin evinde vardır atamadığı ama satamadığı koltuklar biz de yapsakya :) Valla güzel fikirmiş hakikaten de çok güzel yapmışsınız..
    İkinciliğiniz ve ödülleriniz hayırlı olsun diyorum ben şimdi beğeniyorum kusura kalmayınız :)