Tülbent kumaşından pratik elbise

-

Tülbent bezinden incecik, tiril tiril bir elbise yaptım. Bu kumaş ince ama iki kat üst üste giyince oluyor. Yapımı şu şekilde:

Tülbent kumaşından pratik elbise nasıl dikilir?

Bu güzel kumaş tülbent bezi. Bu yüzden incecik, tiril tiril. İki kat üst üste ya da duruma göre ayrı ayrı da giyilebilen bir elbise oldu. Örneğin üst kısım plajda mayo üstüne çok şık durur.

Elbisenin kol oyuğunu belirlemek için bir başka elbiseyi kalıp olarak kullandım. Sonra da o kalıbı resimde yukarıda gördüğünüz şekilde kumaşın üzerine iğneledim. Bunu yapmadan önce kumaşı ikiye katladım, daha sonra çapraz köşelerinden üçgen şeklinde katladım, böylece burası elbisenin orta çizgisi oldu.

Üst elbise tülbent elbise mantığıyla yapıldı. Yazlık ince kumaşlar genelde 90 cm eninde olur. Benim mavi kumaşım 2 mt idi. Bunu ikiye katlayıp kare elde ettim. Daha sonra da üçgen şeklinde katladım. Kalıbımızı köşeden başlayacak şekilde resimdeki gibi üçgenin üstüne koydum. Kola ve yaka oyuğunu kestim. Ön için yakayı istediğim açıklığa getirdim. Alt kısmı üçgen şeklinde katlanmış olduğu için üçgen şeklinde bir eteği oldu.

Alt elbiseye geçelim. Üst elbise gibi kumaşımızı ikiye katladım ve bir dikdörtgen oluşturdum. Dikdörtgeni köşeden üçgen şeklinde katlayınca bir tarafı kısa kaldı. Oraya aşağıda göreceğiniz gibi parçalar kesip ekleyerek yuvarladım. Üst elbise üçgen etekli, alt elbise ise kloş etekli olmuş oldu.

Etek kenarlarını da mavi iplikle kolay bir oya geçtim. Bu şekilde daha otantik göründü ve üst parça ile çok uyumlu oldu.

2 yorum gelmiş

  1. Hulya Gencay

Bir Cevap Yazın

Hulya Gencay

Mimar, her türlü, el işi, nakış, pachwork, takı, dikiş, dekorasyon önerileri, örgü, keçe, moda, boyama ve daha ne varsa hepsine meraklı, gezenti, hayalperest bir kadınım.

Büzgülü elbise kalıp çıkarma

| | 3 Yorum

Bebek elbisesi nasıl dikilir?

| | 2 Yorum

Çizgili uzun elbise ve kalıbı

| | 2 Yorum

Üşüyen kız aplikeli jile dikişi

| | 30 Yorum

Basit kız bebek elbisesi yapımı

| | 0 Yorum

Katlı çocuk elbisesi dikimi

| | 0 Yorum

Tülbentten tiril tiril elbise diktim

| | 24 Yorum