Dört tülbentten elbise yapımı

-

Tülbentten elbise modellerinin şıklığı ve pratikliği sizi de sizden alıyorsa, bu modelin nasıl yapıldığına bakalım mı? Dört tülbent kullanılarak yapılan elbisemiz şu anlattığımız şekilde dikiliyor. İsterseniz adım adım anlatmaya ve resimli olarak göstermeye çalışalım. Bunu da 4 küçük kare şeklinde kumaş parçası kullanarak yapalım, siz de ölçülerinize göre, istediğiniz büyüklükte tülbent kullanarak talimatları takip edin ve elbisenizi dikin. Emin olun, denediğinizde kolay olduğunu göreceksiniz:

4 tülbentten elbise nasıl dikilir?

Elimizde dediğimiz gibi 4 tülbentimiz olacak. Biz şu an 4 adet kare şeklinde kumaş parçamız ile çalışacağız, bunlar tülbentleri temsil edecek:

2 tülbenti düzgünce üst üste koyup bir köşesinden iki tarafa doğru 15 cm işaretleyin. Vücut ölçünüze göre bu 15, 17, 20 cm gibi değişiklik gösterebilir tabii ki ama biz 15 cm olarak devam edelim ki kolaylık olsun. Diğer 2 tülbenti de aynı şekilde koyarak iğne ile işaretleyin. Şu şekilde gösterelim:

Bu 15 cm, sizin yaka ve kol oyuğunuz olacak. Bu kısmı dikmeyeceğiz.

Elinizde birbirine “ön orta dikiş” kısmından iğnelenmiş iki tülbent grubu oldu. Şimdi tülbentleri bu “ön orta dikiş” kısmından düz dikişle dikin. Unutmayın: 15 cm’lik kısmın altından, bitime kadar dikeceksiniz. 15 cm’lik kısım açık kalacak.

Şimdi elimizdeki 2’şerli tülbent gruplarını açarak dikdörtgen şeklinde yere yayın. Şu şekilde:

Bu defa da dikilmiş iki dikdörtgen parçasını üst üste koyun. Bu defa da “yan dikiş” olarak gösterdiğimiz kısımları dikin. Şu şekilde:

Elinizde işte şimdi ortası açık büyük bir dörtgen olmuş oldu. Şu şekilde:

Şimdi askıları dikme zamanı. Köşelerden karşılıklı olarak omuz boyunuza uygun askıları dikin. Elbiseniz tamamdır :)

Kağıt üstünde hazırladığımız şablon da burda durmaya devam etsin:

Şimdi yapmanız gereken şey, zevkinize göre renk ve desende 4 adet büyücek tülbent almak, ona uygun renkte ip hazırlamak. Makineniz varsa ne ala, dikiş makinesinde kısacık bir zamanda dikebileceğiniz bir elbise olacak bu. Eğer dikiş makineniz yoksa elde düz dikiş ile de pekala aynı şekilde, aynı güzellikte bir tülbent elbiseye sahip olabilirsiniz. Bu elbiselerin en güzel tarafı, tiril tiril ve her türlü kusuru kapatan, kaldıran bir modele, duruşa sahip oluşu. Zaten harika tülbentlerimiz var, bulmakta zorluk çekmeyeceğiz. Şimdiden kolay gelsin.

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin
shane

Tülbentten tiril tiril elbise diktim

| | 24 Yorum