Tülbentten tiril tiril elbise diktim

-

Kendime yaptığım tülbent plaj elbisesinden sonra, içi çok göründüğü için dörtlü modelini denedim. Dört tane tülbenti kullanınca astar olarak da yine tülbent kullanmış oldum ve uyumlu oldu; içinden çiçeklerin görünmesi bence hoş bir hava kattı. Bu şekilde hem daha şık oldu, hem de sokakta bile rahatlıkla giyilebilir oldu. Bunu da anneme hediye ettim. Kendime de yapacağım bir tane ama. Beğendiniz mi?

4 tülbentten astarlı elbise yapımı:

Tülbentten ya da eşarptan elbise ya da daha kısası olarak bluz yapabiliyoruz. Kumaş çok kullanışlı olduğu için birazcık dikiş becerisi yeterli. Sonuç da şık oluyor. Yazlık yerlerde hafif bir şekilde giymek için çok iyi bir alternatif.

Bu elbiseyi iki aşamalı olarak düşünebilirsiniz. 2 tülbentten dış elbiseyi yapacağız, 2 tülbentten de iç astar elbiseyi oluşturacağız.

Astar için iki tülbenti iki kenarından dikerek bir kabaca boru oluşturun. Bunu bir kenara alın.

Dış elbiseyi yapmak için, ki eğer içi göstermeyen bir tülbent seçerseniz sadece bu şekilde de bir elbise sahibi olabilirsiniz, 2 tülbenti tersten üst üste koyun. Bir köşesinden yakayı oluşturmak için 15 cm2’lik kareyi keserek çıkartın. Böylece yaka oyuğunu vermiş olduk. Yakayı 2 cm kıvırıp bastırın. Kesikten sonra kalan iki yan uzun parçada 15 cm’lik kol boşluğu bırakıp iğneleyin, geri kalan kısmını alt uçlara kadar dikin.

Astar elbiseyi düzgünce yerleştirin. Onun üstüne, dış elbiseyi yaka üçgeni ukarı bakacak ve alttaki astarı ortalayacak şekilde yerleştirin. Şu durumda elinizde şöyle bir şekil olacaktır:

şekilde gördüğünüz kesilecek parçaları kesip çıkarın. Kesilen yerlerden dış elbiseye dikerek birleştirin.

Yaka – omuz köşelerine, istediğiniz açıklığı elde edecek şekilde askı takın. Bunu tülbentin kendi kumaşından yapabileceğiniz gibi uygun renkte kurdele ile, hatta zincir gibi değişik bir malzeme ile de yapabilirsiniz. Böylece çok kolayca tülbentten ya da eşarptan elbise yapmış olacaksınız.

24 yorum gelmiş

  1. gulenbayan

    Ağlamak istiyorum.Yapıcam yapıcam diye tutturup da tam 2 koca yemeniyi heba ettiğim elbiseden bu :)Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.Nick acilen değişmeli :DÇok beğendim.

  2. merhaba, elinize sağlık çok güzel olmuş. yapılışını anlattığınız bir web sitesi veya blog’unuz var mı? sadece bakmakla anlayamıyorum da … sevgiler

  3. asyayaren

    ellerinize sağlık. haika olmuş. sboluda o kadar çok varki bunlardan o kadar hoş gçzükmüyordu bunlar bana ama bu çok hoş gözüktü göxüme… iyi günlerde giyin

  4. acemihobici

    sevgili arkadaşlarım;yaptıklarımı anlattığım bir sitem, bloğum yok maalesef. (o yüzden acemi diyorum ya kendime) ben evden çalıştığım için (çeviri, editörlük vb..) boş zamanlarımda yapıyorum yaptıklarımı. beğenmeniz de beni çok mutlu ediyor. bu elbiselerden fethiyede çarşıda gördüm. 20 tl dediler. ben de gidip dört tane (önce iki tane, plaj elbisesi yapmak için) yemeni aldım. tanesi 1 tl. kurdeleler de 1 tl. yani iki elbise bana toplam 8 tlye mal oldu. yapması da çok kolay. yapmak isteyen arkadaşlarım için anlatmaya çalışıcam şimdi.

  5. acemihobici

    *öncelikle dört yemeniyi de kenarlarından teyelleyip makina ile dikmek gerekiyor.*iki yemeniyi üstüste koyup göz kararı boyun ve sırt kesiyoruz sonra. bu resimdeki gibi;

  6. acemihobici

    *kolların geçeceği yeri de ayarladıktan sonra iki yemeniyi makine ile birbirine dikiyoruz. (ama alt V dikilmiyor)*diğer iki yemeniyi de yine V şeklinde birbirine ekliyoruz. çapraz olarak üstüste koyduğumuzda, boyun kısmı için kesilecek yeri zaten size gösteriyor. kesiyoruz. boyun kısımlarından birbirlerine ekliyoruz. sonra kestiğimiz yerlere kurdele geçiriyoruz ve makineye çekiyoruz. askı için de yine kurdele kullanıyoruz. bilmem anlatabildim mi ama bir tane daha yapıcam kendime, eğer anlatamadıysam resimlerini çekerim o zaman. istanbuldayım şimdi. ağustosu bulur yapıp yollamam.

  7. celebi74

  8. celebi74

  9. celebi74

    karabidikim.. sana da yapalım.. bu seneden geçti artık seneye diyorum hatta kış zamanlarında bence sen bana hatırlat şimdilik iki kişi sırada.. senide listeye alalım tamammı şekerim.. yapar sana yollarım ben kargo ile ..ok miöptüm sevgiler..

Bir Cevap Yazın

Dantel kız çocuk elbiseleri

| | 0 Yorum

Krem dantel kız çocuk elbisesi

| | 1 Yorum

Fransız dantelli kız çocuk mevlüt elbisesi

| | 0 Yorum

Yazlık kız çocuk elbisesi

| | 0 Yorum

Üstü payetli, tütü etekli kız çocuk elbisesi

| | 0 Yorum

Ekru dantelli anne ve bebek mevlüt seti

| | 0 Yorum

Pudra renk özel dikim bebek mevlüd elbisesi

| | 0 Yorum

Dört tülbentten elbise yapımı

| | 0 Yorum

Tülbent ve eşarp elbise modelleri

| | 0 Yorum

Tülbentten kolay elbise modeli kalıpları

| | 0 Yorum

Üç tülbentten elbise yapımı

| | 0 Yorum

Penye pareo deniz elbiseleri

| | 0 Yorum